19 Mart 2006

Herkes Üstüne Alınabilir, Bence Bir Mahsuru Yok!

Bataklık kelimesi ile ifade etmiş olduğum manayı düşündüm.

Zambağa baktım, o tüm güzelliği ile çirkin bir bataklığı güzelleştirebiliyor.

Onun güzelliği kendisi olması mı, yoksa bir bataklığı güzelleştirmesi mi?

Zambak güllerin arasında ne kadar bir değere sahip olabilirdi?

Gül bahçesinde, bülbül zambağa rağbet eder miydi? Bu soruya vereceğim cevap, hayır olucak.

İşte öyle bir ortamda zambağın bir değeri yokken, bataklıkta baş tacı ediliyor; güzelliği ile insanları büyülüyor.

***

Demek ki, insanın değer gördüğü mekan çok önemli.

Siz alimlerin arasında bir kapının kolu bile olamazken; ahmakların doldurduğu bir ortanda alim gibi bir değer görebilirsiniz.

Bu bakımdan yaşıyor olduğumuz ortam, mutlu olabilmemiz için bir etkendir diyebiliriz.

***

Verdiğimiz örneği dikkate alarak, ahmakların yanında yaşamayı seçmenizi asla tavsiye etmem; bir süre sonra üzüm üzüme baka baka kararır, körle yatan şaşı kalkar hesabı siz de bir ahmak olur çıkarsınız ortaya.

***

Radikal kimliğim ile içinde yaşadığım ortamlarda hep sivrildim, ya aptalığımla ün saldım ya da detaylar üzerinde düşünen zekamla mimlendim.

Dışlandığım, sahiplenmediğim, kendimi yalnızlığa itilmiş olarak hissetiğim bir çok ortamda bulundum.

Düşüne düşüne bu yorum içeriğinde anlatmaya çalıştığım sonuçlara ulaştım.

***

Sizi olduğunuz gibi kabullenmeyen insanlar ile karşılaşıyorsunuz; sizi sevmiyorlar ve sizden kaçıyorlar.

Kendinizi kabul ettirmek adına ısrarla onların peşinden koşmanız hiç de mantıklı değildir.

Bakın o insanlar kendi akıl kapasitesindeki insanlar ile beraber olduklarında ancak mutlu olabilirler; siz onlardan daha zeki olabilirsiniz veya daha da aptal, nihayetinde bir kapasite farkı varsa iletişim kuramazsınız!

Sonuç olarak karşılıklı olarak birbirinizi üzersiniz.

***

Böyle bir problemi karşılıklı olarak birbirimize yaşatmayalım (ya da yaşatılmasın).

Yapılması gereken en mantıklı işi size söylüyorum.

İletişim konusunda problem yaşıyor olduğunuz insanları anlama konusunda ve de kendinizi anlatma konusunda limitler tanıyın.

Bu limitler dolduğunda o kimseyi kazanmak adına artık bir çaba harcamayın ve tabi o kimse de aynı şekilde size problem çıkarmaktan vazgeçsin.

***

İşte böyle bir gelişmeyi karşınızdaki kimseyle saygı sevgi çerçevesinde fiiliyata geçirdiğinizde; siz kendi kapasitenize hitap eden bir insanı aramaya bir adım atmış oluyorsunuz.

Aynı durum karşınızadaki birey için de geçerlidir tabi.

Hal böyle olunca mutluluğa doğru bir adım atan iki insan elde ediyoruz.

***

Sizi bilmem ama ben bu anlayışı benimsiyorum, birbirimizi üzmeyelim; sizi daha iyi anlayabilecek ve daha çok sevebilecek bir çok insan var, onları arayın ve bulun.

Sizin yüzünüzden ben kendisini dışlanmış hisseden bir deli rolünü oynamak istemiyorum.

Ben şunu çok iyi ve çok çok iyi biliyorum: Bana sizin veremediğiniz değeri verebilecek, sevebilecek bir çok insan var.

Benim nazarımda problem olarak görünen, o insanlara ulaşabilmem.

Aramaktan şikayetci bir insan gibi mi duruyorum, hayır...

Kendini Bulan,
Kâzım Mızrak

Bu yazı, http://mizrak.web.tr/2006/03/bataklkta-aan-zambak-yaad-yerden.html
sayfasına bıraktığım bir yorumdur. Konuyu önem arzetmesi bakımından anasayfaya taşımak istedim.

2 Yorum:

Blogger cenkunal dedi ki...

"Siz alimlerin arasında bir kapının kolu bile olamazken; ahmakların doldurduğu bir ortanda alim gibi bir değer görebilirsiniz."
Çok hoşuma gitti bu benzetme.

20 Mart 2006 23:46  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

....hörmetler Abi, ben de netten çıkmak üzereydim; inşallah perdeyi bu yorum ile kapatmış olacağız.

Size yıllardır üzerinde durup, düşün mücadelelerimin bir neticesi olan şu düşünce ile başbaşa bırakıyorum.

"Nedene Sebep Aramalarda Değilim, Özgürsün Artık..."

Virgülden önceki kısım bir arkadaşıma ait, ben de sözün devamını getirdim.

Özgürsünüz artık diyorum size, hepinize, bütün insanlığa...

Bundan böyle neden diye sormak yok, kabullenmek var!

Lütfen, bana "nedenler sorulup öğrenilmezse olgunlaşamayız, cahil kalırız" demeyin; bunu siz demeyin bana :-/

Karnı doyan, sofradan kalkar Cenk Bey...

Düşündükçe,
Kâzım Mızrak



.:.: Dip Not :.:.

Değindiğim konu, bir yazı olarak anasayfada yeralmaktadır; burada da paylaşmak istedim düşüncelerimi.

Link:

http://mizrak.web.tr/2006/03/
nedene-sebep-aramalarda-
deilim-zgrsn.html

21 Mart 2006 00:11  

Yorum Gönder