22 Aralık 2006

Ya Rasulallah - Hasan Dursun

Etiketler:

4 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Müzikli, tangırtılı tungurtulu şeylerle dine hizmet mi ediyorsunuz, yoksa dini yıkmak mı istiyorsunuz?

Bu dostça bir soru, dostça cevap bekliyorum,

29 Aralık 2006 02:36  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

[Acele Yazılmış Bir Cevap]

- Şu günlerde ayrıntılı cevap yazamam, çok mühim bir konuya temas ettiğiniz sebebiyle not düşeyim istedim.

- İslâmiyet'te çalgılı müzik ve teganni yoktur, biliyorum :)

- Bile bile yanlış yapıyorum, kabul ediyorum :)

- Ama bu yanlış beni kısmen de olsa daha da azgınlaşmaktan zapdedebiliyorsa buna da şükür.

- İpi koparsak yani, işin gideceği yer sizi de memnun etmez, emin olun.

- Her türlü düşünceyi tahlile açık bir kimse olarak sizi, anlıyorum, ne demek istediğinizi! Dostça yaklaşımınızı kabul ediyorum.

- Buyrun, iki kalem de siz yazın... Neden dini yıkmak olsun ki, neden dine hizmet etmemek olsun ki?

- Bu bloğun bir gayesi de, yanlışlarımızın bulunması; siz en azından düşüncenizi ifade edin, bilginizi paylaşın.

Biz anlamamış olalım, birisi okur da anlar belki yarın :)

(Dip Not: Mevzuya dikkat çektiğiniz için ayrıca teşekkür ederim. Eğer laf olsun diye yazmayıp - zamanınız da uygunsa - fikir yaklaşımınızı destekleyen savuncaları da eklerseniz bir hayli sevinip memnun olacağım. Bir yanlış yapıyorsak eğer, en azından ne sebepler ile yanlış olabileceğini bilelim.)

Saygılarımla,

29 Aralık 2006 02:56  
Anonymous Adsız dedi ki...

Saygıdeğer Kâzım Mızrak Bey,
Gecenin bu saatinde gelen cevap beni sevindirdi, teşekkür ederim.

Söyleyeceğimi kısaca özetlemek istiyorum: Bir yandan "Haramda şifa yoktur" prensibinden hareket ederek, yaptıklarımızın yanlış olduğunu kabul ediyor, öte yandan da "ehven-i şer" olarak görmek lazım diyerek savunmaya çalışıyorsunuz. Buradaki ince çizgiye dikkat etmek gerek!

Dinimiz, eğer bir şeyi yasaklamışsa, insan tabiatına aykırı olduğu için bunu yapmıştır. Müzikte bunun içindedir. Siz, yasak olan bir şeyden nasıl birşeyler ümit edebilirsiniz ki? Bu "İslam'ın bu konudaki emri yanlıştır veya eksiktir" anlamına gelmez mi?

Sorumu büyük bir ihlas ve samimiyetle sorduğuma emin olabilirsiniz. Zira, imkanları dahilinde dinini yaşamaya çalışan bir Müslüman olarak, bu konuda da hassas olmamız gerektiğine dikkat çekmek istedim, umarım ki kimsenin kalbini incitmemiş olalım.

Dinimizde zuhur eden binlerce yola rağmen, Allah-ü Teâla'nın izin ve yardımlarıyla hâlâ sâfiyetini ve temizliğini korumayı başaran Ehl-i Sünnet ve-l Cemaat itikadına göre olaya baktığımızda, konunun ne derin yaralar açtığına daha iyi vakıf oluruz. Bu konudaki hassasiyetinizin de yüksek olduğuna inanıyorum.
Allah-ü Teala hazretlerinin bize ve bütün Müslümanlara, hakk'ı hakk gösterip ona uymayı, batılı batıl olarak görüp ondan ictinap etmeyi nasip eylesin.
Bu vesileyle Sizin ve bütünü Müslümanların Cuma Gününü, Terviye Gününü, Arefe Gününü ve Mübarek Kurban Bayramı'nı tebrik ve tesit eder, din ve dünya seadetleri dilerim efendim.

29 Aralık 2006 03:20  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Anonymous

"Gecenin bu saatinde gelen cevap beni sevindirdi, teşekkür ederim."

