16 Ocak 2007

Hâsıl-ı Kelâm

Sözlerin biteceği yerde başlayacaktır, mutluluk.

17 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

> yâni çok konuşuyorsun diyorum :o)
> yâni diyorum ki, koşuyorsun sadece..
> yâni, ve yâni iş yap biraz. konuşmayı bırak :D
> anlamayanın kafasına kiremit düşsün e mi :)

16 Ocak 2007 07:49  
Blogger suveyda dedi ki...

annem der ki : ele nizam ver, dile nizam verme.
kiremit ağırdır, daha hafif bişey düşsün:)

16 Ocak 2007 09:05  
Anonymous Adsız dedi ki...

evet ya, bir yiğenim var, çenesini ve vucudundaki enerji dolu atmosferi dengelemek mümkün değil.Allah(CC) vergisi.
yürümeye başlamadan koşmaya çabalıyor. her ne kadar yavrum dikkat et yavaşla diyorsam da, çocuk işte anlayacağı kapasite bu kadar. daha ilerisini bekleyemezssin.
naparsın koruma altına alıyoruz daima düşmesin diye.
sanırım, yürümeği öğrenene kadar bu böğle devam edecek. daha sonra rahatlayacağız istediği kadar koşsun fıtrat işte.

öbürü de, o kadar dikatliğdi ki, düşerim diye inanın koşmayı bırak yürümeyi bile bir kaç kişinin çabasıyla öğrendi. yani ortayı tutturamadı ninik haylazlar

@süveyda,
anneniz ne kadar doğru söylemiş. bizim haylaz çocuk biraz büğüse de, bu sözlerin anlamını kavraya bilse de mi.
bir de, ne kadar merhametli bir yüreğe sahipsiniz. sahiden kiremitten hafif ne olabilir ki. güller düşsün:)

16 Ocak 2007 12:34  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Esin

"Blog" konu başlığında yarım kalan cevap :o)

* * *

- Esin: Bu işi en iyi başaranlar sanatçılardır. siz de de o istidadı görüyorum

Teşekkür ederim efendim.. Kabul ediyorumm. Bu istidadı daha da görünür bir hâle getirebilirsek, sizi de mutlu edebileceğimizi düşündüm.. yanılmadığınıza dair haklılık payınız olur...

Herkesin sizin gibi kalp gözü açık değil, göremiyorlar :D

Bu arada şunu da söyleyelim.. Yerine göre tevazuda bulunmak, bir savaş sanatıdır :) Düşmanı, yanıltmak için kullanırsın.

* * *

- Esin: Allah (cc) yardımcımız olsun.

Âmin, inşâ Allah..

* * *

- Esin: Hadi bir de okuma yazmayı bilmeyip doktora gitmekte ve ilacı kullanmakta zorluk çekseydik, daha mı iyi olurdu sizce, dimi ama?

Bu sözünüz üzerinde çok düşündüm, tefekkürde bulundum :) Allah râzı olsun, tesir etti sızımıza..

Evet, sizden daha iyi bir konumda gibiyim.. Öyleyse daha çok şükretmeliyim halime :) Tekrar teşekkür ederim, fikir öneri tavsiyeleriniz sebebiyle...

* * *

Ölüm çok yakın bize, bir şikayetiniz varsa dinleyelim.. yoksa, hakkınızı helal ediniz inşâ Allah.

(Dip Not: Bu yorum, 05.01.07 tarihli mevzu bahis sayfada yer almayacaktır.)

17 Ocak 2007 00:56  
Anonymous Adsız dedi ki...

Bi ismi Allah

"Herkesin sizin gibi kalp gözü açık değil, göremiyorlar :D"

estağ.. kalp gözü ne ki? onu bile
bilmeyen birinin nasıl gözü olur.

