24 Temmuz 2005

Sigaranın Faydalarını Keşfedelim

Sigaranın tadı da bir başka oluyor; hele hele yemekten kalkınca insanın canı çekiyor. Bir nimetdir bence sigara, onu kötülemek ne diye? Stresten bunaldığımız zamanların en hakiki dostu, özlem dolu saatlerimizin eşsiz arkadaşı.

Onsuz bir hayat düşünemiyorum, acaba kim icat etmişdir ki şu sigarayı. Canı sıkılan bir mağara adamı kuru bir otu sarıp sarmalayıp yakarak dumanını ciğerlerine mi çekmişdir? Pek mantıklı gelmedi bu varsayım.

Geçmişini bilemem, nereden gelmişdir, kim bulmuşdur; lakin iyi etmiş yaa. O kadar insan kullandığına göre bi hikmeti vardır sigaranın. O kadar da firma var, büyük paralar dönüyor bu işten.

Devletler dahi sigara ticaretinden aldığı vergiden doyuyo olsa gerek pek seslerini çıkartmıyorlar sigara ticaretine. Ama kaçak sigara işi olunca hemen çörekleniyolar, kayıt dışı ekonomi oluyor diye.

Sigaranın neden insan bünyesine zararlı olduğunu anlayamadım, onca yararı varken niçin kötü alışkanlık olarak değerlendiriliyor? Harçlığımızı dumana verdiğimizi söylüyorlar, yani boşa giden bir para söz konusu.

O parayla elma, üzüm tarzı gıdalı şeyler alıp yiyebiliriz; pempe pancurlu küçük bir ev veya büyük bir apartman yaptırabiliriz; 300 yataklı bir hastane binası, bir üniversite kampüsü inşaa edebiliriz; işsizlik sorunu için bir fabrika kurabiliriz.

Mesela yani :)

3 Yorum:

Blogger Nilüfer dedi ki...

Sigaranın faydalarını çok iyi keşfetmişsiniz,ancak kendinizi zehirlerken nasıl mutlu olabiliyorsunuz anlayamadım...

31 Temmuz 2005 11:51  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Bir kaç gün önce SSK hastanesinin Göğüs Polikliniğine gittim.

Doktora dört yıldır sigara içdiğimi söyledim, ondan istediğim bu süre içersinde ciğerlerimin ne ölçüde zarar gördüğünü tahliller ile tespit etmesiydi. Anlayacağınız hasta olarak gitmemişdim doktara!

Doktor amca tıbbın bu konuda çaresiz olduğundan bahsetti; dört yıllık bir süre için bir tahlilin yapılmasına gerek olmadığını, zira somut bir netice alınamayacağından dem vurdu.

Haftada bir pakete düşürdüğümü söyleyince, bana bir internet adresi verdi:

www.toraks.org.tr

Bu site Toraks Derneğine ait, sigaraya karşı mücadele verenler için.

Eğitim Dökümanları

Dosyalar *.ppt türünde, Microsoft Ofis Programındaki PowerPoint ile açablirsiniz bu dosyaları.

Sunularda iğrenç derecede kanserli organların resimleri mevcut! Yüreği hassas olanlar uzak dursunlar derim.

31 Temmuz 2005 15:45  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Merhaba Nilüfer,

Soruna cevap "ironi" olacak; yani dalga geçiyordum :)

31 Temmuz 2005 15:57  

Yorum Gönder