6 Haziran 2007

Cehennem ile Korku 'tuluyoruz (mu)

"başörtüsünün pozitivist bir şekilde, zorla ele geçirilmiş bir dini buyurganlık yolu ile kadınla zorla dayatılmasına ve vicdan baskısına sebep olmasına karşıydım. küçük çocukları cehenemle korktup olmayan bir şeyi zorla kabul ettiriyorlar"

@ Knz

Mü'minlerin rehberi olan Kur'an-ı Kerîm geçmişten, ve de gelecekten haber veren bir muhtevaya sahiptir. Bu münasebetle dinimizde, Cehennem bir korku tehdit şantaj unsuru olarak görülme(me)ktedir.. diye 'biliyorum.

Kitabullah, Cennet ve Cehennem hususunda temsilen ! hayvanlardan farklı olarak özgür akıl ve irade sahibi insanları; akıbetleri konusunda bilgilendirir.

Özgür iradesi ile (insanın) hangi tarafa meyl edeceği kendi tasarrufuna bırakılmıştır. Ne yazık ki: Bu bakış açısını, Müslüman bir toplum olarak tam manasıyla yakalayamadığımızı gözlemliyorum.

Dolayısıyla, insanların Cehennem ile korkutulduğu ifadenizi; bu savuncamızla kabul edilemez buluyoruz. Anlaşılacağı üzere problem, İslâmiyet değil; eğitim 'dir.. şeklinde düşünüyorum.

Saygılarımla,

[ Şurada yazmışım: www.mustafaakyol.org ]

0 Yorum:

Yorum Gönder