6 Ocak 2006

Hayatı Anlamlandırma Çabası.

Resim: Hayatı Anlamlandırma Çabası.Dr. Irvin Yalom'um kitabı Nietzsche Ağladıgında, düşün dünyasındaki karmaşalarla kronik bir vakka haline gelen Nietzsche'nin yaşama bakış açılarını inceler. Henüz kitabı bitirenedim; ancak bugüne kadar okumak için bir kaç kez elime aldım, hep yarım kaldı. Bugün yine bu kitap gündemimde. Nasıl etsem de sonuna kadar okuyup bitirsem diye kara kara düşünüyorum.

Dün akşam üzeri Esaretin Bedeli'ni izledim. Daha önce TVden de izlemiş olduğumu hatırladım bu filmi. O günleri düşündüğümde, filmden bu denli etkilenmiş olduğumu anımsamıyorum. İnsan ancak bir şeyleri yaşayınca anlayabiliyor; birisilerin ne şekilde acı çekdiğini, ya da bir filmin ne anlatmak istediğini.

Daha ne kadar yaşamam gerekecek acaba, hayatı anlayabilmem için. Benim inandığım onun benim tarafımdan anlaşılmayı bekliyor olduğu; o gün benim de bütün acılarım bitecek. Çünkü yaşam anlaşılmış olmanın rahatlığı içersinde beni kendi halime bırakacak.

2 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Bu posta, Kâzım Mızrak'ın www.mizrak.blogspot.com adresindeki, 14 Haziran 2005 Salı tarihli yazısıdır.

Lütfen Bilginize !

6 Ocak 2006 01:57  
Anonymous Adsız dedi ki...

BEN ÖMER SEYHAN ACAN
SAYIN KAZIM HOCAMA
Siz eğer hayatı bir ırmak gibi düşünürseniz ki benim bakış açım bu "Bir ırmakta iki defa yıkanılmayacağı da kesin bi kanıysada hayat yolunda anlamların anlşaşılması bir anda anlaşılmaz.Hayatı insanlar anlamlı hale getirir ve o hayat ırmağının içinde huşu ile yıkanılır.

13 Nisan 2007 19:48  

Yorum Gönder