4 Haziran 2006

Öyle Bir Isdırap ile Yanacaksın ki...

Korkuyorum,
üzülüyorum,
günahkarım diyorum;
kendimi affettirmem lazım diyorum;
ne yapmalı diyorum?

Ölmeli diyor...

***

- Öyle bir ölmek ki bu, nefsin ne istiyorsa sen ondan ırak dur.

- İşte öyle bir acı çekeceksin ki, seni gören nefs Rabbine duâ edecek affın için. İşte öyle bir ısdırap ile yanacaksın ki, Cehennem seni ateşiyle yakmaya utanacak!

> Allah aşkına bize güzel sözler ile iltifat etmeyiniz, rica ediyorum :(

-:- Bu Yolda, Çile Var. -:-

2 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba...
4 kelebek hikayesini de burada paylaşalım...
düşünüldüğünde alakalı olduğunu düşünüyorum...

Daha sonraları Attar'ın Mantık'ut Tayr adlı eserinde farklı anlatıldığını okudum ancak ilk öğrendiğim şekli ile aktarıyorum...

4 kelebek Ateşi keşfetmeye karar verirler.
1. kelebek Ateşe doğru uçar ve arkadaşlarının yanına geldiğinde;
"Ateş; ışık verici birşeydir" der.
2. kelebek Ateşe doğru biraz daha yakın uçar ve arkadaşlarının yanına geldiğinde;
"Evet, Ateş; ışık verici birşeydir ama ısı verici de birşeydir" der.
Diğer 2 kelebek açıklamalardan tatmin olmamışlardır.
3. kelebek Ateşe doğru biraz daha cesaretlenerek yakın uçar, kanatları kavrulur, arkadaşlarının yanına güçlükle vardığında;
"Ateş, ışık verir, ısı verir doğrudur ancak Ateş aynı zamanda yakıcı da birşeydir" der.
Bu tanımlamaların hiçbiri ile merakını gideremeyen 4. kelebek, Ateşi keşfetmek için büyük cesaret gösterir ve Ateşin içine doğru uçar, kavrulur, ölür gider...
Ateş'in ne olduğunu anlayan sadece 4. kelebektir ama Ateşin nasıl birşey olduğunu da kimseye anlatamamıştır.
Aslında, Ateş; Aşk'tır... Yalnızca içine giren anlar, başkada kimseye anlatamaz...

Tuba Lehum...

6 Haziran 2006 18:39  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

...paylaşımınız için teşekkür ederim.

Anlatmış olduğunuz konuya atıfta bulunarak, hikayeyi anasayfaya taşımayı düşündüm.

İnşallah münasip bir zamanda bu dileğim gerçekleşir.

***

"Tuba Lehum"

- Bilmukabele, diyorum...

7 Haziran 2006 19:37  

Yorum Gönder