24 Eylül 2007

Bakış

(Sen) ..ne kadar güzelsin, bugün !

8 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Hani Mecnun Leyla'yı beğenmeyen sultana demiş ya "Sen ona bir de benim gözümle bak" bu o bakış galiba.

Üzerime alınabilir miyim? ;)
hayal111

25 Eylül 2007 14:34  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Hayal111

Verdiğiniz örnek aklımda yoktu, ama pek bi yakıştı doğrusu. Ne demiştim.. (Sen) ..ne kadar güzelsin, bugün ! Evet, güzellik kişiye özgüdür; dünya çirkin olsa da.. biz, biraz güzel görebilmek adına gayret sarfedelim. O saat, öyle düşünüyordum. Karanlık içinde, bir ışık hüzmesi aralıyorum efendim. Meselemiz bu.. biraz çaba, ve biraz da hayal gücü.

(Burada bitirmek zorundayım, zamanım kalmadı.. zaman yetiremiyorum yazmaya; çıkmalıyım.)

25 Eylül 2007 21:45  
Anonymous Adsız dedi ki...

güzel gören,güzel düşünür!
bugünlerde hep güzel sözler duyduğumdan olsa gerek benim aklıma bu geldi:)sizin aklınıza gelmemesinin sebebi de neşenizin olmayışı galiba.
güzel olan sevgili değildir,sevgili olan güzeldir...demiş birileri.hatırlayamadım kim olduğunu.Gönül kimi severse güzel o'dur vesselam.Sevgiyle bakmak meseleyi değiştiren.Ne alaka diyecek olursanız cevabım "boşverin" olacak.Aldırmayın, yazıyorum işte:)
hayal111

27 Eylül 2007 13:57  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

#

İletiniz.. 28 Eylül 2007 Cuma tarihinde, saat 00:55 sularında yayınlanmıştır.

* * *

@ Hayal111

Ben yazı 'mı sürdürecektim de, zaman muhalefeti sebebiyle öyle yarım kalmıştı.

Siz.. bu fırsattan istifade, meseleyi bakış açınıza katkı sağlayacak şekilde zenginleştirmişsiniz.

Mecnun'un, Leyla'sında bulduğunu.. göremiyenler oluyor. İyiki de öyle oluyor; aksi hâlde düşünün bir, Leyla'nın hâli nice olurdu.

* * *

O sözü.. üzerinize alınmaya gelince. Mesele, burada sizin baktığınız açı değildi.. yâni, aslında ben ne size, ne de bir başkasına söylemekteydim o sözü.

Bakın şöyle izâh edelim: Oraya önce yazdım.. sonra okudum, ne oldu ? Okuyan kişi olarak ben, kendisime söylemiş oldum bu sözü :)

Şimdi ! bu bloğun hangi metod ile inşâ olduğunu daha iyi anlıyor olmalıyız diye düşünüyorum ;)

Siz.. yazıyı okumakla beraber, bu iltifatı kendi kendinize yakıştırmış olmalıydınız; ben, ne kadar güzelmişim yâ hû.. aman aman.. . diyebilmeliydiniz.

O saat.. yazıyı hazırlarken; farzı misal bir aynaya bakıyordum: Sizler.. beni manen veya madden çirkin görsenizdi bile.. ben, çoktan notu vermiştim kendime.

Artık.. o sözün kime söylenmiş olduğu, ya da kime söylenmemiş olduğu konusu açıklığa kavuşmuştur sanırım.

Yarın bir gün; o güzeldi de, ben çirkin miydim demesin kimse ;)

* * *

Durun bakalım..

Bu kadar basit mi herşey.. teesüf ederim; bir cümle etmişiz, hepsi bu mu olacaktı ? Hayır.

Niye "bugün" demişiz acaba ?

İşte.. asıl film burada oynuyor Hayal111. Bugün için madden sağlıklı ve güzel olabiliriz, ama yarın.. bu güzellik sonbahar rüzgarına karışıp dökülen yapraklar misali solup yitecektir.

