29 Nisan 2008

Taaşşuk- u Tal'at ve Fitnat

Taaşşuk- u Tal'at ve Fitnat

22 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Keyifle okumuş olduğum bir kitab idi "Taaşşuk- u Tal'at ve Fitnat".

Şemseddin Sâmi, sohbet havasında sürdürdüğü anlatımı ile.. okuyucuya; hâlden anlayan şefkatli bir dert ortağı, gibi görünüyor.

Okunması, tavsiye edilir.

Öyle işte.. .

2 Mayıs 2008 14:57  
Blogger aeae dedi ki...

selam ile, buralardasin galiba...?
insaallah okumak nasib olur birgün bulursam...

elestirinizi bekliyorum herdaim..:)

hernekadar kirilsamda bian iyi gelir bana elestirilmek..severim yani...selametle

3 Mayıs 2008 16:06  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Merhaba Gülruh..

Ziyaretine sevindim.. aslında pek buralarda değilim.. Kosova 'dayım :) Türkiye sınırları içine sığamadım, Avrupa'ya geldim ben de :P

Burada NATO çatısı altındaki Türk birliğinde askerliğimi sürdürüyorum efendim.. halimi sıhhatimi soracak olursanız, elhamdülillah derim ben de, şükürler olsun.

İyiyim diyerek, şımarıklık yapmak istemem vesselam :)

Kısıtlı süreler ile de olsa.. Internet imkanımız bulunuyor burada, ben de vakit buldukça, yazmaya devam ediyorum ;)

Bu yorumunuzu bir davet olarak kabul ediyor olmakla beraber, ben de tiz zamanda davetinize icabet edeceğim haberini veriyorum efendim.

Her ne kadar kırılsam da demişsiniz ya, bu kırgınlığınızı ben de takdir etmiştim o vakitler; ve üzüntü duymuştum. Ama, çok şükür.. buradasınız işte.

Şimdi bitirmeliyim.. Jane EYRE hakkında yazacaktım, yine vakit yetiremeyeceğim galiba :)

Saygılarımla,

3 Mayıs 2008 19:38  
Blogger aeae dedi ki...

selam avrupali...:)
mASALLAH

weiter immmer schereiben :)
madem avrupalisiniz herkes yabanci dil konusuyor bende attirivereyim dedim anladiniz insaallah :)

4 Mayıs 2008 09:30  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Gül Ruh

Âmin..

Ne yazdığınızı tercüme edememekteyim efendim, insaf buyurup Türkçe mealini bize yazarsanız memnun oluruz :)

İngilizce dışında bir dil konuşamamaktayım.. o da, beni idare eder düzeyde.

burada Almanca ile karşılaştım, Arnavutça konuşuluyor bir de.. diğer diller ailesi ile henüz müşerref olamadım.. zamanla, onlar ile de tanışırım inşâ Allah ;)

4 Mayıs 2008 13:34  
Anonymous Adsız dedi ki...

Avrupadan avrupaya günaydinlar:)

SIZ SIZ ARASTIRMACI BI YAZARSINIZ üc kelimeden ibaret,nette sözlükten bol bisey yok :)
Bakin bakalim ne demisim...

selametle

sizden kopya cektim ayrica onu belirteyim,konum hayaldi,denk
düstü.

glrh...
http://sonsuzruh.blogcu.com/

5 Mayıs 2008 10:13  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Gul Ruh

Your comment is readen.. and; it will be answered next time :) Nice to see you, here.. .

6 Mayıs 2008 21:47  
Blogger aeae dedi ki...

hmm,

Danke!
ich warte auf ihre antwort...:)

8 Mayıs 2008 17:14  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Gul Ruh

Biz nasil iletisim kuracagiz.. ben Ingilizce, siz Almanca. Yok yok, olmayacak gibi bu boyle. Yazdiklarinizi hic anlamadim ki :( sesli sozluk diye bir siteye baktimsa da, cumleleri ortaya cikarmak konusunda pek aciz kaldim. En iyisi; burada birakalim da, birbirimize karsi daha da anlasilmaz olmayalim efendim.. .

8 Mayıs 2008 20:12  
Anonymous Adsız dedi ki...

your comment is read!
doğrusu bu şekilde olmalı. öğretmeniz ya düzeltelim dedik :)

bu arada nice to see u everybody :)
"koskoca istanbul"dan selam

gıcıkkk hayal111

9 Mayıs 2008 14:48  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Hayal111

Evet.. haklıymıssınız; beni böyle bir cehaletten kurtardığınız için, size teşekkür ederim.

