19 Şubat 2009

Kaldırımlar

Başını, bir gayeye satmış kahraman gibi.. etinle, kemiğinle, sokakların malısın. Kurulup şiltesine bir tahtaravan gibi.. sonsuz mesafelerin üstünden aşmalısın !

Fahişe yataklardan kaçtığın günden beri.. erimiş ruhlarınız, bir derdin potasında. Senin gölgeni içmiş, onun gözbebekleri.. onun taşı erimiş, senin kafatasında.

İkinizin de ne eş, ne arkadaşınız var.. sükût gibi münzevî, çığlık gibi hürsünüz. Dünyada taşınacak bir kuru başınız var.. onu da, hangi diyar olsa götürürsünüz.

Yağız atlı süvari. Koştur atını, koştur ! Sonunda, kabre çıkar bu yolun kıvrımları. Ne, kaldırımlar kadar seni anlayan olur.. ne, senin anladığın kadar kaldırımları.

Necip Fazıl Kısakürek

1 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

"İkı kayıp sehır gıbıydık senınle susuz elektrıksız ınsansız toztoprak ıcınde yaprakların ruzgarla büzüştügü yalnız sehırlerdık..bır gun yagmur yagdı , bulutlar gorundu , canlandı toprak hava su gaz olustu bır varlık butunlendı .cenazesı olamayan sehrımızde ınsan kalabalıkları gorundu , mınık mınık serceler kondu agaclarımıza , cıvıl cıvıl renklere burunduk ne oldugunu anlamadan , dusunmeye basladık bunlar olusurken ıcımızde alevlenen bır yangın vardı ya bu yangın kül edıcektı sehrımızı yada bız yangını engelleyecektık ...Susmanın zararlarını gec ogrenmıs ama cabuk yakalamıstık ...Bır el uzattım senın sehrınde ınsanlar vardı , senın sehrınde en sevdıgım cıcekler actı koparmana kıyamadıgım agladıgım cıcekler , senın sehrıne gece yagmurlar yagar sen usurdun oysa ben senın anlamadıgın bılmedıgın kuytularda saklıyordum sevgını ve dualarını ..senı gozlerındekı rengın her tonunu ben saclarıma toka yapıyordum ...lacıvert bır gece de senın dolunaya bakan kalbın olmak ıstedım .....”


Yagmurlar gıbı yagsa ustumuze dualar ne kıymetlı olurdu degılmı ? ınsanlık bunu daha ıyı anlayabılseydı .Icımden dua gecırmedıgım bır sanıye bıle bana ızdırap verıyor;
bu olabılırmı ?

Yorgunluk degıl mı belkı bır ıc cekıs ... 2004 yılıydı sanırım bu satırları yazdıgım mevsım bahardı...

uzak zamanlardan yakın zamanlara paylaşım adına,

dua ile.

Narsu.

(bloga gecılen uyarı ıcınde saygıyla dıyorum...)

Allah(c.c.) dualarınızı kabul eylesin.

26 Şubat 2009 11:37  

Yorum Gönder