20 Aralık 2010

.!?

11 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

hayatımızda ne çok yer verir olmuşuz şu ünlem ve soru işaretlerine..

iki nokta üst üstenin zamanı ne zaman gelecek acaba?:(
bitsin artık şu soru işaretleri birini buluyorsun bir diğeri geliyor..:(

her biri derinliklerde iz bırakıp, sırayı diğerine veriyor..;)

hayırlı geceler

22 Aralık 2010 04:20  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Adsız

İki nokta üst üste ne demek olur ne anlama gelir onu düşündüm şimdi :) Güzel bir benzetme olmuş bu Adsız kardeş, çok beğendim.

&

Bugün çarşıa çıkıp bir abiyi ziyaret ettim, çok sevdiğim bir kimsedir, zaman zaman bunaldımmı gider çayını içerim.

Kurtlar Vadisi'ndeki Kuşcu gibidir kendileri :) O dizide öyle birisi vardı değil mi (:

Dizinin pek müdavimi olmasam da bazı bölümlerini izlemişliğim vardır.

İşte oradaki sohbetimizde, şu aklıma geldi. Madem bu kadar dert ihsan ediyor rabbim, demek ki beni hâlâ düşünüyor.

&

Adsız kardeş, Allah'u teâla birisini sevmedi mi, o kimseyi gönül hoşnutluğu ile salıverirmiş.

Yâni kişi kendi çapında bir eli yağda bir eli balda kafasına göre takılırmış :)

Tabi her öyle gördüğümüz kimse hakkında Allah c.c. bu kimseyi unutmuş diyemeyiz, çünkü kalpleri ancak Allah c.c. bilir.

Demek ki rabbimiz bizi çok seviyor ki hâlâ darlık içinde tutuyor, böylelikle şükür etme sanatımızı geliştiriyoruz.


&

Doğrusu evet çok mu çok acı oluyor. Benim en sıkıldığım ve üzüldüğüm imtihanım insanların karşısındaki duruşum.

Başarısız, ezik bir karakterim var. Konuşmamla, yürüyüşümle, yüzümdeki mutsuz ve düşünceli halimle bunu ben bile görebiliyorum.

Bu beni çok üzüyor, insanların karşısında kendimi faydasız işe yaramaz birisi gibi görüyorum. Kendimi çevresine zararlı bir süne, bir sülük gibi hissediyorum zaman zaman.

Bundan dolayıda genellikle değil her zaman yalnız kalmak istemişimdir. Acılarımı içimde öğütebilmeyi ve hiç kimselere dert olmamayı.

Mecburen birlikte olduğum, ortam ve zaman paylaştığım kimseler yok değil hayatımda. Ancak bu işikilerim de o kadar zayıf ki.!

Yâni anladınız mı beni, bazen çiçek saksılarına bile imreniyorum; onlar bile benden daha çok işe yararlar :)

Elhamdülillah, yine de sabrediyoruz.! Bunları yaşamamı isteyen bir yaratan var çünkü, biliyorum.

Canımı alabilir ve kurtulurum şu hayattan. Ya da başa çıkamayacağım çilesi çok bir hastalık ihsan edebilir üzerime, paramı sayamayacak kadar zengin olsam bile böyle bir hastalık ile yataklara düşebilirim.

&

Çok ince ayrıntılar var Adsız kardeş. Şu mükemmel intizam düzen başı boş değil. Biz nasıl ve niye olduğunu pek anlayamasak idrak edemesek de lâyıkıyla; sebebini amacını tam manasıyla bilmeden de olsa sabretmeye devâm edelim.

Bilirim, en çok da sevdiklerimizi düşünürüz; onlara gelen bize gelsin isteriz.. .

Allahu âlem.!

&

El Hikem isimli kitapda zulmetler neden gelir şeklindeki suale şöyle bir yanıt verilmiş.

198 - "Sana olan nimetlerin kadr-ı kıymetini sana öğretmek için; çoğu kere senin üzerine zulmetler gelir."

Yani her ne çile çekmişsek, bizim için o yol daha kıymetlenmiş değerli olmuştur. O yolda öğrendiklerimizi kolay kolay unutamayız da. Bir musibet, bin nasihat örneğinde olduğu gibi inşâ Allah.

&

Yine bu kitaptan bir başka alıntı yapıyorum. Konu nimetlerin azlığı ya da çokluğu. Neden şunum yok bunum yok şeklindeki kalbin yokluk karşısında düştüğü teessüre cevaben.