"Bu arada şunu da söyleyelim.. Yerine göre tevazuda bulunmak, bir savaş sanatıdır :) Düşmanı, yanıltmak için kullanırsın."

kaybettim kabul ediyorum:)

" siz de de o istidadı görüyorum"

Bakın kanıtladım. sizde o istidadı görmem kanıtlandı..

"Ölüm çok yakın bize,"

evet malesef öğle Ama benim temenim hayırlı uzun ömür dilemek Allah (CC) dan. Yaşadığım bunca yıların ardından toparlayabilmem için hayırlı uzun bir ömür lazım bana.

Allah (CC) razı olsun sizlerden şikayetimle ilgilenme gereği duyduğunuz için mevlam istidadınızı daha da artırsın inş...




lzcow

17 Ocak 2007 01:43  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"kaybettim kabul ediyorum"

İnandım ben de tabi :D

* * *

"Bakın kanıtladım. sizde o istidadı görmem kanıtlandı.."

Çok şükür, ki; artık mahcub olma korkusu yaşamayacağım..Bundan böyle özgürüm..

Sanatımı beğendirmek durumunda hissetmemeliyim kendimi, bugün beğendiğinize göre.. yarın bizi bağlamaz :)

* * *

"Yaşadığım bunca yıların ardından toparlayabilmem için hayırlı uzun bir ömür lazım bana."

İnşâ Allah duânız hayırlısıyla kabül görür, âmin...

Şu da var tabi, yolunda bulunmak diye bir tabir vardır. Siz bir vesile yolunda bulunun, zaman kavramı biz fâniler için vardır..

Zaman bile yaratılmıştır bir kavramdır dikkat buyurun :) Kudred sahibi, zaman beri ve zaman ötedir..

Bu bakımdan kaybedilmiş bir geçmiş yoktur, kazanılacak bir gelecek vardır ! inşâ Allah.

Umut edelim, inanalımm..

* * *

Bir söz der ki, düşlerinize dikkat edin ! bir gün gerçekleşebilir.

O halde kötülük düşünürsek, halimiz iyi olmaz :) biz iyi düşünenlerden olalım, tebessüm edelim...

Şöyle bir söz daha vardı :) İnandığı gibi yaşamıyorsa insan, yaşadığı gibi inanmaya başlar..

* * *

Demek ki iyilik düşündükçe, yaşamımız daha da iyileşecek.. Bu arada, kendimizi çevreden gelebilecek tehlikelere karşı da korumalıyız.. Aman dikkat diyorum.

Müslümanın kalbi sevgi doludur, lâkin budala değildir.. Zalimin zülmuna karşı, her an uyanıktır...

Hakkını arayan bir Müslüman kötü değil, bilakis adaleti temin etmek için mücadele verdiği için iyidir !

* * *

İnşâ Allah düşlediğiniz ülkeye varırsınız efendim... Dünya bir han, ve biz de bir yolcu! Gelen gidiyor, sıra bize de gelecek..

En azından niyetlerimizi halis kılalım. Mekkeye gidecek paramız gücümüz yoksa da, bir gün oraya gideceğimizi hayâl edelim..

Bi ismi Allah,

17 Ocak 2007 02:39  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Süveydâ

Yorumunuzu okuduğumu haber edeyim dedim :) unutulmuş değil.. naçiz nefsiniz üzmesin sizi, şimdi.

* * *

Ele nizâm vermek nasıl oluyormuş anlamadım.. Yâni dil aklına geleni ve istediğini söylesin mi demek istiyor anneniz.. dile nizâm verilmez mi? Dersimizi alamadık efendim :) dikkatinize.

* * *

Gül konusunda hem fikir miyiz, Esin de sizin gibi düşünüyor gördüğüm kadarıyla. Gül demiş.. sağolsun :) Kiremiti, kendime lâyık görmüştüm ben.. ama, sizler illâ gül derseniz itiraz etmem :o)

17 Ocak 2007 04:40  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Lütfen Bilginize !

Daha önce postanın başlığı yoktu, şimdi ise var :)

"Hâsıl-ı Kelâm"

...dedik, vatana millete hayırlı uğurlu olsun efendim.