* * *

Bir şey daha var,

Dün.. ne acılar çektik; ne denli yuhalandık. Ama, artık bugüne eriştik; dün, dünde kaldı !

Bugün.. yeni umutlara, yeni sevinçlere, yeni güzelliklere doğduk biz.

Dünkü çirkinliklerimiz, hatalarımız, kusurlarımız, yanlışlarımız artık bizi bağlamıyor. Bağlayamaz.. .

Kötü olmayı biz istemedik, istemediğimiz gibi de; bu rolü oynamayacağız.

Herkes kendisini iyi, karşısındakini kötü biliyor; ben de, bir bakıma öyleyim belki de.

Lâkin.. herkes bizi kötü bilse de, biz iyi olduğumuza dair olan inancımızı asla yitirmeyelim.

Çarpılıp kapanan kapılar, hor görülmeler, dışlanmalar var olsa da; düne veda edip, bugün güzellikten yana durmak.. bize yakışanıdır.

Kendimizde göremediğimizi, başkaları da görmez.. bence, esas mesele de budur.

Tabii, aşırıya kaçıp enaniyet de yapmamak lâzımdır.. diye düşünelim ;)

* * *

Son olarak..

Kertenkele denilince, arkadaşınız aklıma geliyor.. hababam sınıfındaki Güdük Necmi, İnek Şaban, ve Tulum Hayri :)

Arkadaşınıza.. hakkında konuştuğuma dair bahis açmanıza gerek yok, siz onun şahsına selâmımızı da kabul ediniz.

Hababam sınıfı hatırasına binaen, kendisini hörmetle anıyorum.. ve, tebessüm ediyorumdur.

28 Eylül 2007 02:14  
Anonymous Adsız dedi ki...

verdiğiniz uzun cevap için tşk ederim...dediklerinize aynen katılıyorum:)
bu kertenkele muhabbeti beni çok şaşırttı.Bu sitede "dostum kertenkele" ifadelerinin geçtiğini hatırlamıyorum.Bi aralar fizikçiler ve kurbağalardan bahsetmiştik ama kertenkele meselesi balbocegınde c-box da geçmişti değil mi?
hatta ben o aralar bu siteye hiç bakmamıştım...en azından hafıza kayıtlarımdaki bilgi bunları söylüyor.
Arkadaşıma bahsetmek... Bir zamanlar beraber yaşıyorduk.şimdi ayrı ülkelerdeyiz ve artık onun bir "hayat arkadaşı" var.Benimle fazla meşgul olamıyor:)
selametle efendim
hayal111

29 Eylül 2007 12:18  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

# Hayal111

İletiniz.. 30 Eylül 2007 Pazar tarihinde, 00:02 sularında yayınlanmıştır.

* * *

@

Üç vakte kadar, devâm edecek..

30 Eylül 2007 00:07  
Anonymous Adsız dedi ki...

ramazan gunleri hizla gecerken bu uc vakitte bi turlu gecmedi nedense:)
hayal111

3 Ekim 2007 13:06  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Hayal111

Siz bu yazıyı okuyuncaya kadar, eh ancak.. diye düşünmüş olsam gerek ;)

"verdiğiniz uzun cevap için tşk ederim..."

Ricâ ediyorum efendim, bazen olur öyle şeyler..

Ladybird 'ün bloğunda siz ve arkadaşınız Kertenkele konuşurken, kulak misafiri olmuştum biraz.. oradan biliyorum onu :)

Fizikçiler ve Kurbağalar mı :)) unutmuştum o bahsi, hatırlatmanıza sevindim.. ve, unutmadığınıza.

Onu anlayışla karşılayınız diye düşünmekteyim.. artık, yalnızca kendisine karşı sorumlu değildir çünkü.

* * *

Bu yanıt biraz daha gecikebilirdi.. fakat, ruhunuzun yüksekliğinden aşağı kalır yanım olmasın istedim; merak edip, sual etmişsiniz diye düşünerek.

Ve çok şükür, hâlâ yaşıyordum da :-)

4 Ekim 2007 03:29  

Yorum Gönder