12 Haziran 2006

Sevmek, Böyledir İşte...

Link: Gel Gör Beni Aşk Neyledi.

9 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

- Unut değil, Umut!

12 Haziran 2006 02:05  
Blogger ladybird dedi ki...

sevmek nasilmis? anlamadim ;P

derin dusuncelerinizden faydalanabilir miyiz acep ? ;)

12 Haziran 2006 03:27  
Blogger ladybird dedi ki...

Kaktusleri cok severim..

12 Haziran 2006 03:31  
Anonymous Adsız dedi ki...

Mevlana'ya sormuşlar; Ey mana denizinin dalgıcı, Aşk nedir?
Yüce pir cevap vermiş; Ben olda bil...

Cihanda aşık-ı biçare sanma rahat olur,
Neler çeker bu gönül, söylesem şikayet olur,

Tuba Lehum...

12 Haziran 2006 15:07  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Ladybird

Nasıl aşık olayım diye düşünüyordum; bilmiyordum aşk nedir.

Hep aşkı yanlış yerlerde aradım; acı çektim, ağladım; yaşama küstüm...

***
Resim arşivinde bir gezi yapıyorken, bu çiçek açmış kaktüs resmini gördüm; bir kaç resim atladıktan sonra tekrar geri dönerek:

İşte bu, o resim dedim :-)

***

Rabbine aşık olan, bir adi kaktüs çiçeği; sevgisini ifade ediyor; oysa o ne kadar da sevimsizdir dikenleri ile...

İbret alınmalı!

***

Kul aşkı hakkında blogda çok şey yazdım; tek kelime ile bir felaketdir, nefis ile ısrarla mücadele edilmeli ve kaçınılmalıdır.

Bu konuda hiç kimse ile de tartışacak değilim; düşüncemi ifade eder susarım, yanılıyor olmadığıma inanıyorum.

İnsanların sen yanlıştasın şeklindeki eleştirilerinden usandım artık.

***

Bir gerçek vardır o da; ölümlüye aşık olunmaz!

Aman dikkat, nefsimizin hile ve tuzaklarına kanarak; dünyevi aşklara aldanmayalım.

Sevilen insan iki gün sonra çulsuz parasız kalınca; suratlar ekşitilir, kavgalar başlar.

Şükürler olsun bu yaşta bunları anlayabilecek akıl tekamülünü yaşamışım.

***

Sevmek, öyleymiş işte efendim; dikenlerimizin (çirkin sözler, hile ve tuzaklar, yalan dolandan ihtiva eden vaatler, menfaatin kaybedilmesinden korku duymak gibi kötü huylara sahip olma durumu) çiçek (hoş görebilmek, hüsn-i zan edebilmek, hayra yormak, açık sözlü konuşabilmek, kaybetmekten korkmamak gibi iyi huylara sahip olma durumu) açması....

13 Haziran 2006 02:03  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Anonymous

İki insan birbirini nasıl sevmelidir?

Bu konuda ilmi bir bilginiz varsa bizimle paylaşın lütfen, veya yorumunuz nedir ki?

***

İnsanlarımız sevdiklerini tanrısallaştırıyorlar, o kimselere sorun:

Siz sevdiğiniz insanın her dediğini yapıyor musunuz diye, onlar evet derler, hem dahi günaha davet eden davetlerini bile!

***

İşte benim korktuğum sevgi; sevdiğim insanın nefsime esir etmesi kendisini.

Böyle bir duruma düşmekten korkuyorum :o(

***

İnsanlar birbirlerine nasıl aşık olmalıdırlar?! Bu konu üzerine kafa yormaktayım, ve Allah nasıl sevilmelidir?

***

Kendisine bir elma ikram edilen müslüman, o elmanın helal mi haram mı olduğunu sorguluyor; demiyor ki bu bana hediye edildi!

Biz insanlar birbirimize karşı yaptığımız yanlışlar kaşısında, sadece birbirimizden helallik istememiz yeterli olmaz; Allah'ın sahip olduğu değerler de vardır illâ ki.

