25 Ocak 2007

The Message / Çağrı

Etiketler:

7 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:

Where did you come from,
where do you go? / Nereden
geldin, nereye gidersin?

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:

25 Ocak 2007 20:00  
Anonymous Adsız dedi ki...

O'ndan(c.c) geldim. O'na (c.c) gidiyorum. geldiğim yere gidiyorum. işte bütün serencamem bu. sadece ve sadece bu.

25 Ocak 2007 21:17  
Anonymous Adsız dedi ki...

Yunustan devam...

Ne varlığa sevinirim
Ne yokluğa yerinirim
Aşkın ile avunurum
Bana seni gerek seni

Sufilere sohbet gerek
Ahilere ahret gerek
Mecnunlara Leyla gerek
Bana seni gerek seni

Yunus'dürür benim adım
Gün geçtikçe artar odum
İki cihanda maksudum
Bana seni gerek seni

Yunus EMRE

26 Ocak 2007 17:12  
Blogger herackles dedi ki...

Kazım Bey,
İzninizle sizden bir ricada bulunabilir miyim?
Farkındaysanız "internet alemi" uzun bir zamandır "akıllı tasarımcılar" ile "ateist" lerin tartışmalarına sahne oluyor.
Benim ricam ise;
Bu konularda yazan ve özel olarak bunlara değinen birisi olarak "İslamiyet'in neler getirdiğini, ondan önceki din ya da dinlerden farkının ne olduğunu" açıklayan birkaç yazı yazabilir misiniz?

Bildiğiniz gibi "Kur'an değişmemiştir, o yüzden..." diye başlamak pek da manalı olmuyor ve bu tarz bir argümanın arkasına sığınmak (inanlar için sığınmak olmasa da) makul karşılanmıyor.

Belki böyle bir karşılaştırma ile onun "eskiyle bağlantısı olan yeni" olması durumunu açıklığa kavuşturabiliriz.

Topu size atmak yerine ben yazmak isterdim ama hem kitaplarıma uzak oluşum hem de sahamın bu olmayışı ve bir de siz varken bana söz düşmesinin erken olacağı düşüncesiyle bu ricada bulunuyorum; tabi zamanınız ve mümkün olabilirliği kısıtıyla...

Sevgiler & Saygılar

31 Ocak 2007 02:10  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

ACELE VE ÖNEMLİ, CEVAP !

@ Herackles

Hoş geldiniz, değindiğiniz konudan haberdarım.. İlgili konu hakkında bir yazı hazırlayabiliriz, fakat gayenizi amacınızı anlayamadım. Yani bir katkımız olsun diye mi yazayım.. sadece kendi sitemde?.

Evet iş birliğine sıcak bakıyorum, fakat ne şekilde olacağını anlayamadım, bu münasebetle tam anlamıyla net bir cevap da yazamıyorum. Daha doğrusu neye hayır diyeceğimi bilemiyorum :)

Kainatta, kuşku duyulmayacak delillere sahip ! akıllı bir tasarım vardır..

Mustafa Akyol, bir dönem mevzu hakkında yazıyordu. Bir bakıma kendisi, Akıllı Tasarım Teorisinin (Intelligent Design Theory) Türkiye'deki temsili ismidir diye bilmekteyim.

Bu düşünce akımına destek veriyorum.. Gerçi kaynak Batıdır, ve Hristiyanlardır.. ama olsun, meselemiz Tanrı ! bu bağlamda bir ateiste bile ihtiyacımız vardır.

Son olarak, şu günlerde bir internetten uzak kalma politikası belirledim kendime. En kısa ifadeyle zamanımı heba ediyor sevgili modemim, yazmaya devâm edersem de şaşırmayınız ama...

Nihâyi olarak, ricânızı memnuniyetle karşıladığımı ifade etmek isterim.

Buyrun efendim, söz sizindir.. Şehir dışındayım, acele yanıt yazamayabilirsem de.. bir kaç gün süre içerisinde sizi buradan cevaplayabilirim diye düşünüyorum.

Saygılarımla,

(Dip Not: Buraya bıraktığınız yorumun, postada işlenen konu ile alakalı olduğu dikkatimdedir.)

2 Şubat 2007 00:23  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şöyle açıklayayım;

Bahsettiğiniz sayfayı biliyor, takip ediyorum.Ancak herkesin "kendine has" ziyaretçileri ve onlara hitap eden "üslûp"ları olduğu için sizden böyle bir yazı rica etmiştim.

İşbirliği ise "sanırım" gönülden zaten var.Onun dışında elimden geldiği şekilde de yardımcı olmaya çalışırım ama mesele "akıllı tasarım" gibi bir mesele değil; ki zaten bana manasız geliyor o da.Kalkıp bunu "pozitif bilim" ile açıklamak saçma!
Biraz kaba ve sert bir laf oldu belki ama zaten tek dayanağı Kur'an-ı Kerim ve hadisler olan İslamiyet, İncil olan Hristiyanlık ve Tevrat olan Musevilik gibi tek tanrılı dinlerin "pozitif bilimle" açıklanabilmesi mümkün değildir.Bu sadece "başkalarını ikna" etmek olabilir.
Zaten bunun da amacı "ateist"lere karşı cephe olmak, meydanın boş kalmasını engellemek değil mi?
Bir müslümanların bu "teori" adı verilen manasızlığa ne zaman ihtiyacı oldu.
Müslümanlık kalben olan ve kayıtsız, şartsız iman esasıyla mümkün olabilen bir birlikteliktir Allah ile.

Sanırım biraz olsun yazmanızı rica ettiğim yazıdan --ya da ortaklıktan diyelim de sizi de korkutmayalım :)-- ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.

Bence bizim "farklı" bir açıklamaya ihtiyacımız var; bu ne Harun Yahya gibi bilimsellikten uzak, bilgiçlik taslayan saçmalıklarla ne de "Akıllı Tasarım" gibi süslü laflarla olacak iş değil.

İnsanların "İslam dinine ihtiyacı" buralardan beslenmemeli...

Haaa, derseniz ki;
-Peki de herackles, senin fikrin nedir?

Bu konuda "bilgi düzeyi yeterli olmayan birisi olarak" topu size atarım :) ki mesajımın içeriği de gayesi de ve hatta ricası da bu yöndedir.

Sevgiler & Saygılar

3 Şubat 2007 05:46  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Aşağıdaki yazı esas olarak şu sayfada yer almaktadır:

http://herackles.blogspot.com/

Buraya alıntılıyorum..

##################################

Konu: Akıllı Tasarım Teorisi

@ Herackles

İyi akşamlar efendim.. Akıllı Tasarım Teorisi konusundaki yazı hazırlama teklifinize ihmalden kaynaklı cevap yazamadım. Aklımda olan bu konuya değinememiş olduğum için üzüntü duyuyorum.. mesele, size olumlu ya da olumsuz bir yanıt vermeyişimizdir. Bu yazı, kendi düşüncelerimi yansıtan bir yazı olmaktan çıkamazdı. İfade ediyorum ki, Akıllı Tasarım konusunu işleyebilecek kadar yetkin bir kimse değilim. Belki bu kadarını bile söyleyemedim size. Baştan sağma gibi olacaktı.. ama istemekle veraber, zaman ve mekan şartları da elverişli olsaydı.. ortaya bir yazı çıkartılabilirdi. Şimdi bunları konuşmayayım. Bir özeleştiride bulunmak için geldim buraya, yarına çıkmaya senedimiz yoktur hem. Anlayışla karşılanacağımı ümit ediyorum..

Saygılarımla,

26.02.07


##################################

26 Şubat 2007 21:54  

Yorum Gönder