7 Aralık 2006

Kim Korkar Bilgisayardan!

Gözlerim, ekrana bakmaktan kızarmış
ve sulanmış bir saati daha geride bıraktı.

***

(1) Aman Dikkat Format Çıkabilir

Deep Freeze denilen bir program sayesinde bilgisayara format atmak zorunda kalmıştım, bu illet programı yazan programcıyı saygıyla anıyorum.

Merak salıp ben de deniyeyim demeyin sakın. Yanınızda PC'den anlayan birisi yoksa, başınıza iş almış olursunuz.

Deep Freeze denilen illet, PC'ye kurultuktan sonra, hard diski koruma altına alıyor. Bundan sonra ister program kurun, ister kaldırın; banamısın demiyor Deep Freeze, bilgisayarı yeniden açtığınızda bir de bakıyorsunuz her şey eskisi gibi.

Bu musibet program işini iyi yapıyor da, güya üstün zekalı programcı bozuntusu arkadaş (edebim daha fazlasına müsaade etmiyor, yoksa yazıcam, ne çektiğimi ben bilirim.) programın UnInstall etme yeteneklerini kısıtlamış, ya da üstün olduğu sanılan zekası bizim gibi fukaraları düşünebilecek kadar gelişmemiş..

Bi kurdun mu programı yandığının resmidir, iyi değilsen bu işte yolun formatı görür arkadaş. Dün neti az karıştırmadım; Türk'ü de dertli, yabancısı da. El insâf artık..

***

(2) Click to Run ActiveX Control on This Page

Apple Quick Time denilen, ve *.mov dosyalarını çalmasıyla bilinen programın internette IE kullanırken başıma açtığı iş, ActiveX Control uyarısı.

Bu yetmiyomuş gibi, Windowsun uyarı biblemeleri artık yeter deme noktasına getirmişti beni.

Ya arkadaş "evet ActiveX sürekli çalışsın, denetim falan istemiyorum." diyebileceğim bir ayarınız yok mu sizin? Yok efendim, yook!

IE nin "Internet Options > Security" ayarlarını karıştırdım, orayla alakalı değilmiş bu sorun.

Mesele, bloğumun anasayfasındaki ses dosyalarının Apple Quick Time tarafından açılmaya mecbur bırakılması şeklinde cereyan ediyordu. Ve bir illet uyarı ile, "ActiveX bu sayfada çalışsın" mı diye onay penceresi açılıyordu her seferinde..

Hamd'olsun problemi çözüme kavuşturduk..

Şöyle ki,

Apple Quick Time kaldırılır, sonra yeniden kurulur. Ayarlardan "File Types" Default konumuna getirilip onaylanır.

Microsoft Media Player kurulumu normal olarak yapılır.. (İşte bütün problemin cevabı, Media Player en son kurulmalıymış mış mış..)

Netice itibariyle IE artık ActiveX uyarısı vermeyecek olduğu gibi, ses dosyalarını da Apple Quick Time yerine Windows Media Player ile çalacak.

Şükürler olsun; kelimenin en âlâsıyla huzûr duydum, ve mutluyum şimdi.. Sorunlarımızın çözümü bazen hiç tahmin etmediğimiz öylesi basit, hem beklenmedik yerlerde karşımıza çıkabiliyor. Bu da günün dersi, ileride lâzım olabilir.


(Bu yazı, bilginin paylaşımı ilkesine
riayet etmek üzere hazırlanmıştır..)

2 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

kardeşim,deep freeze i kurarken sadece hard disc in c kısmını işaretlersen o dediklerin kısmen olamaz.her nasılsa bunu ben bile biliyorum:)
Eywallah!

7 Aralık 2006 23:04  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Allah râzı olsun efendim, sagolun..

8 Aralık 2006 01:30  

Yorum Gönder