28 Nisan 2008

Abdulbasit Abdussamed - Tekvir Sûresi

6 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Meâl-i Şerifi

1- Güneş katlanıp dürüldüğünde,

2- Yıldızlar bulandığında,

3- Dağlar yürütüldüğünde,

4- Kıyılmaz mallar bırakıldığında,

5- Vahşi hayvanlar bir araya toplandığında,

6- Denizler ateşlendiğinde (suları çekilip, volkanlar halinde ateş püskürdüğünde),

7- Nefisler eşleştirildiğinde (iyiler iyilerle, kötüler kötülerle bir araya toplandığında),

8- Diri diri toprağa gömülen kıza sorulduğunda,

9- "Hangi günahtan dolayı öldürüldü?" diye.

10- Amel defterleri açıldığında,

11- Gök sıyrılıp açıldığında,

12- Cehennem kızıştırıldığında,

13- Ve cennet yaklaştırıldığında,

14- Herkes ne getirmiş olduğunu anlar.

15- Şimdi yemin ederim o sinenlere (gündüzleri gözden kaybolan yıldızlara),

16- O akıp akıp yuvasına gidenlere,

17- Yöneldiği an geceye,

18- Nefeslendiği (ağardığı) an sabaha ki,

19- Kuşkusuz o Kur'an, değerli bir elçinin sözüdür.

20- O elçi güçlüdür, Arş'ın sahibinin yanında çok itibarlıdır.

21- Orada ona itaat edilir, güvenilir.

22- Arkadaşınızı cin çarpmış değildir.

23- Andolsun o, Cebrail'i açık ufukta gördü.

24- O, gayb hakkında cimri de değildir.

25- O, kovulmuş bir şeytanın sözü değildir.

26- Hâl böyle iken, siz nereye gidiyorsunuz?

27- O, âlemler için öğütten başka bir şey değildir,

28- İçinizden doğru gitmek isteyenler için.

29- Âlemlerin Rabbi olan Allah dilemeyince, siz dileyemezsiniz.

28 Nisan 2008 20:58  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

En etkilendiğim yer, şu sözler: Fe eyne tezhebun!

Ayet 26: Hâl böyle iken, siz nereye gidiyorsunuz?

28 Nisan 2008 21:02  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba ;
Benimde en etkilendiğim kısım şurası;

8- Diri diri toprağa gömülen kıza sorulduğunda,

9- "Hangi günahtan dolayı öldürüldü?" diye.

Ayette, sorunun , suçu işleyene değil de çocuğa sorulmasındaki hikmet büsbütün dehşet vermiyor mu??

29 Nisan 2008 20:22  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Nil

Ziyaretinize pek memnun oldum efendim..

daha once buraya birakmis oldugunuz iki yorumu henuz ! yanitlayamadim; hani, size bu web sayfasi hakkindaki goruslerinizi sual etmistim.

Farkindayim :) biraz ihmalkarliga mi kaldi acaba diye dusunulebilir bir parca :o) lutfen, hos gorunuz.

* * *

9. Ayet e iliskin nasil bir dikkat buyurdugunuzu anlayabilmis degilim.

Sucu isleyene sormuyor, magdur olana soruyor..

Yani :)

Kafam o kadar dolu ki, belki sizin fark ettiginiz ayrintiyi goremiyorumdur.. bagislayin,

* * *

Burada bitirmeliyim, zamanim dolmak uzere.. bla, bla, bla. Bir net kafeden yaziyorum da ;)

Sonra.. yine, gelicem insa Allah,

30 Nisan 2008 19:58  
Anonymous Adsız dedi ki...

İlahi Mızrak bey ! :)))

Cidden kafanız çok dolu , belli oldu. Bende aynısını yazdım. Suçu işleyene değilde mağdura (çocuğa) sorulması ne kadar ürperti verici demek istedim.
Yorumlarımı yayınlayıp yayınlamadığınızın farkında değilim , zira ben sitenizi tıkladığımda yorumlarımı okuyabiliyorum , bu da bana 'yayınlanmış 'hissiyatı veriyor. :)
Selamlar saygılar efendim..

2 Mayıs 2008 16:56  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@

Yorum denetimi açık değil Nil, bu bakımdan; sen de farkındasındır ki.. yorumlar, onay verdiğiniz an yayınlanıyor.

Bu.. elbette kimi beklenmedik gelişmeleri göze almayı gerektiriyor. Lakin, göze de almışım ya: Kim ne yazar umrumda değil ;)

İş olacağına varır, hem; gerçekten korkmamalı, eğer birileri gerçeklerden söz ediyorsa tabii.

Konumuz bu değildiyse de, yazmış bulundum.. sizin eklemek istediğiniz bir şeyler mar mıdır ki acep :o)

Siz bilirsiniz..

* * *

Efendim.. tamam, çocuğa sorulmakta.. günahı ne diye! Burada ilginç olan ne.. ben onu anlayamadım.. hala da merak ederim vesselam ;)

Bu arada.. sizin görebildiğiğniz ayrıntıyı başkalarının görememesi de gayet normaldir; bu durum, insanalrın tekamülü ile açıklanabiliyordur kanımca.

Her insan.. farklı farklı tekamül süreçlerinden geçer; herkesin algı kapasitesi farklı olduğu gibi, aynı konu hakkında farklı farklı değerlendirmelerde bulunabilirler.

Ben de işte bu yüzden ! dikkat buyurduğuuz ayet hakkında nasıl düşündüğüzü çok merak ederim.

3 Mayıs 2008 14:14  

Yorum Gönder