16 Mart 2006

Aşk-ı Muhabbet

Muhabbetin, yani ilgi ve alakanın yalnızca aşka karşı olduğu hallenmeye aşk-ı muhabbet denilir.

Böyle bir hallenme, sevginin cisme değil de manaya karşı duyulmasıdır. Mana ise cismin kişi tarafından algılanan suretidir.

Aş-ı muhabbetle kal derler: Bu ifade "sevgin ve muhabbetin aşka karşı olsun, zahire aldanma" anlamına gelir.

Sevginin cisme karşı hissedilmesi bir aldanılmışlık halidir ki, bugünü dün gibi görme isteği uyandırır kişide.

Oysa cisim sürekli olarak bir değişim içersindedir; bugün var olan yarına, dün olduğu gibi aynı şekilde kalarak varmaz...

8 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Posta içeriğinde son değişiklikler yapılmıştır...

16 Mart 2006 23:23  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

....düzenleme yapıldı!

17 Mart 2006 00:28  
Blogger cenkunal dedi ki...

Aynen söylediğin gibi kardeş.Hücrelerimiz vasıtasıyla bedenimiz bile daimi bir değişim v e yenilenme içerisindedir.Yani geçen seneki biz biz değiliz.Değişiyoruz devamlı.

17 Mart 2006 17:01  
Anonymous Adsız dedi ki...

bedenen biz değiliz ama benlik olarak biziz.ben hep aynı ben dir.

17 Mart 2006 19:33  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"bedenen biz değiliz ama benlik olarak biziz.ben hep aynı ben dir.

@ Anonymous

....bu yazınızda size katılıyorum Muhterem :-/

19 Mart 2006 12:27  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

....evet Cenk Abi, değişiyoruz.

CARPE DIEM

- Anı yaşamayanlardan mıyım?
- Değilim tabi!

Sevgisi Yalan,
Kâzım Mızrak

19 Mart 2006 12:38  
Blogger ladybird dedi ki...

Hayat akip geciyor.akan sular durulmuyor..Su akiyor biz de gidiyoruz ama nereye?

gül yüzün gören gözlerim
mest olur hayran olur
yakma ey can yakma kalbim ateşi niran olur
dem nu demdir dem bu demdir dem bu demdir dem bu de...
Anı yaşamak eğer Hak'la yaşıyorsak güzeldir....

19 Mart 2006 13:53  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Sevgisinin yalan olduğunu bilen kimse, hakikate aşina olandır.

O kimse dünyevi anlamda öfkesinde nasıl daim değildirse, sevgisinde de geçici bir hevese aldandığını idrak etmiştir.

***

Seviyorum dediğim zamanlarda bir yalan söylediğimin farkındalığı içersindeyim, ne çare ki duygularını ifade etmekten geri durmayan bir mizacım var.

Böyle vakitlerde, ben de bir yalan mıyım yoksa diye sormadan edemiyorum kendime .

19 Mart 2006 15:03  

Yorum Gönder