15 Mayıs 2006

Kâzım Mızrak, Aşk-ı Muhabbet!



















Bir ara bloğumudaki resmi kaldırmıştım, sonra yeniden yerleştirdim. Dedik ki şeklimiz ön plana çıkmasın, fikir ve düşüncelerimiz ön plana çıksın. Sonra kimdir bu bloğun sahibi diye sual ettim kendime. Benim kardeşim benim diye durdum, ayağa doğrularak!!!

Biz buyuz efendi! Bir memnuniyetsizliğin varsa bulaşma, uzak dur; reklam olsun diye mi yazıyoruz sanıyorsun, illa ki hayata karşı bir duruştur bu emek! İster şuna inan, ister buna inan; biz doğru bildiğimiz sözü söyledik...

7 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

...bloğu takip etmeyenler için açıklama:

aşk-ı muhabbet, kavram olarak muhabbete duyulan aşk anlamına gelir. muhabbet de faniye karşı değil yaratana karşıdır.

muhabbete aşığız biz; hemdem olmaya aşığız; yanıp bitmeye, kül olup her bir âleme savrulmaya aşığız...

aşk-ı muhabbet efrâdı bilir. aşk ulaşılamayana duyulan bir arzu ve istekdir. dünyada kula duyulan bir aşk olsun ki hiç bitmesin!?

yoktur öyle bir aşk!

biz bu münazarayı bitirdik, bloğumuzda bu konu ile ilgil bir çok düşün muhasebesi yapmışızdır; merak eden bulur okur.

nihayetinde, Allah denilen öyle asla ve asla aranıp bulunabilinecek ya da erişebilinecek bir varlık değildir!

kalp öyle bir tava gelmiştir ki, bu sözü duyup da irkilmesin!!

Allah denilen sonsuzluk bulunup, anlaşılabilecek değildir; o hangi akıl ile anlaşılabilecektir ki?!

işte Allah aşkı da burada başlar.

la ilâhe illallah; sadece ve sadece Allah denilen vardır!

Allah'ı tapılacak bir varlık olarak algılamaktan vazgeçin, o ibâdetimize ihtiyaç duymaz.

ibâdet bizler içindir.

insan rûhunun evrensel yasalar karşısında tekamül göstererek mesafe katedebilmesi, ibâdet mekanizmasının layıkı ile çalıştırabilmesine bağlıdır.

neyi diliyorsanız o hâl üzere yaşayın, yeter ki bize bu yolda mani durmayın...

15 Mayıs 2006 03:15  
Anonymous Adsız dedi ki...

siz nasıl insanlarsınız ya
maili ekleseniz nolucakki
sizi yiecek halimiz yok
bu kadarda yobaz olmayın ya
ben zaren dini konularda yardım alacaktım
bumu sizin hizmet anlayışınız
gül

4 Ocak 2008 13:57  
Blogger hayatvereninkulu dedi ki...

duvar'da ki yazı'da pek bi piyakalı çıkmış :)(:

20 Temmuz 2009 14:31  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Melek

Maaşallah, subhanallah :)

23 Temmuz 2009 21:30  
Blogger melek özbaş dedi ki...

بارك الله :)(:

1 Ağustos 2009 22:52  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

بارك الله

@

Berâat kandiliniz mübârek olsun Melek hanım; duânız için de ecmâin diyorum, hep birlikte inşâ Allah ;)

5 Ağustos 2009 16:29  
Blogger hayatvereninkulu dedi ki...

Ben'de sizin ve ailenizin, bütün İslâm aleminin Berat Kandilini tebrik ediyorum.berât etmek ümidi ile sağlıcakla kalın kâzım bey :)(:

6 Ağustos 2009 11:43  

Yorum Gönder