19 Ocak 2006

Okumak, Aşk, Benzeşim...

Okumak tehlikelidir, hem de çook. Blogları geziyorken, hayran kaldığım yazılar ile karşılaşıyorum zaman zaman ve keşke diyorum buraya gelmeseydim. Bu kadar kolay etkilenebiliyorum demek ki, beğenip etkilenmeden takdir edebileceğim nice yazılar okumak dileği ile...

Aşk konusuna gelince, o da tıpkı okumak gibi; sevdiğimiz insana benzemeden edemiyoruz. Sevince insan değişiyor, sevdiği kişiye benzemek istiyor. Yeniden sevdiğimde değişmeme gayreti içersinde olacağım ve hatta o güne kadar ben, aşık olunca nasıl değişmeden kendi olunuru öğreneceğim...

4 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Burada keşfettiğim bir problem İlahi Aşk konusuna dair.

Bir faniye aşık olduğumda mesele yok, davranış ve huy yönünden ona benzemek zorunda değilim.

Peki ya Allah'a aşık olursam!?

O zaman da böyle inat edip kendim olayım diye diretmeli miyim?..

19 Ocak 2006 16:58  
Blogger Nilüfer dedi ki...

O zaman bütün kalbinle ona inanır ve onun en hayırlı kulları arasında olmaya gayret edersin...

21 Ocak 2006 17:55  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Sağolun, öneriniz için teşekkür ederim...

22 Ocak 2006 16:02  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Düşncelerine katılmamak elde değil.

İlk bakışta karışık gibi göründü bana, lakin sokaktaki gerçeğin kendisi değindiklerin.

Evet, ansızın karşımıza çıkıyor...

Lakin ona hayat veren de bizleriz, ümit ederim bu düşünceyi de siz idrak edersiniz.

Kulda yaşanan aşk, maalesef tek yönlü bir talebi bireyin yaşamasıdır.

Talep eder, arzular, ister işte bu durum o kimse için aşktır ve tamamen menfidir!

Bu meseleyi sorgulayarak Allah aşkının nasıl bir duygu olabileceği üzerine düşünüyorum

Böyle bir aşkı nasıl yaşayabileceğim konusunu anlamaya gayreti içersindeyim.

Medyada alışık olduğumuz tarzda yazıp çizilen aşk bana pek inandırıcı gelmiyor.

Sırf güzelliği için peşinden koşulan kadınlar, karizmatik olduğu için tercih edilen erkekler var bu vagonda.

Neden?

Sıradan, yoksul insanların aşkı hissedebilecekleri ve de yaşatabilecekleri bir kapleri yok mudur?

Bana hepsi masal gibi geliyor, hakkında kütüphaneler dolusu kitaplar yazılan ve günün birinde bir şekilde sudan sebepler ile son bulan beşeri aşka inanmıyorum ben.

Tabi böyle düşünen benim, herkes işine geldiği gibi anlasın, belki yarın ben de farklı düşünebilirim...

23 Ocak 2006 16:26  

Yorum Gönder