18 Ağustos 2006

Kötülük

Ricâ ederim efendim, siz kendi halinizde düşünce paylaşımında bulunmak istemişsiniz; gerçekten de bir tevafuk olmuş, müsterih olunuz, yazmayı bırakmama sebep olan değilsiniz.

Tabi olabilirdinizdi de, lâkin sizden şikayetci değilim, bir yanlışınızı görmedim, görürsem de susar mıyım suzmaz mıyım bilemiyorum; görmek lâzım, yaşamak lâzım; aksi halde şimdiden haybeye konuşarak ahkam kesmek olmaz.

Sizin iyi bir kimse olduğunuza kanaat getirdim ben, maalesef kötü kalpli olanlarını da görüyoruz, gördük de.

Kötü kalpli olmanın herkes için bir tanımı vardır tabi, bizim de kendimize göre kıstaslarımız vardır.

Genelde bu kimseler cahilliklerinden kaynaklı yanlışlar yapmaktalar; sanmıyorum ki kasten kötülük yapmayı kendilerine bir yol bilsinler.

Yazma konusundaki teşvikiniz beni memnun etti acizane, değindiğiniz dayanak noktası zihnimde yankı buldu.

İnsanlara faydalı olabilmek demişsiniz, muradımız da buydu baştan beri; kendimizi geliştirerek topluma faydalı bir insan olabilme gayemiz vardı..

Dangalak sözüne takılmış değilim, bu bir ironidir; söylenen söz tersi anlamda mânâlar çağrıştırır zihinde, anlayana tabi, anlayan anlasın anlamayan düşünsün diye.

Bloğumda çok yerde bu tarz bir üslup kullanarak biz de yazmışızdır; sizi anlamamız zor olmadı, bir olumsuzluk görmedim ifadede, ki görenler olabilirse de biz kendi anlayış derinliğimizden ödün vermeyelim.

Anlamayanların da anlamalarını ümit ediyorum zaman içersinde.

Bugün hakkınızda yaptığım tespitler yarın için değişebilir, bunu şimdiden söylemeliyim.

iki satır yazı ile tanınmıyor insan; bugün için sizi tanıdığım kadar iyisinizidir, yarın neler olup biter bilemeyiz, belki gün gelir hakkınızda olumsuz eleştirilerim de olabilir.

Düşündük düşündürdük, teşekkür ediyorum efendim.

Allah râzı olsun...


.:.: Bağlantı :.:.

http://mizrak.web.tr/2006/07/her-insan-kendisi-iin-yaamal.html

2 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Lütfen bilginize,

Bu yazı, bloğa yorum bırakan Anonim bir misafire yanıt olarak yazılmıştı.

Yorumun bir posta şeklinde bloğa gönderilmesindeki sebep, içeriğin genele hitap eden kişisel düşüncelerimizi de ihtiva ediyor olmasınadan kaynaklıdır.

Bu bakımdan "Kötülük" bahsi altında anasayfaya taşınması gerekli görülmüştür.

Saygılarımla.

18 Ağustos 2006 03:01  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

.:.: Hoşgörü ve Anlayış :.:.

Postanın başlığı ile ilgili olarak gördüğüm bir sohbetin bağlantı adresini veriyorum.

Mustafa İslamoğlu:
Su-i Zan ve Hüsn-i Zan
Kavramları


[İzle]
[Dinle]
[İndir]

[İlgili Sayfa]

Hutbe : SUİ ZAN & HÜSNÜ ZAN
Boyut : 37.59MB
Tarih : 20-05-2006
Hit : 5805

* İnternet Explorer kullanarak linlere tıklayın, ya da İlgili sayfayı ziyaret edin lütfen.


***


İçerikte muhalefet ettiğim bir mevzu yok; Mustafa İslamoğlu Su-i Zan ve Hüsn-i Zan konusunu baştan aşağıya tahlil etmiş.

Bu sohbetten çıkarılması gereken dersler var, ve tabi muhakkak ki bir an evvel öğrendiklerimizi de yaşantımıza yansıtmalıyız.

K.Mızrak


***


.:.: Alıntı :.:.

"Az evvel de bahsettiğimiz gibi, her şeyde Allah?ın takdirini gören ve her işte bir hayrın olduğuna inanan kişi güzel görmeye başlar.

Böylece insan, Bediüzzaman?ın ifadesiyle, ?Güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen güzel yaşar. Güzel yaşayan hayatından lezzet alır.?

Yaşamak gibi bir yük bir anda zevke dönüşür. Yeter ki, Rabbimizin rızası dahilinde bir hayat sürebilelim ve ibadetlerimi aksatmayalım. Yaşamdan zevk alabilmek dua ve ibadetler ile olur."


Öznur Çolakoğlu


***


.:.: Bağlantı Adresleri :.:.

[TefsirDersi.Com - Cuma Hutbeleri]
[Kadere iman ve yaşamanın önemi..]
[Öznur Çolakoğlu - Öznurun Günlüğü]
[http://www.sanliurfa.com/]

18 Ağustos 2006 08:13  

Yorum Gönder