30 Eylül 2007

Sebât

"salakmısın nesin, bir yıldır son yazım deyip duruyon." (Bkz.)

Bloglar arasında yolunu kaybetmiş olduğunu düşündüğüm bir yazar, bloğuma böyle bir yazı bırakmış. Bu yazıyı buraya alıntılamak istedim; amacım kendisini utandırmak değil, ya da kınamak gibi bir vazife edinmeyi düşünmüyorum açıkcası.

Esas dikkatimi çeken; bu arkadaş gibi düşünebileceği, insanların da. Belki, siz böyle düşünmüyorsunuzdur; ama inanıyorum ki, birileri böyle düşünebiliyordur:

Farz-ı misâl..

bloğa ilk defa gelen bir ziyaretci; yorum yazarken "Son" diye bir not görünce.. haklı olarak "bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu." şeklinde söylenebilir. Bu kimseye verebilecek bir cevabım yoktur, kendisini haklı görüyorumdur çünkü.

Ama emin olunsun ki.. o kimse, öyle düşünüyor diye; bloğun kapısına kilit vuracak değilim.

Günlerdir, haftalardır, aylardır.. bir son 'a oynadığımı zaman zaman söyledim durdum; bunda mânâ.. eğer bir gün burada ol(a)mayacak isem, önceden bunun haberini vermektir.

Salak 'lık meselesine anlam veremeyip üzüntü duyabilecek kimseler için bir açıklama izâhat yapmış olayım, dedim; söylenen sözü, sebât ile karşılayınız.

...

7 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

her son bir başlangıçtır,
her başlangıç bir sondur...

bu sebepledır kı! sız son dedıgınız yerde daıma cumleler bırıkır konusmaya ısteklı oldugunuz anda suskunluklar basgosterır o yuzden gereklı cumlelerın oldugu duyumlar dolu zamanlar dılıyorum.

son dıyorum, :)

30 Eylül 2007 15:06  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

# Nar'su

İletiniz.. 30 Eylül 2007 Pazar, saat 00:02 sularında yayınlanmıştır.

* * *

@

Bir önceki yorumunuzu da hatırlıyorum Nar'su.. oraya da, akıl kârı yazmıştın kanımca.

Buraya da aynen öyle, dolambaçlı dolambaçlı yazmışsın; insan düşün düşün düşündürüyorsun vesselâm.

acı bize Nar'su ;P

* * *

"her son bir başlangıçtır,
her başlangıç bir sondur..."


Her son bir başlangıçtır, çok doğru bir söz.. enfes, diyorum. Buradaki bir son, başka yerde bir başlangıç olacaktır.

Başka yerde yazarım meâlinde söylemiyorum; burada yazı yazacağıma, gidip kitap neyim okurum..

Hazır, Compir.. Tolstoy'un Diriliş 'inden bahis de açmışken :D

* * *

"bu sebepledır kı! sız son dedıgınız yerde
daıma cumleler bırıkır
konusmaya ısteklı oldugunuz anda suskunluklar basgosterır
o yuzden gereklı cumlelerın oldugu duyumlar dolu zamanlar
dılıyorum."


Bakın burayı tam anlayamıyorum.. hıı, öyle mi diyerek de geçiştirmek istemem doğrusu.

Son, dediğimiz de; bir daha kolay kolay söz alamıyor muyuz.. diyorsunuz.

Hani.. "artık konuşmayacağım" diyen birisinden, konuşması beklenmeyeceği için, kişi de yalancı çıkmamak için bir daha konuşmaz mıymış ^o^

Ya da..

Konuşmayacağını söylediğinde.. konuşmak istedği duyup, sürekli konuşur muymuş :O)

Veya..

siz ne demek istemiştiniz acaba, sevgili Nar'su.. şu meseleye bir açıklık getirelim ?

Böylelikle..

son cümlenizin ihtiva ettiği ironiyi, daha iyi anlayabileceğime inanıyorumdur.

Kalbinizden ne dökülüyorsa artık, buyrun efendim..

* * *

Haa,

Bu arada.. şu Yorum Yönetimi şeysini de iptal ediyorum, artık;

en son yayınlanan yorum size ait olsa da, bu durumun sizinle alakası yok; sebep oldum, diye üzüntü duymayınız:

olur ya, siteye bırakılan yorumları yanıtlayamam belki.

Bloğun kendi başına yaşayabilen bir blog şeysi olabilmesi, yorumların anında yayınlanabilmesine bağlıdır.

diye düşünmekteyim.

* * *

Ve.. .

Her ne kadar Son demişsek de, günlerdir bloğun kapısını aralayan herkese teşekkür ediyorum.. şahsıznızda.

Son, bir kelâmdır.. eğer buradaysak; ne hükmü vardır(dı) ki!

30 Eylül 2007 17:54  
Anonymous Adsız dedi ki...

nereye?:(...

semih.

1 Ekim 2007 01:08  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Semih bey.. .

Öncelikle şunu ifade edeyim; ben, sizleri neşeli görmek isterim. Üzüntü duyulacak bir durum yok ortada, buna inanınız.

Bu bir bayrak yarışıdır.. yokluğumuzda, aynı istikamete yürüyen gönül dostları karşınıza çıkacaktır elbette.

