25 Mayıs 2008

Inanmak



Kücük bir köyde susuzluk yasaniyor.. ve, halk toplanarak köyün yukarisindaki tepeye cikip; yagmurun yagmasi icin Allah'a dua etmeye gitmeyi, kararlastiriyorlar.

Bi(r) sabah bütün halk toplanarak tepeye cikiyor. Bu insanlardan sadece bir kisi yanina semsiye aliyor; kücük bir kiz.. ve o dua edilen tepeden asagi inilince, o halkin icinde sadece kücük kiz islanmiyor.

Hikaye bur(a)da bitiyor.

Kücük bir ayrinti var; ama, dersi büyük olan bir ayrinti. Insanlar dua etmeye gidiyorlar, fakat bunlarin icinde sadece kücük kiz yagmurun yagacagina inaniyor; kalpten inaniyor.

Cünkü.. biliyor ki, Allah duasini kabul edecek.

8 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

# Bilginize,

Su sayfadan bir alintidir.

25 Mayıs 2008 14:36  
Blogger Delfina ; dedi ki...

Çok güzel bir örnek..Tevekkülü hayatımızın gayesi yapmalıyız,ancak tevekkülle ayakta kalabiliriz..

Selamlar,

25 Mayıs 2008 15:04  
Anonymous Adsız dedi ki...

"İNANMAK"
işte her şey burda başlıyor.

biz başlangıcı yapmadan, sonucu bekliyoruz.
çoğu kez bu gibi uygulamalarla hep kaybedenlerden oluyoruz.
başlangıçtaki temeli bir sağlam atabilsek.
ama çok zor be dost.
onun içindir ki, zor olanı kazanmak başarının zirvesidir denmiştir.
ben de bu yazıyı ilk okuduğumda, çok etkilemiştim.
kazanmaya çalıştığım savaşlarımdan biri de bu. inanıyorum diyorum ve şemsiyemi almayı es geçtiğimden kAYBEDİYORUM.
oysa biliyorum ki, inanmakla birlikte, şemsiyemle aldığım zaferler çok olmuştur.
yine de bunu yaşadığım halde nasıl oluyorda çoğu zaman almadan çıkıyorum, inan orsını keşfedemedim. keşfetiğim an savaşta bitecek. dua et.


abdullah

25 Mayıs 2008 15:08  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"Tevekkülü hayatımızın gayesi yapmalıyız,ancak tevekkülle ayakta kalabiliriz.."

Isitme Kaybi

"biz başlangıcı yapmadan, sonucu bekliyoruz.
çoğu kez bu gibi uygulamalarla hep kaybedenlerden oluyoruz."


Abdullah

@

Iki guzel yorum gelmis..

evet, konumuz tevekul ! bunun dikkatinde olabilmemize sevindim, hem ben de; bu sayede sizlerden ders aldim.

Sadece inanmak yetmiyor, nasil inandigimiz da onemli: Bir bakima inancin yaşanmasi diyebiliriz buna :)

Elimize semsiye alip, yagmur duasina cikmamiz.. bizlere, akli selim bir ornek işte.

Inanc, boyle yasaniyormus demek ki :P

Bu yazinin blogumda yayinlanisina vesile olan Gul Ruh 'a da, buradan ayrica tesekkur ediyorum.

Uzun zamandir aklimda olan yaziyi.. ancak gunler, hatta aylar sonra yayinlayabildim.

Ama, degdi dogrusu.. cok kimselerin tefekkur 'une vesile olabilmesi, temennimdir.

Saygilarimla..

ve, aleykum selam.

26 Mayıs 2008 09:09  
Blogger aeae dedi ki...

:)
bEn tesekkür edrim..

hayirlara vesile olsun..bende sanirim bi söz okuyabilmis ulasabilmisti bu yaziya..

güzellikler paylasildikca güzel..

26 Mayıs 2008 11:02  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Gul Ruh

Asagida alintiladigim yazinizda kucuk duzeltmeler yaptim..

"ve" baglacini, bir de ulasabilmisti(m) demek istemistiniz diye dusunerek "m" harfini ekledim..

bu arada, "bende" degil, "ben de" olacakti.

Arz ederim ;)

"ben de sanirim bi söz okuyabilmis ve ulasabilmistim bu yaziya"

@ Gul Ruh

Sagolun, varolun efendim..

Amin,

26 Mayıs 2008 12:10  
Anonymous Adsız dedi ki...

:)

cok incesiniz,
ben de cok önem veririm imlayi ve sizin verdiginiz kücük ayrintilara...(herzamanyanlislarimidüzeltmenizisterim)

siz baharbahceye ugradiniz mi?
http://biryervarbiliyorum.blogspot.com/
sizi orada görmek isterim.. siz benim dogum günü iletisini görmediniz mi, yoksa önemsemediniz mi..:(
bEN SIZIN DOGUMGÜNÜNÜ SONRADAN GÖRÜP KUTLAMISTIM BAKALIM:)
subatin kaciydi 24 mü 23 ü babamin...ordan biliyorum...tam söyleyinde ekleyeyim sizi oraya...site hakkinda bilgi veririm size sonra..

26 Mayıs 2008 13:22  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Gul Ruh

Bahar Bahce'yi daha once gormus oldugumu animsiyorum.. aklimda kaldigi kadariyle, bir kez ziyaret etmistim.

Hatirlanmasi gereken günler konulu, bir misyonu var.. .

Dogrusu: Yeterli vaktim ve imkanim olmadigi icin, disariyi gezemiyorum :) ve, ancak kendi blogumla ilgilenebiliyorum Gul Ruh.

Munasip bir zaman.. bu sayfanizi, davet 'e binaen ziyaret etmek isterim Insa Allah.

www.biryervarbiliyorum.blogspot.com

* * *

"cok incesiniz,
ben de cok önem veririm imlayi ve sizin verdiginiz kücük ayrintilara..."


Yeri ve zamani geldikce, birbirimizi uyaralim ikaz edelim derim. Ben deniz de, acizane; hatalarda bulunuyorumdur pekala :)

* * *

Dogum günü tarihimi şuradan ogrenebiliriz :P

Şurası: Doğum Günü 'm

* * *

"siz benim dogum günü iletisini görmediniz mi, yoksa önemsemediniz mi."

Önemseyip önemsemedigimi konusmayalim lutfen; öyle bir mevzu, gündemimde yok ki.

Siz de, husn-i zan buyurunuz.

Sual etmeniz yerinde olmus bence, aksi halde su-i zanna düşüp; önemsenmediginizi de düşünebilirdiniz.

Ama, konu o degil işte :)

Saygilarimla,

* * *

.: Dip Not .:

Önümüzdeki gunlerde, blogum ile de ilgilenemez isem, merak etmeyiniz; demek ki, öyle gerekiyordur..

çünkü: Sosyal toplumun bir parçası olarak, benim de; yapmakla yükümlü oldugum bazı ödev 'ler vardır.

Takdir edersiniz ki, kimi ödevler de çok zor oluyor; üstesinden gelmesi zaman alabiliyor :)

Ümit ederim ki, yoluma çıkan engelleri bir bir aşarım: Ve, yine yazmaya başlarım.

Selam, ve dua ile..

26 Mayıs 2008 15:47  

Yorum Gönder