13 Ocak 2007

Kevin Carter - The Pulitzer Prize '94

20 Yorum:

Blogger cenkunal dedi ki...

İşte "insanlığın" geldiği son nokta!
Ama acaba bu mudur insanlık,yoksa açıkta,soğukta kalmış yaban hayvanları için bile yuvalar kurmuş bir medeniyet temsilcisi Osmanlıların yaptıkları mıdır?
Kainatta en büyük hakikat imandır!
Ve medeniyet imanla gönülleri dolmuş insanlarla tecelli eder!

14 Ocak 2007 00:34  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Hoşgeldiniz Cenk abi.. Bu resimde çözemediğim bir poroblem var..

Ya da belki de çözdüm de, görmek istiyorum cevabı sayfamda... tekrar tekrar.

Sevgiyle,

14 Ocak 2007 00:55  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"Ve medeniyet ! imânla gönülleri dolmuş insanlar ile, tecelli eder.."

Teşekkürler,

14 Ocak 2007 03:27  
Blogger suveyda dedi ki...

bu resim hakkında söylenene göre, çocuğun akıbeti hakkında kimsenin bilgisi yok.resim çekildikten sonra ne oldu, ne bitti kimse bilmiyor.hadi resmi çektin, ne diye orda bırakır giderrsin?sonra git intahar et.bu resme her baktığımda "neden orda bıraktılar?" diyesim geliyor içimden.
ya siizn çözemediğiniz problem neydi?

16 Ocak 2007 09:00  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"ya sizin çözemediğiniz problem neydi?"

@ Süveydâ

Suçlu benim mi, diye düşünüyordum.

Sonra şöyle dedim:

"Ya da belki de çözdüm de, görmek istiyorum cevabı sayfamda... tekrar tekrar."

* * *

Hayır, suçlu değildim.. şeklen... Ama başka bir problem vardı.. Bu resime baktığımda, huzûrsuzlanıyordum. O çocuğun acısını paylaşamıyordum çünkü.

İşte bu sebeple ! suçladığımı gördüm kendimi.. Günde üç öğün yemek yiyordum; sayamayacağım çeşitte türlü türlü yemekler.. hem de tıka basa...

* * *

Bir şiir vardı, şimdi o geldi aklıma.

Yiyin efendiler yiyin / Bu iştah veren sofra sizin / Doyuncaya tıksırıncaya patlayıncaya kadar yiyin..

* * *

Ben kendimi suçlarken, nem kapan oluyorum; millet davul zurna çalıyor efendi oluyor..

Çocuğun arkasındaki kuş değil bu davul zurna çalan tebâ.. Onlar resmi çekip giden kimse şahsında!

İsyan ediyorum, sonra susuyorum kardeşim.. Çünkü isyan iyi bişey değildir, ilahi düzen adaleti tesis edecektir bir gün. Bu umutla, yaşıyoruz...

Bilmem anlatabildim mi :)

* * *

Evet, orada bırakıp gitmiş çocukcağazı.. öyle derler. Bilemeyiz, belki de çocuk kadar aç bi ilaçtı.

Rivayete göre sonra da intahar etmiş girdiği bunalım neticesinde, fotoğrafcı.

Merak ettim, böyle bir resim ödül almış mı gerçekten diye. Pulitzer.Org sayfasına baktım.. FEATURE PHOTOGRAPHY başlığı altında... yer alıyor ilgili konu.

[ www.pulitzer.org ]

* * *

Senin blogda da gördüğümü anımsıyorum bu resmi.. Blogcu'da... Hafızam beni yanıltıyor da olabilir tabi.

(Dip Not: Bu ödüller New York'da - 1917 yılından beri - Columbia Üniversitesi tarafından gazetecilik ve sanat alanında veriliyormuş, 10.000 Dolar para ödülü varmış.)

16 Ocak 2007 20:22  
Blogger suveyda dedi ki...

evet vardı benim blogcuda.
hafızanıza maşallah:)

18 Ocak 2007 11:11  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Süveyda

Sağol kardeş, not düştüğün iyi olmuş :) acaba nerede görmüştüm diye düşünüyordum (düşünmüştüm) ben de..

Cenk abi ile sizin blog arasında kalmıştım.. tahminimde yanılmadığıma sevindim. Demek ki, hâlâ satranç oynayabilirim :o)

Bu sonuca varmış olmam şaşırtabilir sizi.. de ben böyle bağlıyım konuyu izlinizle. Eski şampiyonlardan kim kaldı dermişim :D

* * *

Blogları geziyorken şu adreste bir video klip ile karşılaştımmm..

[ www.neyneva.blogspot.com ]

Gerçi orada sizin de yorumunuz varmış :) Bu sayfanın misafirlerini haberdar ederiz biz de..

Klibin orjinal bağlantı adresi de burada efendim..

.:.: Madalyonun Öbür Yüzü :.:.

[ www.ekincaglar.com/coin/flash-tr.html ]

Böyle bir klibi hazırlamayı ben de istemiştim, belki bir gün diyorum.. Katkım olsun diye düşünüyorum.. katkımız olsun...

Klipdeki müzik, sitenin sahibi olan Ekin Çağlar'a ait sanırım. Şu adresten download edilebilir..

