13 Mart 2006

Üşüyor Gibiyim.

Kazım Bey, neden üşüyor acaba?

@ Cenk Ünal

Üşümek fiili, soğuk karşısında insanın duyu organlarınca algıladığı bir tür acı halidir.

Argoda üşümenin daha da tesirlisi "donuyorum" şeklinde ifade edilir.

Bir sıcaklık karşısında üşüme hali, yerini ısınmış olma haline bırakır. Bu durumda insan rahattır ve huzur duyar. Aksi halde bir elem içersindedir, çile çeker.

Aşk-ı muhabbet ile bir varlığa karşı yüreğinde sevgi besleyen gönüller, manevi anlamdaki üşümenin pek ötelerinde gönül rahatlığı ve huzuru içersindedirler.

Muhterem Mustafa Bey'in yazısından anlaşıldığı üzere, yanlışta olduklarını düşünüp doğruyu arayan biçare kimseler bir üşüme hali içersinde ısdırap duyarlar.

Ne zaman akıl yanlışta olmadıklarını onlara söyler, o vakit bu kimselerin ısdırabı da azalır ve mutlu olurlar.

Demek ki üşüyerek ısdırap çekmek, yanlışta olanların bir kârıdır.

Gülümsemiş,
Kâzım Mızrak.


.:.: Dip Not :.:.

Ne elemsiz bir lezzet, ne de lezzetli bir elem görülesi değildir.


Bu yazı bir blogda yaptığım yarumdur, konuyu işlemekteki uslubu beğendim ve bloğumun anasayfasında yazıya yer vermek istedim.

http://salamut.blogspot.com/2006/03/dini-adan-baklrsa-amz-zellikle-genler.html

8 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

....her şey bir yana, üşümenin neden ve nasıl bir kâr olduğu üzerinde iyi düşünülmeli diyorum.

eğer üşüme halini yaşamasaydı insan, yanlışta olduğunu da idrak edemezdi.

işte üşümeyi bir nimet olarak görmemiz gerektiğine dair yapılan bir açıklama...

13 Mart 2006 00:16  
Blogger life dedi ki...

Doğru düşünmüşsün:)
Tez zamanda ısınırsın inşallah.

13 Mart 2006 00:17  
Blogger ladybird dedi ki...

ain't no sunshine when she's gone
it's not warm when she's away
ain't no sunshine when she's gone
she's always gone too long
anytime she goes away
wonder this time where she's gone
wonder if she's gonna stay too long...

Bu sarkiyi soyleyen amca da usudugunu dile getirmis..Farkli bir yorum yaziyordum aslinda ama winampta bu sarki calmaya baslayinca, sozlerini yazmayi daha uygun gordum, her ne kadar sizin usudugunuz sekilde usumekten bahsetmesede...

his usumeyen insanlarda vardi degil mi?

bol gunesli gunler..

13 Mart 2006 01:03  
Blogger emircan dedi ki...

Belki birgün..Yunus Emre nin dediği gibi"Bir ben vardır benden içerü" der ısınırsın..

13 Mart 2006 11:58  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Emir Can

Emir Can Abi, Yunus ne güzel söylemiş de mi?!

Adam kalkmış kendisini inkâr etmiş, ben diye bir nane (ot) yoktur demiş.

Anlamak lazım değil mi Azizim, anlamak lazım...

***

Beni bende demen bende değilem,
Bir ben vardır bende benden içeru!

Yunus Emre

***

.:.: Dip Not :.:.

Emir Can Bey, yukardaki yazı bir hiciv yazısıdır.

Duanız için ayrıca teşekkür ediyorum, elhamdülillah sağolun...

13 Mart 2006 12:21  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"bol gunesli gunler.."

@ Ladybird

....sağolunuz efendim...

13 Mart 2006 22:21  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"Tez zamanda ısınırsın inşallah."

@ Şehnaz

....ısınma derdin de değilim Şehnaz. gittiği yere kadar gider, sonrası ise kara toprak :-/

13 Mart 2006 22:24  
Blogger cenkunal dedi ki...

Hakiki ve elemsiz lezzet yalnız imandadır.
Muhterem kardeşimle bu tür konular üzerinde daha çok fikir alışverişi yapmak ümidiyle...

14 Mart 2006 00:12  

Yorum Gönder