28 Mayıs 2006

Sonsuzluğun Limitindeki Varlık, Allah!

"allame tabatabai el mizan tevsirine"

Teşekkür ederim, muhterem; bu kaynağı arayacağım, inşallah derdimize çare olur.

Burada dönen muhabetin ardından uzun zaman geçti ve ben Allah denileni anlayamacağım kanaatine vardım. Allah kendisini bizlere öncesi ve sonrası olmayan sonsuz bir kudred olarak tanıtır, işte bu bakış açısı üzerinde kafa yordum. Ben böylesi sonsuz bir kudreti nasıl anlayabilirim ki dedim. Anlayabilmem için, benim insanlıktan çıkamam lazım. İman etmek için, ateist düşüncede olanlar "hadi bize Allah'ı gösterin de inanalım" diyorlar. Allah sonsuzluğun limitindedir. Hani matematik ilminde bir limit dersi vardır ya, işte o limitten bahsediyorum. Allah'ı her idrak ettiğini düşünen bir akıl sahibi, bir adım daha sonsuzluğa yaklaşmak zorunda kalır ki işte bu döngü de sonsuza değin sürüp gider. Anlaşılacağı üzere o akıl sahibi asla ve asla Allah'ı tam olarak anlayamaz, nedeni ise bir yaratılmış olmasıdır, bu nedenle de aklı sonsuzluğa yolculuk edemez ve de Allah'ı insan olma niteliğindeyken göremez. Ben de bu şuûra eriştikten sonra, nefsimin "hadi gör Allah'ı" demesini kulak arkası yapıyor duymuyorum. O sonsuzluğu benim idrak edebilmem mümkün değildir, lakin Allah denilenin kainata olan tecellisini insan olma fıtratımla görebilir ve de anlayabilirim. Çok şükür Allah'ın varlığına dair eskisi kadar bocalamaıyorum, şimdi ki meselem nefsimi yenip ibadetlerimi yerine getirebilmemdir. Bu da çok güç benim için, 27 yılımı beyhude serserilikle geçirmişim, bir abdest alıp da namaz kılması benim için Mekke'ye yürüyerek gitmek gibi bir hal. Ümit ediyorum, zaman içersinde bu sıkıntının da üstesinden gelirim inşallah...

Bahsettiğiniz kaynağı münasip bir vakitte sorup soruştur bulurum diye temenni ederim.

Hakkınızı helal ediniz, kalın sağlıcakla...

Kâzım Mızrak

# Bu yazı, http://www.kerbela.net/forum/viewtopic.php?t=1749 adresindeki bir yorumdur.

4 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Allah'in mahiyetini ne zaman dusunsem Mevlana'nin su sozleri gelir aklima:
"Dunyadaki hersey ziddiyla bilinir. Allah'in ziddi olmadigi icin insan akli Allah'i anlayamaz".
Allah belki akilla anlasilamaz ama, bazilarinin gonul dedigi, bazilarinin ruh, ve bazilarininsa ucuncu goz dedikleri sey hep onu haykirir durur.
Ve devam ediyor Mevlana:
"Tanri O'dur".
Selamlar...

15 Ocak 2007 17:51  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Merhaba,

Sonsuzluğun Limiti, yine sonsuza kadar gidiyor. Bu sebeple, Allah 'ı anlayabileceğim şekilde var görebilmem mümkün değil.

O Allah ki, her bir adımda, bir adım uzağa gidiyor; sonsuza kadar ! ve sonsuz kudretiyle yeniden görünür bilinir bir hâle geliyor bize.

İşte bu ilmi bilginin bilinciyle, Ateist düşüncemden sıyrıldım kurtuldum şükürler olsun..

Artık, hadi gösterin nerede Allah'ınız demiyorum. