21 Mayıs 2007

Yâni, Türk'sün.. ama dinin yok !

"arkadaşlar ben arkadaşlarımla bu konuyu çok tartıştım sizede sormak istedim bütün herkezin yorumunu bekliyorum bence alpaslan türgeş bizim için atattürkten önce gelir çünkü onun sayesinde türkiyede adam yerine konduk sizce düşüncem dogrumu herkezin yorumunu bekliyorum mutlaka yazın şimdiden teşekürler"

@ Cem

Kardeş.. böyle düşünmeye devâm etmeyecek birikime ulaş derim; köşe yazarlarını oku, kitap oku, büyüklerinle sohbet et. Böyle bir meseleyi tartışmaya açmış olman da yerinde olmuş.

Öncelikle sana yanlış düşündüğünü söyliyeyim. Ne Atatürk, ne Türkeş.. onlar bize bir çığır aştı; eğer onların yaptıklarına aynen devâm edersek, bu çığırdan çıkamaz yükselemeyiz.

İnsan haklarına saygıyla, bayrağın hatırını bilerek, ve İslam dininin adelet 'iyle bu çığırdan yükseleceğiz inşâ Allah. Önce ümmet bilinci; Atatürkçülük, Türkeşcilik, Erbakancılık, Demirelcilik, Ecevitcilik bize zarar verir.

Her şeyden önce adem oğluyuz, ve insanız.. hiç kimsenin gölgesinde yaşamak zorunda değiliz. Günümüzde Mustaf Kemal'i sahiplenmeye çalışan bir laik anlayış akımı var.

Bu laik akım, din ve inanç hürriyetine sahip çıkıp koruması gereken yerde; saldırmakta, hak hukuk tanımayarak inanç özgürlüğüne müdahale etmektedir. Özgür seçim hakları ihlal edilmektedir.

Böyle bir Atatürk anlayışı yoktur.. 21. Yüzyılın materyalist varoluş anlayışı, Mustafa Kemal'in ilke ve inkilaplarını bireylere dayatmayla kabul ettirme yoluna gitmiştir.

Malumunuz, zorla güzellik olmaz. İnsanları zorla, kasten, güç kuvvet kullanarak dini anlayışlarına müdahale edemezsiniz. Günümüzde, bu tür sorunları yaşıyoruz.

Bu arada, Alpaslan Türkeş; günümüz içi kof kemalist anlayıştan farklı olarak Müslüman Türk sentezini ortaya koyar. Bu bakımdan, toplumumuz için... kendisini değerli bir şahsiyet olarak kabul ederim.

Lâkin.. yukarıda bahsettiğim üzere, Mustafa Kemal üzerinden ideoloji savuncaları üreten ADD gibi 'lerin, Müslüman Türk sentezine muhalif olduklarını gözlemliyorum. Onlar, daha çok Laik Türk sentezini benimsiyorlar. Yâni, Türk'sün.. ama dinin yok !

Benim penceremden bunlar görünüyor.. saygılarımla,

[ Şuraya yazmışım: www.klip.wordpress.com ]

1 Yorum:

Blogger sozturk dedi ki...

Bu ülkenin evlatları asırlar boyu mektebe başlarken, besmeleyle başlar. Siz geldiniz, bu besmeleyi kaldırdınız. Ne koydunuz
yerine, ‘Türküm, doğruyum, çalışkanım.’ Sen bunu söyleyince, öbür taraftan da Kürt kökenli bir Müslüman evladı, ‘Ya öyle mi,
ben de Kürtüm, daha doğruyum, daha çalışkanım’ deme hakkını kazandı. O Meclis yarın inananların eline geçecek. Bütün bu
haklar kan dökülmeden verilecek.

25 Mayıs 2007 23:28  

Yorum Gönder