12 Ağustos 2005

Kulak Zarı Yırtık Olarak Yaşamak Zorundayım

Benim sağ kulağımda çocukluktan kalma bir maraz vardır. Çocukken, 6 -7 yaşlarında, kulağımdaki akıntı şikayetleriyle bir doktora gidiyoruz. Bu doktor sonradan öğrendiğim kadarıyla iç hastalıkları uzmanıdır. Doktor amca yanında çalışan hasta bakıcısına beni havale ederek kulaklarımı yıkatıyor; bu kulak yıkama merasimi su dolu şırıngının kulak boşluğuna tatbik edilmesi şeklinde bişeydi o zamanlar, sene 1987 falan. Bu uygulama bir kaç defa yapılır bana. Son defa yapıldığında burnumdan aşağı doğru su gelmiştir. Kulak boşluğundan östaki borusuna doğru sızan su, oradan da burun kanallarına akarak burnumdan damla damla dışarı çıkar. Kulak zarı ya o zaman suyun tazyiki ile yırtıldı ya da iltahap yüzünden zaten yırtıkdı. Nihayetinde kulak zarı yırtık bir kulağım olduğunu bu sayede gözlerimizle de görmüş olduk.

Hala soğuk mevsimlerde sık sık iltahaplanıp akıntı yapan bir kulağım var, ne güzel de mi :)

3 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Sağ kulağımda normal kulağa göre yaklaşık %50 oranında bir duyum kaybı var. Galiba ben engelli bi insanım, evet öyleyim.

Çok şükür aklım bari yerinde, ama sokakdaki insanlara göre ben bi zır deli sayılırım.

Sağ kulağımdaki duyum kaybı beni Stereo Müzik dinlemekden mahrum bırakmaıyor. WinAmp ya da diğer mp3 çalarlarda bulunan Ses Balans Ayarları sayesinde sizler gibi müziğin keyfini çıkartabiliyorum ben de.

Yani az duyan kulağa çok ses verirken, diğer kulağa giden sesi kısıyorum; bu arada başımda kocaman bi kulaklık olduğunu da söyliyim :)

13 Ağustos 2005 07:49  
Anonymous Adsız dedi ki...

Çok içten ve güzel yazmışsınız,tebrik ederim..hayatın her anında tadını çıkarabilmek ne güzel,değil mi?ben gençlik yıllarımda çok dinlerdim müzik,şimdi sıkılıveriyorum,kafam şişiyor...

Bu yaşta bana en iyi gelen şey,sessizlik ve huzur :)

30 Eylül 2007 01:07  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

# İşitme Kaybı

İletiniz.. 30 Eylül 2007 Pazar tarihinde, saat 01:10 sularında yayınlanmıştır.

@

"Çok içten ve güzel yazmışsınız, tebrik ederim.. hayatın her anında tadını çıkarabilmek ne güzel, değil mi?"

İlginize teşekkür ediyorum efendim, sağolunuz.. sizin sayenizde bir kez daha okudum yazıyı, yıllar sonra ! ve, bir dem neşe buldum ;)

Şimdi.. o günlere nazaran daha bir sağlığım yerinde, ama hep; ne oldum değil, ne olacağım diyorum.

Şükürler olsun bu günümüze efendim, yarına da Allah kerîm; dert verirken, dermân da nasip etsin.. âmin,

30 Eylül 2007 02:06  

Yorum Gönder