Ve ben.. eğer burada olamaz isem; yazılarınızı okusam da, yazamaz isem; beni affediniz.

Makina Tasarımı diye bilinen bir üniversite bölümünü, üçüncü sınıftan bıraktım.. ve bir süpriz olmazsa Kasım veya Ocak gibi uzun dönem askere gitmek üzereyim.

Eskisi gibi buralarda olamayabilirim..

söyleyecek çok söz varsa da; ben, insanlığa bu dairede hizmetimi bir nebze de olsun ifâ ettiğime inanıyorum.

Yazdım, anlattım, ve anlamak için de çaba harcadım.

Daha da fazlası, hayatımdan çalıyordur.. bilgisayar başına oturmaya vakit bulamıyor oldum neredeyse.

Görünüşte, blogda yazmaya devâm ediyor gibiyim.. ama, görüşüne aldanmayınız derim.

İsimsiz yazar arkadaşın sözüne itibar etmiyorum.. (ki, o kimsenin bir blog yazarı bile olduğuna inanmıyorum.) o, öyle dedi diye olmayacaktır sükûnet.

Nar'su ne kadar güzel yazmış.. evet, tekrar ediyorum ne kadar güzel yazmış:

Bir son, yeni bir başlangıcın habercisidir.. benim mutluluğum da, başka bir başlangıç ile sürecektir inşâ Allah.

Burada.. aklımın, fikrimin sadakasını verdiğime kaniyim; karşılık olarak, duâlarınızı ümit ederim.

Eksiğimizi görmüş iseniz, veya görürseniz.. üslûbunca dile getiriniz; biz de istifade edelim, şeş kaza görüp okuyanı da.

Buralarda olursam da, vedanın hükmü geçmez Semih bey; lütfen, "hani gidiyorum demiştin" diye.. beni yalanlamaya azmetmeyiniz.

İnsanım, âcizim.. zamanın karşısında yaşam; ya batırır beni, ya çıkarır.. yarının, ne getireceğini bilemem.

Ama öğrenmişimdir ki;

yerine getiremeyeceğim sözler sarfetmememeliyim, evdeki hesabı çarşıya yetirmeliyim, ayağımı yorganıma göre uzatmalıyım.

Sevgiyle,

1 Ekim 2007 01:37  
Anonymous Adsız dedi ki...

yorum yapmasak bile, sizi burda arasıra da olsa görmek, bizleri mutlu edecektir inanın..

Allah (cc) yardımcınız olsun

semih

1 Ekim 2007 02:19  
Blogger Smart Learning Hub dedi ki...

sevgili dost,
biliyorum uzun uzun soyle karsilikli hasbihal edemedik, ama kelimelerde bulustu ruhlarimiz ve butunluge erdi akabinde. askerlik yapmis biri olarak, vaktin olmayacagi hususunda seni temin edebilirim. ama hic olmazsa nobet aralarinda karaladiklarini bir carsi izninde dahi olsa gelip bizimle paylassan, bu dostlugumuz ksintiye ugramayacaktir kanaatindeyim. icten saygilarimla

1 Ekim 2007 05:36  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba, yorum yönetimi kapandığına göre baldır güldür yazabılırım :) ucu bucagı yok nasılsa...
nasılsa terk edılmısız, kendı halıne bırakılmıs ruhlarız yazın dostlar nasılsa sahıpsızız :))

şimdi, açıklık ! getırelım ; yazdıgımızın ardında duralım???

demek ıstedıgım özünde bellıydı ama sız bıraz kendı kulvarınızda yogurmus yogdurmussunuz, her son bır baslangıctır nereye daır hukum surdugunuz ıle guncellesır.

ınsan, konusmaya anlatmaya ve paylasıma acık varlık bır an gelır tıkanıverır bır bakarkı ben ne yapıyorum sıkıldım bunaldım yalanmıyım dıye son kelımelerıne dugum bağlar sızı de sankı boyle gordugumden ve su blog alemının olusturdugu ozel'lıkten cıkıp guncellıgı ölduren alemden anladıklarımla, son ları beraberınde getıren surecı ınsanlar arasında huzun bırakıyor.
acıkcası uzulmuyorum, sız bır gelıp gıdenlerdensınız ınsan ya bır kere gelır ya bır kere gıder bunun ortası denge sasması degılde nedır :)) dengesız degılsınız estagfurullah sadece bır seyler bır arayıs halındeyken etrafa verdıgınız ıle helal hak manalarını öldurmemeye ıncıtmemeye calısırsanız sızın ve cevredekıler açısından ıyı olur dıyorum...
amma da bos buldum yazıyorum,
sustugunuz zamanın sıze hayırlı bırıkımler getırmesını dılemıstım yazımda ve bır son dersınız bakarsınız cumleler ardı ardına dökülür gıdemezsınız, gıtmezsınız ıcınızde gıtme özlemı nasıl dıye sorgularsınız yanı acıkcası arkadas, hepımız özünde İNSAN'IZ :) DOGAL YANI bu hallerınız, saygılıyım.
saygılıyız degılmı ...

compir arkadasın kıtap tavsıyesıne sıddetle ve sıddetle okuyun derım hele de klasıklerden Acımak adlı eserı okuyunda goreyım sızı :)

selam ıle,

Nar'su

2 Ekim 2007 00:09  

Yorum Gönder