Yâ.. şu işe bakın ki, siz gurbetteyken, ben memleketteydim. Şimdi ise, ben gurbete düştüm :)

Şimdi sen Istanbul 'dasın.. ben gurbette: kim gıcıklık yapmasın ki, tabii gülersin böyle :)

10 Mayıs 2008 12:59  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"SIZ SIZ ARASTIRMACI BI YAZARSINIZ"

@ Gül Ruh

Teşekkürler.. övünmek gibi olmasın, öyleyimdir :) Farkında olunmak, güzel bir duygu.. . aksi ise bu duygunun; unutulmak. Bu da üzücü olabiliyor :o)

Lâkin..

"Yalan dünya.." diye, boşuna demiyorlar; bugün var, yarın yokuz :)

* * *

"sizden kopya cektim ayrica onu belirteyim, konum hayaldi, denk
düstü."


Kopya, ya da esilenme diyelim. Bence bir mahsuru yok.. buradaki hiç bir şeyi kendime mâl etmiyorum; hepsi de bu hayatın bana bahşettiği bir birikim. Neyi, kimden sakınanilirim ki Gül Ruh :) müsterih olasın.

Sen.. bana hâlâ bir cevap yazmadın ama, "Duâ" konulu yazını burada yayınlayayım demiştim.. Ses çıkmadı; buna razı mı değilsin di, yoksa umursanmadım mı.. veya, ne bileyim.. . keşke bir cevap yazsaydın.

* * *

Bir de.. buraya Almanca yazdığın yazıları çözeceğim; sanırım bu konuda bir arkadaşımdan yardımcı olmasını isteyeceğim.

Bir daha..

Türkçe meali olmadan birbirimize Almanca, İngilizce yazmayalım ama.. . ben, Almanca anlamıyorum: Siz, İngilizce den anlıyormusunuz 'dur.. aslında, bunu da bilemiyorum :)

* * *

Sonsuz Ruh isimli sitenizi de yeni fark ettim sayenizde, teşekkür ediyorum; memnun oldum efendim, haber ettiğiniz için !

* * *

Bir de..

"sizden kopya cektim" derken.. kopya çektiğiniz şeyin: ne, ve nerede olduğunu bir bulabilseydim, anlayabilseydim keşke :(

Sözüne Sâdık
Kâzım Mızrak

10 Mayıs 2008 14:57  
Anonymous Adsız dedi ki...

gurbet? sıla?
ben gurbette değilim, gurbet benim içimde...

hayal111

13 Mayıs 2008 09:56  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Hayal111

Ne diyebileceğimi bilemedim..

Çok doğru bir söz söylemişsiniz, sadece değil gurbet; her bir duygu düşünce, bizde başlayıp.. yine bizde bitiyor.

Onlara hayat veren bizleriz; olmalarını istemiyorsak eğer, gitmeleri an meselesi :)

13 Mayıs 2008 19:19  
Anonymous Adsız dedi ki...

eski bi şarkının sözleri
ama beni anlatıyor işte...
koskoca istanbula sığamayan ben...

garip hayal111

14 Mayıs 2008 10:00  
Blogger aeae dedi ki...

:)

günaydinlar cümle ahaliye,

isimsiz
aBURRAGIM KARAKOCUN
GARIBIN GARIP TÜRKÜSÜ SIIRI DEGILMIYDI O
SIIR OLARKA DINLEDIM AMA SARKI OLARAK KIM YORUMLUYOR ACABA MERAK ETTIM,

bu kadar yorum neyin nesi diye acrim bu iletiye bana bir sürü seyler yazmissiniz bay Mizrak :)

nerdek baslasak acaba...
konular sorular cevaplar meraklar
:))
..
dönecegim buraya :)
Acaba diyorum bir platformamai tasisak :))
yorum yorum nereye kadar ...
yorulduk yahu :))
...

