14 Aralık 2005

Yalancı mıyız, Yoksa Süzme Ahmak mı?

Durmadan dır dır edip konuşuyor da konuşuyordu.

Bu ne ahmaklık be kardeşim; ama yok, esas sende değil problem, seni böyle yaradanda!

Biraz olsun sustu, söylediklerimle anlattığı konu arasında bağlantı kurmaya mı çalşıyordu yoksa!? Tepkisi gecikmedi, bana kitapsız diye çıkıştı. Aklı ona veren Allah güya onu imtahan ediyormuş ve dünya çilesi Sonsuz İradenin bir ahiret sınavıymış.

Yani dedim, sen bi ahmaksın. İmtahanda olduğunu ileri sürerken, az önce dertden geberdiğini söyleyen sen değil miydin muhterem, o bakımdan diyorum...

İçsel Kavgam,
Kâzım Mızrak

* Veri: Tanrı sonsuz güce sahiptir.
* Tahlil: Tanrının yarattığı kul ahmaktır.
* Mantık: Tanrı sonsuz güce sahip olsaydı ahmak bir kul yaratmazdı; veya akıllı bir insana, ona ahmak yanlışlar yaptıracak nefsi vermezdi.
* Sonuç: Tanrı yarattıklarından sorumludur, dolayısıyla Tanrı da bir ahmaktır!


* Netice: Bir yaratılmışın maddi ve manevi değerlerini alçaltıcı şekilde söz söylemek ya da eylemde bulunmak yanlış bir davranıştır...

11 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

alakasız ama: iyiki varsınız :)
nice beraberce O na doğru giden yıllara inşâallah..

22 Şubat 2011 02:08  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Bugün benim doğum günüm, yâni 22 Şubat; nice yıllara derken bunu bildiğinizi varsaymadan edemedim. İyi ki varmışım elhamdülillah, sevindim.

Böyle güzel bir yazı ile de nostalji yapmış olduk, tebessüm ettim. Yazıyı anlamak için bir kaç kez okumam gerekti.

Sonunda anladım ama :)

Sıkıntılarından dem vuran birisi ile konuşuyormuşum, ama kimdi anımsamıyorum, madem bu kadar dertlisin niye konuşuyorsun da kafamı şişiriyorsun, bir şey değil madem dertlerin var hem şikayet ediyorsun hem de bana kalkmış Allah'ı savunuyorsun.

Hem şikayet edip, hem onu savunmak pek samimi olmuyor ama demek istemişim sanırım :)

Bu da geceden nasibimiz olsun inşâ Allah.

Rabbim merhamet eylesin bizlere.

Âmin.

22 Şubat 2011 02:51  
Anonymous Adsız dedi ki...

şikayet...! kimi? :(

22 Şubat 2011 03:14  
Anonymous Adsız dedi ki...

?
:(

22 Şubat 2011 03:16  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Anlamadım sizi?

Allah'ı şikayet ediyoruz demek istemiştim şikayet derken.

Dertler üst üste binerken, sürekli bir şeylerden şikayet edip duran insanlar vardır.

Ağızları hiç hayra açılmaz. Hep beddua düşer dillerinden, sonra hiç bir şey olmamış gibi Allah'ı anarlar.

Allahu Teâla yaşanan hiç bir olaydan gafil değildir. Elbette bir hayrı hikmeti vardır yaşananlaarın.

Sabır ve şükür gerek diye bu yüzden diyoruz.

Oysa sürekli şikayet, şekva nimetin bereketini kaçırmakta; bu hataya düşmesek ne güzel olur.

Allah'ım bizi affet, senin gücün her şeye yeter.

Âmin.

22 Şubat 2011 03:34  
Anonymous Adsız dedi ki...

yani her nekadar anlamadığımı beyan edip sizinle uykusuz geçen bu geceği geçirmek için hasbihal etmek isteyip bahane aradıysam da her zaman ki gibi başarılı olamadım;) :((
uzun yıllar önce garip bir içsel kavga idi değil mi?..ben de düşünür idim ama şükür ki düşüncemden korkar fiile geçirmezdim hiç bir zaman:)

22 Şubat 2011 03:39  
Anonymous Adsız dedi ki...

cevabını beklemek zor geldi. tam gönderdim sonra gördüm cevabı:)

22 Şubat 2011 03:41  
Anonymous Adsız dedi ki...

süizanda bulundum gittiniz santım burdaymişsiniz hakınızı helal ediniz
bu gece ne dediğimin farkında değilim

22 Şubat 2011 03:45  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"yani her nekadar anlamadığımı beyan edip sizinle uykusuz geçen bu geceği geçirmek için hasbihal etmek isteyip bahane aradıysam da her zaman ki gibi başarılı olamadım;)"

@

Hakikaten garip bir içsel kavgaymış :)

Ben bile anlamakta zorluk çektim doğrusu ;)

Sorun değil diyorum, dersler çıkardık bugüne dair;

sükûnetin kadrini bir kez daha anmış olduk.

Elhamdülillah.

22 Şubat 2011 03:46  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"süizanda bulundum gittiniz santım burdaymişsiniz hakınızı helal ediniz"

@

Şimdi gidiyorum ama, eğer yazarsanız yine; sonra okurum olur mu..? Uyumalıyım, uyumalıyız biraz olsun.!

Es selâm... .. .

Şefkat, merhamet, sevgiyle.

22 Şubat 2011 03:49  
Anonymous Adsız dedi ki...

dedim ya hep başarısızım diye
öyleyse iyi geceler dualardan sonra ama

22 Şubat 2011 03:55  

Yorum Gönder