[ http://mp3.ekincaglar.com/shelter.mp3 ]

18 Ocak 2007 11:57  
Anonymous Adsız dedi ki...

Bu fotoğraf başta bana göre petrol zengini müslüman devletler ve bu devletleri idare edenler olmak üzere tüm insanlığın yani hepimizin yüz karası ve ayıbıdır
Nedense "Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar" sözünü hatırladım
Ahirette de inşallah bu ve bunlar gibi olanların (ki halen niceleri var) hesabları bizlere de sorulmaz
Not:Fotoğrafı çekenin de fotoğrafı çekilen zavallının da öldüğünü duymuştum

24 Ocak 2007 16:27  
Anonymous Adsız dedi ki...

Evet o gün o fotoğrafın ardından bu çocuk kurtarılabilirdi belki ama onlarca yüzlerce çocuk orada beklerken birini alıp götürmek diğerlerinin bakışları altında...bu kolay olur muydu ?
Sorgulanacak şeyler belli birileri nasıl bu hale geldi ve biz elhamdülillah müslümanım derken yatağımızda günü boş geçirmemize rağmen nasıl bu kadar rahat uyuyabiliyoruz?...

16 Şubat 2007 01:55  
Blogger perihan çagatay dedi ki...

kelime bulamıyorum yaa tok uyudugum zamanlardan şimdi daha çok utanıyorum.gercekten yardım sever bi milletmiyiz acaba yeterince.isyan ediyoruz şimdi bence bu resim herkese yollanmalı.yaşanınca isyan edende bi milletiz ya görmediklerimiz içimizde olupta bilmediklerimiz.kendi adima ALLA;HIN verdigi nasipten paylaşıyoruz şükür.reklam olsun diye soyunu sülalesini 13 defa hacca giden gösteriş olsun diye ümreye giden artisler utanın.
HZ.MUHAMMED.(s.a.a)efendimiz bukadar aç varken hasta varken yoksulluk varken eminnim rahat degildir.KOMŞUN AÇKEN SEN TOK YATMA!!HZ.MUHAMMED.(s.a.a)

2 Mayıs 2007 01:30  
Anonymous Adsız dedi ki...

YANİİ İNSANLIKK...KENDİ CİNSİMDEN BİLE İĞRENİYORUMM BİZZ NE ŞEREFSİZZSİZ BE ABİİ..ZENGİN ÜLKELERDEKİ İNSANLARR YEMEK YARIŞMALARI WE ZAYIFLAMAYA ÇALIŞIRKEN BU NE YABANN BİRR ÇELİŞKİDİRRR...

3 Mayıs 2007 20:03  
Anonymous Adsız dedi ki...

bu kadar da olmaz biz insanlar çok acımasız,vurdum duymaz gereksz işlerle uğraşan bir milletiz ama insalar biz kadar rahat bir hayat sürememiş olabiliyor.... lütfen bunlara dikkat.....arkadaslar önce kendimizi düzeltelim sonra inanın herkes düzelmiş olacakkkkk.....

15 Ağustos 2007 09:12  
Anonymous Adsız dedi ki...

bence kevın carter haksız çünkü fotoğraf çektikten sonra çocuğu kurtarabilirdi ölmeyi haketti kerp oğlu kerp

18 Kasım 2007 16:25  
Anonymous Adsız dedi ki...

kamu oyunun o yöreye yardım etmesi konusunda ilgi çekmeye yönelik bir resim olsaydı belki kutlanabilirdi bile fotoğrafçı.

Ancak yardım etmemiş ve öylece burakıp gitmiş sanırım çocuğu...

insana verilebilecek en büyük ceza yapılabilecek en büyük kınama vicdan azabıdır. O'nun vicdanı da yaşamasına bile izin vermeyerek onu yeterince cezalandırmış bence.

30 Kasım 2007 16:45  
Anonymous Adsız dedi ki...

ben 13 yaşındayım.Ama kevin carter bu fotoğrafını yorumlamak için de 10 yıl sonrasına gitmeye gerek yok.Bu yazdıklarımı belki çok az kişi okuyacak belki de kimse okumayacak ama okuyacak bir kişi bile benim için yeterli.Bu fotoğrafın tekrar etmemesi için yapacak benim üç şeyim var biri dua etmek diğeri de hayallerimi gerçekleştirmek için bir on sene daha beklemek diğer yapacağım şey ise yetkililere seslenmek elimden baska bir şey daha gelmiyor lütfen sesime kulak verin!!!

6 Şubat 2008 13:40  
Blogger rabia dedi ki...

inşallah mezarında rahat yatmıyosundur...KEVİN CARTER.bunun gibi insanlar ordaki siz yada sizin çocuklarınızda olabilirdi....!!!!

12 Mart 2008 23:16  
Anonymous Adsız dedi ki...

gerçekten çok zor bir durum...ama her ne olursa olsun o küçük kızı orda bırakmaması gerekirdi. onu da anlamak lazım ama bu yargının cewabini ben de veremesemde .yine de anlamıs olmalı yaptığını(ya da yapmadığını..) kendini intihara sürüklediğine göre..:(

30 Kasım 2008 21:32  
Anonymous Adsız dedi ki...

dünyanın düzeninde adalet yok olamazda cünkü eşitlik eşit toplumlar olmasına büyükluk zenginlik ihtişam arzusu izin vermez
dünyada ne kadar cok zengin olursa bunun 100 misli milyon misli aç çaresiz insan olacaktir

2 Ağustos 2011 19:45  
Anonymous Adsız dedi ki...

o cocuğu orada bırakıp gitmek kevin carter ın paragöz olduğunu ve yardımsever olmadığını görünüyor. oradaki senın bir kardeşin o da senın neslin sende insansın oda insan ne bu şimdi insanlık mı yaptınn. utannnn

7 Ağustos 2011 15:29  
Anonymous Adsız dedi ki...

biz insanlar için hep bi bahane vardır zaten.. bi gerekçemiz .. heleki merhametsizliğe (insansızlığa) bir kılıf örmeye çalışırsak asıl felaket odur !!!!!

1 Kasım 2011 10:12  

Yorum Gönder