Eğer sahip olmadığımız harama el uzatırsak veya niyet edersek; Allah'dan da helalik istemeliyiz, zira meşru çizgiyi geçmiş olmaktayızdır davranışımızla.

***

Kadın erkek ilişkilerinde, birbirine helal olmayan insanların bir flört dönemi yaşaması caiz midir?

Bu flört döneminin sudan sebepler ile bitmesi caiz midir?

Flört döneminde geri dönülmez yanlışların yapılması caiz midir?

Bir abinini düğün ertesinde bakir olmadığı suçlamasıyla evine geri gönderilen kız kardeşini bir hayvan gibi öldürmesi caiz midir?

***

Sorular, sorular, sorular...

***

Allahım, yanlışlarımızı affeyle; bizi senden başkasının sevgisine muhtaç etme :o(

Âmin...

13 Haziran 2006 02:27  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Ladybird

Konu hakkında senin düşüncelerini de merak ediyorum Ladybird, eğer düşün sorgularımı yorumlarsan acizane sevinirim...

13 Haziran 2006 03:16  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba...

Konu Aşk... çok derin ve hassas... müsait olduğum bir akşam oturup, uzunca yazacağım inşaAllah, şu anda çalışıyorum ama sonra gelen caiz mi değil mi sorularına gelecek olursak;
Kadın erkek ilişkilerinde, birbirine helal olmayan insanların bir flört dönemi yaşaması caiz midir?
Flört dönemi tabii ki caiz değil, kadın ve erkeğin evlenmeden önceki dönemde birbirlerini tanımaları açısından yalnız olmamak kaydıyla görüşmeleri uygun bulunmuştur ancak bunun adı flört değildir. Buna ne kadar uyuyoruz yada neden uymuyoruz tartışılır tabii...

Bu flört döneminin sudan sebepler ile bitmesi caiz midir? bundan dolayı da bu soru ters kalıyor, zaten ne olursa olsun eğer başlamış olan birşey bitiyorsa sebep ne olursa olsun, nasip... bunu kabul etmek lazım, eğer tekrar başlama ihtimali de yoksa bitmişse neden sorgulanmaz...

Flört döneminde geri dönülmez yanlışların yapılması caiz midir? geri dönülmez yanlıştan kasıt nedir bunu bilemiyorum.

Bir abinini düğün ertesinde bakir olmadığı suçlamasıyla evine geri gönderilen kız kardeşini bir hayvan gibi öldürmesi caiz midir?
konu ne olursa olsun bir insan gerçekten öldürülmesi gereken bir suç işlemişse şartlar vardır. öncelikle ispat gerekir, eğer ispat edilebiliyorsa yani zina suçu işlenmişse cezası şeriatta kurallar kesindir, durum neyi gerektiriyorsa o uygulanır yani zina durumu bekar kişiler arasındaysa yüz deynek ancak evli yada dullar arasındaysa recmi gerektirir. Kurallar neyi gerektiriyorsa öyle uygulanır, silahla vurmak cezayı yerine getirmez ancak örnek verdiğiniz kızın eniştesi tarafından tecavüze uğradığı haberlerde yazılmıştır, ki cezai müeyyede uygulanabilmesi için, zinanın zor kullanarak olmaması gerekir. Bu yüzden abisinin yaptığı durum caiz değildir. Kısas'a kısas hükmü uygulanmalı, cezazı neye kısas gelirse ki bu hakim tarafından belirlenir, o uygulanır.

Dua'ya... Amin...

Tuba Lehum...

13 Haziran 2006 18:25  
Blogger ladybird dedi ki...

Yasaminda oteki kisilere ulasabildigin anlar, bir ormandaki kus otusleri gibi olacak Uzaklardan gelip gecerken, kisacik bir sure yapraklarda yankilanacaklar o kadar. Orman butun sessizligiyle yine yalniz duracak orada..

15 Haziran 2006 03:49  

Yorum Gönder