14 Mayıs 2008 11:31  
Blogger aeae dedi ki...

varan 1----
BLOGUMDA CEVAPLADIM BELKI BAKMAZSINIZ DIYE KOPYALADIM..
:)
Afedersiniz,
cevaplamamisim dogru ama alabilirsiniz demistim o an tabii ki siz duymadiniz :))

haklisiniz yazinin kime ait oldugunu yazmamisim acemilik iste ilk yazim sanirim bu

ben de bi yerde okuyup begenip almistim

bulmam lazim nerden kimden c-almisim diye :P

alinti yazin siz simdilik..

evet sizi bu yazi cok etkiledi
demek ki oradaki derinligi ve mananin idrakina varabildiniz tam anlamiyla.. ne mutlu size ve buna vesile olan(a) :) -lara...

14 Mayıs 2008 12:08  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Garip Hayal111

Bir sarkinin sozleri oldugunu bilmiyordum, bu dizenin.. Hayal111,

Hepimiz vuslatin cocuklariyiz ne de olsa, uzme kendini ;) misafiriz buralarda, ve bir gun gocup gidecegiz.. . sonra, gurbet kalmayacak.

Masal gibi yazmisim, degil mi :)

* * *

@ Gul Ruh

Marhaba, hos geldiniz.. bakmaz olur muyum; hele de ben? Ben, asla unutmam ki :o)

Lakin bu davranisinizi nezakete yoruyorum, iyiki de buraya alintilamissiniz.. . deger gordugumu hissettim, sagolunuz.

Platform mu, dediniz: Aklima Savas Ay geldi bakiniz.. kulaklari cinlasin :)

Bugunku konumuz, ne olacak bu Turkce nin hali.. dermisim :-)

17 Mayıs 2008 15:40  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Gul Ruh

DEU: weiter immmer schereiben
TUR: yazmaya devam

DEU: Danke!
TUR: teşekkürler

DEU: ich warte auf ihre antwort
TUR: cevabınızı bekliyorum

Islem Tamam :)

* * *

.: Dip Not .:

Katkilarindan dolayi, sayin O. Cetin 'e tesekkur ederim.

19 Mayıs 2008 17:14  
Anonymous Adsız dedi ki...

:))

yahu 17 de kalsin burai diger taraf 13 te 4 kaldi diyordum baktim ki burada cevaplar var ...

tamam 100 den 10 aldiniz fakat kopya cektiginiz

Ama ben de yardim aldim itiraf ediyorum su gibi ingilizce bilen kardesimden...

ee tercümanlar var o zaman devam mi tamam mi:))
ne güzel unutmamak böylesi seyleri,ince oldugunuzu gösteriyor...
benim burada yanitlamam seyler vardi ama arkasi yarin olsun:)

glrh

19 Mayıs 2008 21:34  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Gul Ruh

Rakamlara aldanmayalim Gul Ruh. Yunus Emre soyle dermis: "Söz ola kese savaşı, söz ola bitire başı. Söz ola ağulu aşı, yağ ile bal ide bir söz."

Bu hesap.. yeri gelir bir yorum, on yorumun anlatamadigini anlatir da kafi bile kalir. Sizin de, boyle dusundugunuzden suphem yok ;)

Tercumanlarimiz oldugu sürece Almanca, Ingilizce, ve hatta Çince de yazabiliriz diyorum :P Lakin.. kimselere muhtac olmasak daha mi iyi acep ;)

Ince olmakdan daha muhimi, birilerinin bunun farkinda olmasidir galiba: aksi halde.. ne kadar dusunceli olursak olalim, incelige incelik ile mukabele olunmayinca uzuluyor insan.

Bekliyor ki, herkes dusunceli olabilsin: Bu beklenti bir sekilde cevap bulmayinca.. hayal-i husran 'a ugruyoruz :o)

Bununla da baş etmesini ogrendim gibi, insanlardan ustun meziyetler beklemiyorum ben de :) herkesi oldugu gibi kabullenebilmeliyiz. Bunu yapamiyorsak, noksanlik bizdedir zaten.. diye, dusunuyorum.

Yapamiyorsak.. karsimizdaki kimsenin dusuncesizligi icin uzulmemize degmeyecegi gibi, kendimize de yazik etmis oluyoruz. Oyle ya, kimi insanlar icin uzulmeye degmiyor !

Yolcu yolunda gerek diyerek, yola devam etmeli boyle durumlarda: Durma(ma)li ;)

26 Mayıs 2008 13:59  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

#

Bu da, 22. yorum olsun :))

26 Mayıs 2008 14:01  

Yorum Gönder