17 Ocak 2007 20:59  
Anonymous Adsız dedi ki...

"Evet, sizden daha iyi bir konumda gibiyim.." :(

17 Ocak 2007 23:13  
Anonymous Adsız dedi ki...

Bi ismi Allah,

"En azından niyetlerimizi halis kılalım. Mekkeye gidecek paramız gücümüz yoksa da, bir gün oraya gideceğimizi hayâl edelim.."

inşâAllah...

O kadar kötü bir karektere sahibim ki gerçek hayatta ulaşamayacağım büyük hayelerim olmuyor.

hayal kurmakta beceriksizimdir. çevremdeki insanlara baktığım da, ulaşması imkansız hayaler kurarken, daima üzülmüşümdür.
en azından hayal anında o mutluluğu tadabiliyorlar. o da güzel bir şey. bu alem için kuramıyorum bari ebedi alem için güzel hayallerim olsun isterim.
ama nafile sadece çok istemek ve dilemekle son buluyor benimkisi ileriye gitmiyor.
ve dün gece bu yazdıklarınızla ilk defa hayeller kurabilme yeteneği gördüm kendimde dilerim sonuda gelir.
O güzel mekanları görebilme ümüdiyle ..

zaman ayırıp aydınlatığınız için sonsuz teşekürler.

eyvallah.

17 Ocak 2007 23:35  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"Evet, sizden daha iyi bir konumda gibiyim.." :(

@ Esin

Benim iyi olmam, seni mutlu eder Esin, buna tüm kalbimle inanıyorum :)

Üzüntünü de mümkün olabildiğince paylaşıyorum.. artık nasıl mümkün olabiliyorsa. Düşlerimde.. maneviyatımda :) ve duâ ikliminde...

Belki iki yıldır yazıyorummm burada.. Hastaydım, hem de çok :)

Hâlen iyileştiğimi söyleyemem, lâkin öncesine göre daha iyi sayılabilirm..

Hastalığım kalbi, bedenen değil yâni :) Kalbi hastalıklar daha elimdir ne yazık ki.. Bedeni hastalıkları kabul edebiliyorsun, ama kalbi hastalıkları kabullenmesi zor oluyor :) zamanla..

Ne kadar içten yazıyorum yaa, seviyorum bu hâlimi :) Ben de uzun süre sonra gülmesini öğrendim.. Daha önce bu kadar gülüyormuyumdumm.. senin de dikkatini çekmiş olmalı :)

Sözlerin bittiği yerde başlayacak, mutluluk.. Diğer bir anlatımla, ölünce... Dünyada bizlere mutlu olmak yok Esin. Herkes kendisini kandırıyor..

Eşin olsa, paran olsa bir yere kadar.. Çoluk çocuk bir yere kadar.. Sonra onlar da yetmiyor, ya da bir bir bizi terkediyorlar :)

Biz kendi halimize kalıyoruz.. Yalan hepsi de... Seni seviyorum sözleri de yalan, inanmıyorummm. Bu iki kelimenin anlamı şu, ben senin beni mutlu ettiğin saatleri seviyorum. Ama eğer mutlu etmezsen beni seni sevmem :)

Bak görüyormusun, sevgi de yalan.. ama kopamıyoruz onu aramaktann. vazgeçemiyoruz. Adı sevgi, fakat kendisi kayıp :)

Onu yani meçhul sevgiyi biçare arıyoruz, Allah dediler bize.. Hani belki, o bize yeter :)

Uzun uzadıya yazdım.. Evet.. Emek var değil mi, zamanımı çaldın :) ama helal olsun.. Böyle düşünüyor olmana sevindim.. Ben de endişe duyuyordum, senin zamanını heba ettiğimi düşünerek :)

Beni de teselli ettin sözlerinle.. Elhamdülillah.. Rahat rahat uyuyabileceğimm artık.. Gözüm arkamda kalmayacak :)

Uzun süredir yazıyoruz burada değil mi :) Sizden şikayetim yoktur, biliniz.. Olduysa da konuştuk, çözdük önümüzdeki problemlerimizi...