Şükürler olsun, demek hâlâ birileri seviniyorken biz de vesile oluyoruz :)

***

"Bir yandan "Haramda şifa yoktur" prensibinden hareket ederek, yaptıklarımızın yanlış olduğunu kabul ediyor,"

Öyle demişim :) haramda şifa yoktur katiyen :o)

***

"öte yandan da "ehven-i şer" olarak görmek lazım diyerek savunmaya çalışıyorsunuz."

Kötülüğe mani oluyor diye düşünüyordum, ama bir çelişki tesbit etmişsiniz :) Ne diyebilirim ki, yerinde bir tesbit..

Yâni; şifası olmayan, nasıl kötüye mani durabilsin ki :) De mi..

***

"Dinimiz, eğer bir şeyi yasaklamışsa, insan tabiatına aykırı olduğu için bunu yapmıştır."

Hmmm, demek öyle :) Yaradılışımıza, ve de ahiretimize zarar verdiği için yâni :) yasaklanmıştır..

***

"Müzik de bunun içindedir."

Vayyy :)

***

"Siz, yasak olan bir şeyden nasıl birşeyler ümit edebilirsiniz ki? Bu "İslam'ın bu konudaki emri yanlıştır veya eksiktir" anlamına gelmez mi?"

Belli ki boş insan değilsiniz :) Öyle adımlar ile ilerlemişsiniz ki :o) İtiraz edilemeyecek şekilde deliller göstemişsiniz savuncanızda..

***

"Sorumu büyük bir ihlas ve samimiyetle sorduğuma emin olabilirsiniz."

Benim kalbim incinmedi efendim :)

Hatta aylardır bu konuyu kim açacak diye duâ ederek bekliyordum. Mevzuyu internette okumuştum. Müzik bize ters :) Yanlış yoldayız yâni :o) Kabül ediyorum..

***

"konunun ne derin yaralar açtığına daha iyi vakıf oluruz."

Taviz tavizi sebep olur hükmüne göre, bugün geldiğimiz nokta gözler önünde :) Sizi anlıyorum..

***

"Bu konudaki hassasiyetinizin de yüksek olduğuna inanıyorum."

Allah (c.c.) râzı olsun, düşündüğünüz gibi efendim :) Üslubuma incinmeyin ama siz de, kumaşımızın kalitesi bu kadar :o)

***

"Allah-ü Teala hazretlerinin bize ve bütün Müslümanlara, hakk'ı hakk gösterip ona uymayı, batılı batıl olarak görüp ondan ictinap etmeyi nasip eylesin."

Mühim bir nokta! Bu bölüm, ilgili mevzu ile olan mücadelemizde bir metod sanırım :)

Eksik bırakmamışsınız.. Sorun tesbiti tamam, ve çözüm önerisi tamam :o)

***

Muhterem efendim, bugün mübârek kurban bayramının birinci günü; inşâallah siz de muhabbet ve huzûr içersindesinizdir..

Duâlarınız için teşekkür ediyorum, elhamdülillah..

Netice olarak, sizinle hem fikiriz..

Esas mesele hakkında aynı fikir ve kanaate sahip olmamıza rağmen. Aldığımız edindiğimiz terbiye aynı değil diye düşünüyorum :)

Benim için müzikten kopmak çok zor olacak, zira ben alışılmışlık psikolojisi nazarına göre haz alıyorum ve keyif alıyorum ilahi müziği dinlemekten, ya da başka başka müzikler dinlemekten..

Gelin sabır edelim, bilincimiz daha da olgunlaşıncaya kadar!

Zira sizin ifade ettiğiniz yolun yolcusu olmaya talibizdir eninde sonunda.. Ancak güçleştirmeyelim de işimizi, nefret etirmeyelim.. Sevelim, sevdirelim :)

İnce hususları ileri de yeniden değerlendirilebilir, şimdi ana hatları belirginleştirelim.

İMAN gibi meselâ :o)

Acizane saygı ve selâmlarımla.

Mutlu oldum, sevindim; yanlışımıza dikkat çekilmiş olmasına binaen !!!

Herkese tefekkür diliyorum, aklımız erdiğince, gücümüz yettiğince yazdık çizdik.. Anlayan anlamayana anlatsın :)

Sevgiyle,

31 Aralık 2006 18:23  

Yorum Gönder