29 Temmuz 2006

Lütfun da Hoş, Kahrın da..

Şu bilince ulaştım az önce:

Anladığım kadarıyla Allah kullarına
duâ etmeleri için dert sıkıntı veriyor.

Hali vakti yerinde olanlara bir
baksanıza, dünyada ne yapacaklarını
şaşırıyor bu kimseler.

Şimdi cebim tomarla para olsaydı,
o parayı nasıl hiç edecem diye
tilki gibi düşünürdüm.

Nasıl alem yapsam, keyif sürsem
diye bir o kapıya bir şu kapıya
koşar dururdum.

Hep derler ya, dert bir nimettir
değerini bilmek lâzım diye.

Bu yazıyı uzatmayacağım,
az söz yeterli.

10 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Akıl ile Allah'a ulaşılmalıydı.

Sen yanlış yoldasın dediklerinde, onlara susup cevap vermeyecek kadar inanılmalıydı Allah'a.

***

Gün geçtikçe yaşlanıyorum, saçlarım ağarmakta ve ben Rabbime havale ediyorum kendimi; ölüm her an kapıda, hem de her an!

Şimdi, sağlıklı olduğum halde yolumu çizmeliyim esas olana.

***

O hakkımda hayırlı olanı tayin edecektir, benim için hangi yol çizilmiştir acaba?

İşte ben, yaşayarak bunu göreceğim; Allah'ı seyrediyorum kendimde, bakalım ne günler göreceğim.

Rabbim bende hangi sıfatlar ile tecelli etmek istemiş olabilir, O'nu izlemek de güzel olsa gerek.

Şu sözleri konuşuyorken korkuyorum, şuur kendisine bildirilenden sorumludur; endişem, inancımın daha zor şartlar altında sınanmasına yönelik.

Ben artık pes ettim, daha da ızdırap çekmek istemiyorum; Allah var. Var, ve var gibi yaşamalıyım.

Bilmediklerimi de öğreneceğim, zaman içersinde öğreneceğim.

***

Sıkıntı ve dertlerimin bir sebebi vardı mutlaka; beni de kâzım olarak yarattı Allah, bende kâzım olmayı diledi.

Bana düşen edeple teslimiyet, isyan değil.

Madem ki bu kadarını anladım, dahasını da anlayabilirim..

***

Diğer bir korkum da şu, ben Allah'a inanıyorum diyenleri kıskanırdım; onlara içten içe bir haset beslerdim; kendime kahreder küserdim.

Ben nasıl olur da inanmıyorm, inanamıyorum diye düşünerek.

Şimdi roller değişti gibi geliyor bana.

Hiç kimse beni kıskanmasın, belki dildedir inancım; son nefes verilmeden hiç kimse halinden emin olmasın dostlar!!!

29 Temmuz 2006 23:37  
Blogger cenkunal dedi ki...

Rabbim hepimize iman selameti versin.
Öz değerlendirmeler insanı kamil kılar.İnşallah bu öz değerlendirmeleri,kıymetli ve doğru kaynaklarla da desteklemekte fayda vardır.
Edeple teslim olduktan sonra,gerisi gelir inşallah.

30 Temmuz 2006 00:50  
Blogger Av. Ertuğrul Harman dedi ki...

O, her türlü acz, eksik ve hatadan münezzeh ise, O'ndan gelen vahiy de öyle olur.

O'ndan gelen vahiy ve O'nun seçtiği hak peygamberin sünneti, kuşkuya değil, O'na götürür.

30 Temmuz 2006 16:12  
Anonymous Adsız dedi ki...

Kendini bilen, Rabbini bilir..

30 Temmuz 2006 22:54  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"İnşallah bu öz değerlendirmeleri,kıymetli ve doğru kaynaklarla da desteklemekte fayda vardır."

@ Cenk Ünal

Merhaba Cenk abi.

Dikkat çektiğiniz noktayı görebildim sayenizde, sağolun..

31 Temmuz 2006 23:24  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Ryu Kun

Merhaba Ryu, seni görmek güzel, memnun oldum gelişine.

Ve aleyküm selam diyorum, sana.

Tüm şüphelerin Hz. Muhammed ışığı ile aydınlığa kavuşabilmesi dileğimle..

31 Temmuz 2006 23:28  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ MK

Merhaba MK, sorularımıza cevap mahiyetinde bir yorum bırakmışsın, teşekkür ederim.

Üzerinde düşünelim biz de, defalarca ve defalarca..

"Kendini bilen, Rabbini bilir.."

Allah râzı olsun.

31 Temmuz 2006 23:45  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Tevfik Yılmaz

Merhaba Tevfik bey, bu yolculuğunuzun hidâyete ermesini diliyorum âcizane, sağolun; bize de bir ışık yakmış oldunuz..

31 Temmuz 2006 23:48  
Anonymous Adsız dedi ki...

Yâr ile hem-halvet ol cisminde cânın duymasın
Hâlet-i aşkı hikâyet kıl zebânın duymasın... buyurmustur Hayâlî

yani: Sevgiliyle yapayalnız kal ,vücudunda canın duymasın;aşk halini anlat, dilin bile duymasın.

kamil imana sahip olmamiz temennisiyle...

1 Ağustos 2006 01:13  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"Yâr ile hem-halvet ol cisminde, cânın duymasın. Hâlet-i aşkı hikâyet kıl, zebânın duymasın."

@ Meral

Beğendim bu beyiti, teşekkür ederiz paylaşımınız için.

***

"kamil imana sahip olmamiz temennisiyle...

Allah'ı murad edinmiş olmakla beraber, bütün insanlık için duâmız..

Sağolun.

2 Ağustos 2006 00:13  

Yorum Gönder