8 Aralık 2008

Kapılar

Kapılar vardır, ardına kadar açık tutulan;
kapılar vardır, üst üste kilit vurulmuş.

Kapılar da vardır.. bir açılan, bir kapanan.

Kimi kapılar, ha bire açılmaktan gevşemiştir;
önüne gelene buyur der, gireni çıkanı belirsiz.

Kimileriyse, açılmaya karşı mukavemetlidir;
önünde duranı bekletmeye, sanki yeminli.

Kapılar!

Kimisi pembedir, kimisi mavi, kimisi yeşil;
kimisi de kap kara olmuştur pislikten.

Temiz kalan kapılar vardır, mis gibi;
leş kadar kirlenmiş kapıların, yanı sıra.

Kimileri taş kadar sağlam duruyorken,
kimileri çürüyüp kokmaya başlamıştır.

Kapılar!

Dışarıdan kilitleneni vardır, çıkamazsınız..
içeriden açılanı vardır, giremezsiniz.

Tekmelersiniz; ne girip, ne de çıkamayınca.

Ve işte!

Her insanın da bir kapısı vardır, kalbine açılan;
ama kırılmış, ama yıkılmış, ama param parça.

Ya da, hâlâ.. henüz, hiç dokunulmamış.

M.K.M.

6 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Öyle bir kapı var ki...
Oraya dayanan boş dönmez...

çok beğendim yüreğinize sağlık

9 Aralık 2008 00:32  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"çok beğendim yüreğinize sağlık"

@ EsmaLâLe

Bu güzel şiiri, ben de çok beğendim Esmâ. Müellifini tebrik, ve takdir ediyorum izlinizle :)

9 Aralık 2008 19:41  
Anonymous Adsız dedi ki...

Estağfirullah hocam, siz varken :)

9 Aralık 2008 21:38  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"Estağfirullah hocam, siz varken :)"

@ EsMaLâLe

Size yazıyor olduğum cevap, bir şiir oldu, çıktı ortaya. Ne düşündüm de, böyle oldu peki :)

[ Bknz. ]

Bendeniz.. vaktiyle bize hocam, paşam nazarıyla bakıp; sonra, bizi rezil rüsva görenlere karşı acziyetimle kırgınım biraz.

Hoş.. biz de, aynı hatâyı yapmışızdır, yapmaktayızdır da. Lâkin, ben, kendi hesabıma konuşuyorumdur şuân.

Bu bakımdan, beni hiç kimse iyi bilmesin efendim: Kötü de bilmesin, tabîi :)

Hayat müşterektir, ve; yanlışlar da öyle !

Nefisler.. öncelikle, "Ben ne yaptım?" diye bakmalıdır; bir yanlışta, doğruyu arıyorken..

Her nevi suçu, günahı karşıya yıkma gayretinde olma(ma)lıdır.

Hülâsa-i kelâm.. .

Siz, nasıl münâsib buluyorsanız; o gözle bakın ahvâlimize. Fakat.. biz, bildiğimizi okumaktan geri durmayacağızdır vesselâm :)

...

10 Aralık 2008 11:19  
Anonymous Adsız dedi ki...

"Ahvalim suskun,
dokunan bana mendil tutsun ..."


demek istedik sadece.

...

11 Aralık 2008 01:16  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ EsMaLâLe

Sagopa Kajmer, ve Beyâban :)

"3 yanlışım 1 doğrumla çekti gitti.
Bütün hikayem burda bitti."


* * *

Ben de bir mendil alabilir miyim, lütfen; buralar çok soğuk da, nezle oldum galiba :)

İnadına Bir Yaşam
M. Kâzım Mızrak

11 Aralık 2008 10:20  

Yorum Gönder