24 Ocak 2006

Hayata Karşı Sorumluluk, Özgür Olmayı Gerektirir!

Bugün biraz daha güçlü hissediyorum kendimi, her geçen gün yüzümdeki gülümseyiş belirginleşiyor.

Geçmişte olduğu gibi canımı yakmıyor acı, gelip rüyalarıma çöreklendiğinde ona tebessüm ediyorum; bana sinir olup geldiği gibi gidiyor...

Senin veya onların hakkımdaki düşünceleri umrumda değil, bana bu hayatı veren ne sensin ne de bir başka insanoğlu!

İşte bu bilinç, beni kendi ayaklarım üzerinde durmaya çağırıyor.

Öze Yolculuk,
Kâzım Mızrak

2 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"Hayata Karşı Sorumluluk, Özgür Olmayı Gerektirir!"

Bu cümle, bir kimsenin yaptıklarından sorumlu olabilmesi için, o kimsenin özgür olması gerektiği anlamına gelir.

Özgürlüğün tanımını yapmakta fayda var:

=> Her türlü dış etkiden bağımsız olarak insanın kendi iradesine, kendi düşüncesine dayanarak karar vermesi durumu, hürriyet.

Kaynak: http://tdk.gov.tr/

24 Ocak 2006 23:18  
Anonymous Adsız dedi ki...

"Senin veya onların hakkımdaki düşünceleri umrumda değil, bana bu hayatı veren ne sensin ne de bir başka insanoğlu!"
böyle düşünmek güzeldir..sanırım ben de bu yolun yolcusu olmaya başladım gibi..
insanları umursamadan yaşamakta hayata bir lezet katmıyor ama.
demekki şu ana kadar yüzümdeki gülümseğişler insanların varlığından dolayı idi.... ne zaman ki yokluğuna karar verdim o nun varlığını ön plana çıkardım.. gülümsemeyi unuttum..

erken mi başladım yoksa diyede hayıflanmaktayım..

benimkisi onun varlığını göz önüne koyup onu görememek gibi bir şey olsa gerek ki gülümseyişi unutup daha fazla sevinip gülememek. yoksa mümkün mü ki varlığından haberdar olup onu görenin mutsuz olması..

bazanda teselli geliyor fikrime "bu benimkisi onun varlığından haberdar olup halen onu bulamamak gibi bir tesellidir diye. nasıl olsa bir gün bulurum tesellisi..

umarım bir gün, varlığından haberdar olup gören birinin yüzündeki bir gülümseme tecelli eder şu günahkar surata..
yıllar geçmiş bak kazım bey halen burdayız.. ve halen arıyoruz bir şeyler. yaşlandık artık.. güç tükenmeden aranan ve beklenilen vuslata erişebilsek.. ne kadar iyi olacak..

10 Haziran 2010 13:26  

Yorum Gönder