Böyle insanlar ile karşılaşabilsek her daim. Bir de doğru yer ve doğru zaman önemli.. İnan aslında hiç kimse sahiden kötü değil, sadece kötü olmak rolünü oynuyorlar yerine göre, nefsimiz bizi birbirimize düşürüyor türlü sebepler ile.. Üstün zeka ve aklımla :) sonunda bunu farkettim..

İnsanlar aciz ve acınası :) Lütfen izin ver bu sözümü birilerine yakıştırayım :) Kim alınırsa alınsın, çoğu öyle çünkü.. Kimi zaman biz de öyle oluyoruz, ayakta duramıyor düşüyoruz yere :) anlayamıyoruz birbirimizi..

Kâzım Mızrak bir başka güzel :) insanları tanıdıkça değerimi görüyorum, işte hayatı tanımak bu sebeple gerekliydi.. insan kendi değerini görüyor bir bir, ve paylaşılmazlığını :)

Şimdi millet laf sayacak bana, çok da umurumda.. Yelkenler fora, Esin... Ben mutluyummm ya, hiç kimse ile bir alıp veremediğim olamaz olmamalı.. Kendime yetebilmeliyim.

Gördüğüm yanlışlara dur dedim, gücüm yettiğince, çünkü ben güçlüyüm :) buna inanıyorumm. Ve şimdi huzûr duyuyorum..

Sen de öylesin :) görünürde hayat belirtisi saptanamıyor, fakat birileri için gülümsemeye sebep olabiliyorsun.

Bazen kendi güçsüzlüğümüz başka kimselerin mutlu olmasına sebepdir. Onlar bizi gördükçe, kendilerinde yaşama gücü bulurlar.. Dev aynası gibi hani. Bakınca kendini büyük görürsün :)

Sana bakınca ben de kendimde güç buluyorum buldum, sağol :)

Geçelim bu konuyu.. Yoksa harbiden körler ile sağırlar birbirini ağırlar konumuna düşeceğiz :D

Teselliyi kalbimizde arayalım, orada bulalım.. Biraz sonra, şu satırları yazdıktan okuduktan sonra birbirimize meçhul kalacağız.. De mi ama :o)

* * *

"O kadar kötü bir karektere sahibim ki gerçek hayatta ulaşamayacağım büyük hayelerim olmuyor."

İşte bu yaa, bunu söyle söyleyelim.. Bırak kötülüğümüze değer versinler, daha sahici gerçekci içten ve samimi olur. İyiliğimize değer verenleri de gördük :) kötü gibi olunca biraz surat asıyorlar ;) şimdiden kötü bilsinler bizi ve öyle sahip çıksınlar..

Allah da, bizi bu acziyetimizle sevsin artık, iyiyi herkes sever :) O rahmet sahibidir, sonsuz ilim ve kudred sahibidir, bataklıkta açan çiçekleri düşünsene.. Rabbimiz çirkinliklerin içinden ne kadar da büyülü güzellikler peyda etmiş :)

En azından ne hâlde olduğumuzu biliyoruz, kabul ediyoruz. Biz kötü karakterli insanalarız Esin kardeş :) herkes böyle bilsin bizi.. İyiliğimizi ispatlamak zorunda da değiliz, bakan göz görmüyorsa körlüğüne yansın ;)

Ebedî âlem demişsin.. öyle tabi dediğin gibi... Şu an bile ebedî bir andır. Sonsuzluktan geldik, sonsuzluğa gidiyoruz :) Şöyle derler, haydan geldim huya giderim... Bi de şöyle derler, leyladan geçme faslındayım mevlâyı bulma yollarında :)

