30 Mayıs 2006

Şefkati, Düşkün Olan Kimseden Beklemeyiniz...

Şefkat, güçlü olana mahsusdur; zayıf olandan beklenemez. O halde neden zayıfa yük olursunuz ki?!

Biçare kimseden şefkat değil, öfke bekleyin; eğer o düşkün kimsenin nefsine karşı mağlup olmasını dilemiyorsanız, sabırla onu öfkelendirici olmaktan da geri durun...

***

Şefkat, Allah'ın Dünya'daki halifesi olan insana bir nimetidir.

Bir kimse yeryüzüne halife olma bilinciyle, tüm mahlûkatı şefkâtiyle muhatap alsın. Kendisini üstün bilip karşısındakini hor görerek de, sakın ola enaniyet (bencilce, egoistce düşünmek) yapıp davranışın çirkinine sarılmasın.

-:- İçsel Kavgam -:-

3 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

...estağfurullah :(

30 Mayıs 2006 15:56  
Blogger Hayâl dedi ki...

"Şefkat, güçlü olana mahsusdur; zayıf olandan beklenemez. O halde neden zayıfa yük olursunuz?!"

GÜÇLÜ OLAN SANKİ GÜCÜNE GÜVENİP DAHA ACIMASIZ OLUYOR BU DEVİRDE...AMA KASDETTİĞİNİZ MANEVİ ANLAMDA BİR GÜÇLÜLÜK İSE, KİM GÜÇLÜ KİM GÜÇSÜZ BUNU ANLAMAK BİRAZ ZOR SANKİ...

30 Mayıs 2006 17:15  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Hayal

...ben kendimden söz ediyordum :)

Çevremdeki insanları istemeden incitiyorum, yani amacım esasen kötü insanı oynamak değil; üzgünüm, üzülüyorum ama bu çare olmuyor :(

Kendime bir noktaya kadar çeki düzen vermeyi çabalıyorum; lâkin o da bir noktaya kadar tabi, sonra sonra herşey paldır küldür yıkılıyor ve ben yine eski ben oluyorum.

Neyseki aklım hatalarımı anlayabilmemi sağlıyor, ve de bu sebepden dolayı da eskisi kadar fazla fazla acı çekmiyorum.

Çünkü diyorum kendime, sen yanlış yapıyorsun; ağlayıp zırlanmayı kes :o)

Sabır diliyorum hem kendime, hem de benimle muhatap olanlara.

Amin...

Sebepsiz Değil,
Kâzım Mızrak

30 Mayıs 2006 23:06  

Yorum Gönder