15 Kasım 2005

Birey Olma Bilinci ve Bedel Ödeme Felsefesi Üzerine

"Yaşam senin,doğrular senin ve bedel ödenecekse ödeyecek olan gene sensin."

Sevgili Gökhan,

Bu alıntıyı nasihatlere pek meraklı olan kimse olma münasebetiyle buraya almadım.

Konuya karşı getirmiş olduğunuz yorum, menfi anlamda düşünce ve değerlerime paralel bir anlayışı dile getiriyor.

Keşke diyorum, bu düşünceyi özümsemiş insanlar çevremde sayıca fazla olsaydı.

Böylelikle, yaşam mücadelesinde bir birey olarak dünyada yalnız olduğumun bilincine daha anlamlı bir şekilde varabilirdim.

Yalnızlık bilinci demekle; bireyin seçebilme ve seçtiğini hiç kimsenin şunu yapıyosun da neden bunu yapmıyosun şeklinde müdahalesi olmadığı bir halde özgürce yaşayabileceği hakkından bahsediyorum.

Öğretim metodlarının, en berbatı ve de karşı taraf için çekilmezi nasihat etme metodudur.

Bu metodun uygulanan kimse üzerinde ne denli verimsiz olduğunu aklı selim olanlar bilirler ve boş dil ile nasihat yerine örnek davranışlar sergileme metodunu uygularlar.

Yıllardır, milletin akıl verme hevesatına kurban olmuş bir düşün gazisi var karşınızda.

Her selam verdiğimden teselli niyetine laf dinlemek beni yaşamaya küstürür oldu (yakın geçmişe kadar böyleydi, şimdi değil)

Artık, Necip Fazıl (Kısakürek) gibi çilemi doldurmak istiyorum kendi köşemde !!!

DipNot: Bu yorum, akıl sahiplerini muhattab alır...

* Bu Yazı, kendi bloğumda bulunan http://mizrak.web.tr/2005/11/nereye-bu-gidi-nereye-kadar.html sayfasına yaptığım bir yorumdur. Çok beğendiğim için yorumu buraya taşımak istedim.

0 Yorum:

Yorum Gönder