Dediğim gibi, şu saate kadar olduğu nisbette hakkımı helal ediyorumm.. Biz de kendi nefsimize ders çıkardık... sayenizde efendim :o)

Bi İsmi Allah,

18 Ocak 2007 01:13  
Blogger suveyda dedi ki...

bu sözü annem daha çok yapmam gereken bir şey olduğunda ama ben onu geciktirerek, yavaş yaparak, hatta yapacağım yerde konuşmakla zamanı tükettiğimde söyler.
anlamı şu oluyor ki: "artık konuşmayı bıraksanda, işini yapsan"
kelimeleri sustur, ellerin iş yapmasına izin ver.

gül konusunda da gene muhalafet olacam:)
kiremit çok ağır, gül hafif, üstelik hemen hayal alemine binbir düşüncelere sevkeder.öyle bişey olsun ki ne acıtsın can yaksın ne de alis harikalar diyarına götürsün.
ben bulamadım zaten ne olduğunu, ne isterseniz çarpsın:)

ne olduysa kendi sayfam haricinde her sayfaya girebiliyorum.o halde benim bloğum düşsün kafalara:)

18 Ocak 2007 08:56  
Anonymous Adsız dedi ki...

Kazım kardeş,yine nereye?
Ama biraz uzak kalman gerekse de,inşallah ileriki bir zamanda tekrar görüşelim buralarda.

18 Ocak 2007 20:00  
Anonymous Adsız dedi ki...

evet sözün bittiği yer...önemli olan bunu bulabilmek o noktayı kavrayabilmek...ben bu sıralar bunun karmaşasını yaşıyorum..susmalımıyım yoksa daha konuşacak çok şey mi var???siteniz çok güzel zaten sık sık gelirdim bu sefer ki iade-i ziyaret olsun dedim:))bu sözü görünce de dayanamadım:))susamadım yani yazdım yine:))(gullnare)

19 Ocak 2007 12:49  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Süveyda

Açıklama için teşekkür ederiz Süveydâ kardeş; öyleyse ele nizam verelim, dile değil..

Tam da konu başlığına uydu doğrusu.. tarih benim için söylemiş olsa gerek bu sözü :)

Beğendim,

21 Ocak 2007 16:35  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Cenk Ünal

Biz bunu hep yapıyoruz abi :)

Sosyo ekonomik problemlerim ile ilgili konu. Sosyo oluyor, bir statüm yok toplum nazarında.. ve ekonomik oluyor, bir işim yok hâlâ maalesef :o)

İşte bunların temini için, internetten uzak kalma reçetesi yazdım kendime. Tatbik edebiliyormuyum peki.. ehh işte diyelim ;)

21 Ocak 2007 16:39  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ divaneabd

Sen de hoş geldin kardeş, ziyareti iadenizi şu saat itibariyle kabul ediyorum :)

Sözün bittiği yer neresiydi diye suâl etmek isterim, ve cevabı da şöyle söylerim:

O vakit, sözler biter.. ve ölüm gelir son nefesimizle beraber :)

Karmaşa dediğiniz anlamlandırılamamışlıklar da bir gün bitecek, ben böyle düşündüğüm zamanlar - yâni fâniliğimi düşündüğümde - akan sular duruyor kardeş.. umut ederim ki senin için de öyle olur...

Yaşam öyle zor ki, ve bazen öyle çekilmez bir hâl alıyor ki.. Yâ Sabr diyoruz. Sözlerin biteceği yere kadar...

Sitemizin güzelliği konusundaki beğeniniz beni şaşırtmadı :) evet harikadır benim bloğum, biriciktir bitanedir, onu çok severim :)

Ama onunla konuştum, şimdi ayrılık vakti.. gidişim suskun oluyor, ama dönüşüm muhteşem olacak dedim...

Tamam dedi,

21 Ocak 2007 16:56  

Yorum Gönder