226- "Kendisiyle ferahlanacağın şeyler az olsun ki; kenndisinin yokluğuyla mahzun olacağın şeyler az olsun."

Bir nüket daha izlinizle..

225- "Sana kâfi olanı sana nasip etmesi ve seni azdıracak olanı senden men etmesi; senin üzerinde olan nimetin tamamındandır."

Nimetlerin en büyüğü yeterli rızıktır.!

&

Elhamdülillah yine bu kitaptan konuşageldiğimiz mesele hakkında bir nükte daha.

221- "Kalplerin gamlardan ve hüzünlerden gördükleri üzüntüleri, O'nu c.c. ayân beyan görmekten men olunmalarından dolayıdır."

Kalpte meydana gelen sebepsiz hüzün ve gamların asıl sebebi, kalbin Allahu Teâlâ hazretlerini görmekten mahrum olmasıdır.

El Hikem
İbni Atâullah İskenderî (k.s.)

&

Şu sözler ne güzel ve anlamlı değil mi Adsız kardeş.

Rabbim yükümüzü hafifletsin, hayırlı bir ömür nasip eylesin.

Âmin..

23 Aralık 2010 01:50  
Anonymous Adsız dedi ki...

amin.. yorumuma yorumunuzu bir kez okudum kardeş. bir kezle yoruma yorum katma hakkını kendimde bulamadığımdan bir daha okuyana kadar kısa bir yorumla cevap vereğim istedim.

yazdığınız her yorumu ve yazıyı kendime nasihat olarak görüyor ve siz gibi, O nun yolunda olan varlıkları sevdiğim içinde varlığımla övünüyorum.

Allah a emanet olun.

23 Aralık 2010 12:27  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Eyvallah Adsız kardeş, haber verdiğin için de teşekkür ederiz.!

23 Aralık 2010 13:56  
Anonymous Adsız dedi ki...

noktanın üzerinde bir eğri
beraber b harfi ...
b harfi Besmele'nin başında,
Besmele Fatiha'nın,
Fatiha Kur'an-ı Kerim'in,
Kur'an-ı Kerim Kainat kitabının kullanma klavuzu.

kainata bakıyorum. Hayret !!!

ve soruyorum kendime
Necisin? Nereden geliyorsun?Nereye gidiyorsun ???

31 Aralık 2010 18:16  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@

Sorular var ki, cevaplar vardır inşâ Allah.. .

31 Aralık 2010 19:01  
Anonymous Adsız dedi ki...

olmaz mı? cevapları da yazayım mı?:)
gıcık hayal111

6 Ocak 2011 16:18  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Hayal

Cevaplar mı, kişiden kişiye değişir bunlar Hayal111, senin cevapların başkasına uymaz, başkasının cevapları da sana uymaz.

Herkesin farklı bir hayâli vardır :)

Öyle değil mi.!?

Bazen ulaşırız da, pembe rüyalarımıza. Ve lakin, az mı görürüz, yetmez mi, yoksa nedendir ki, elimizden uçup gider.. .

Hiç elde edemeyenler de vardır eminim, ya onlar ne yapsın diye sorararım kendime :(

Yine derin konulara daldık, yok yaa, ben derin düşünmekten bu hale geldim.

Çok yoruldum...

Şükürler olsun, yine de şükrediyorum, daha zor günler bekliyor beni, daha gördüklerim sadece pencereden gördüklerim.

Ben önüme çıkan zorluklara karşı mücadele edebilmek için, rabbimden merhamet istiyorum.

Başka da bir umudum yoktur.

Bak işte Hayal111, benim cevabım merhamet.

Sen ne dersin..?

Senin de bir cavabın var mı.. .

Sanki öyle yazmışsın ki, hiç kimsenin bilmediği bir sırrı biliyor gibisin.

Sanki herkes onu arıyor da, ben biliyorum ben biliyorum diyor gibisin...

7 Ocak 2011 03:31  
Anonymous Adsız dedi ki...

Elhamdulillahi ala külli hal!
Ya Sabır bi deee ümitvar olmak

yeterince yaşlanmış biri olarak ben bunları buldum.

hayal111

9 Ocak 2011 19:18  
Anonymous adsız dedi ki...

merhamet ve ümitvar. benden de bi maşAllah

6 Nisan 2013 18:50  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Adsız

Rabbim ümitte olanların umudunu boşa çıkarmasın inşâ Allah, âmin...

6 Nisan 2013 23:16  

Yorum Gönder