3 Şubat 2006

Öfkenin Ecele Faydası Vardır.

Gündelik yaşamda hiç haz almadığınız hal ve hareketler ile bizleri sinirlendiren kimseler ile karşı karşıya gelmemiz, bizim irademize bağlı değildir.

Öyle bir vakit denk geldiği zaman, beynimiz kaynar kazana dönmüş halde, kendimize yanlış yapıldığı düşünerek öfkeleniyoruz. Ve adaleti sağlamak adına elimizden geleni ardına bırakmadan çoşuyoruz...

Böyle durumlarda, savunma mekanizmamız sinir gülmesi olarak da bilinen bir gülüşme ile gerginliği bertaraf etme eğilimi gösterir; bu savunma türü esasen insan doğasının olağan doğal tepkisidir.

Doğallığı korumakla beraber davranışlarımız üzerinde düşünerek, gergin havayı daha verimli bir şekilde nasıl yumuşatabileceğimizi öğrenmeliyiz...

1 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Zeka düzeyi sfırın altında olan kimseler ile karşılaşıp zarar gördüğümde (ki bu ölçü benim yorumumdur, aslında her insan zeki ve akıllıdır, izafi olarak herkes karşısındakini aptal olarak görmeyi yeğler) tepkim genelde karşımdaki kişiye bağırıp çağırmak şeklinde oluyor ya da boş bulduğum duvarları yumrukluyor, elimin altında her ne varsa kırıp parçalıyorum :-/

Lakin eskisi kadar öfke krizleri yaşamıyorum şu zamanlarda, içinde bulunduğum sıkıntılı durum bitinceye kadar bekliyorum; nasıl olsa bitecek diyorum kendi kendime, sakin ol!

Hem nereye kadar öfke duyalım ki, her şey olacağına varıyor, biz üzüldüğümüzle kalıyoruz...

Biraz Sukunet,
Kâzım Mızrak

3 Şubat 2006 02:01  

Yorum Gönder