8 Ocak 2006

Taze Yoğurt (Severim) - Taze Ekmek (Sevmem)

:-) Taze yoğurdun üzerini yemeyi çok severim. Yoğurt, sıcakımsı ve sakızımsı bir kıvamdadır bu safhada. Annem yeni mayalanmış yoğurda kaşık saplanmaz diye bana söylenir durur, mayası bozulup ekşirmiş. Ben de hiç aldırış etmeden, fırsatını bulunca kovanın başına çöreklenirim.

Hele bir de dolaba konulmuş, mayalanmakta olan yoğurdun tadı da bir başka güzel olur; kaşığa bir sıcak bir soğuk taraflı gelir. Süper bi lezzet, tavsiye ederim; tabi daha süt kıvamındaki maya tutmamış yoğurttan bahsetmediğimi anlıyorsunuzdur...

:-( Dumanı üstünde fırından yeni çıkmış taze ekmeği kahvaltıda yemeği hiç sevmem. Sıcak çayla karışınca ağızda erimek yerine hamurlaşıveriyo. Hem hazmı zor, hem de yemesi ayrı bir işkence. Ne peynirin ne de zeytinin tadını alabiliyo insan. Üstelik, bıçakla dilimleyemiyorsunuz da...

Karanlığa Bir Adım,
Kâzım Mızrak

2 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba...
sitene müptela oldum.
yazıların çok güzel.
senli benli konuşmamdan dolayı mazur gör çünkü sende bendensin pekçok noktada. bir yazında "kötü olmaktan" bahsetmiştin.(tam manası ile şu an kullanamıyor olabilirim çünkü o kadar çok okuyorum ki yazdıklarını bazen karışabiliyor kafam)Kötü olduğunu söylemenin çok olumlu bir etkisi vardır diye demiştin.ben hiç öyle yapamadım ama yapıp da çok başarılı olan insanları gördüm ve hep imrendim...
neyse..ben bundan bahsetmeyecektim.
ben aslında..sıcak ekmeği sevmem.bunu söyleycektim.ama Rabbim ekmeksiz bırakmasın..
sevgiyle ve duayla..
KeLeBeK

16 Eylül 2008 00:39  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ KeLeBeK

Merhaba,

tekrar hoş geldin.. .

Bir mazeretim sebebiyle, yorumları cevaplayamadım; özellikle cevapsız bırakmış değilim seni.

Beş gün geçmiş aradan, az değil !

* * *

Ara sıra, sizli bizli konuşabilirim; ara sıra da senli benli :) o günkü halim ne ise, rüzgar nereden eser ise yâni ;) siz de, bu bakımdan, içinizden geldiği gibi yazın derim.

* * *

Yazılarımın güzel olduklarını duymak beni mutlu ediyor.. buraya ulaşabilmiş olmana sevindim, yine !

Ben de, müptelayım buraya, Kelebek ;) Bir türlü kopamadım.. .

* * *

Kötü olmak, iyi görünüp de içten hesaplı olmaktan iyidir. Samimi dostların olur, seni kolay kolay yarı yolda bırakmazlar.

Ama, diğer türlü.. iyi görünen, ama özünde kötülük düşünen biriysen; çevrende, senin gibi içten hesaplı dostların olur.

Sanırım, kötü olmakla; bu anlamı kastetmişsin.

İyilikten maraz doğar da, derler. Yüz verince, astarını isterler diye bir deyiş de vardır.. gibi :)

Mevlana'nın da.. ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol şeklinde bir dizesi vardır :P

* * *

Sıcak ekmek mi :))

Ben hiç sevmem. Ekmek dediğin, bir gün önceden kalmış olmalı; çörek gibi olmalı yâni :o)

* * *

PS.

Yoğurt soslu patates kızartmasını özledimmm :(

[ Bknz. ]

21 Eylül 2008 09:58  

Yorum Gönder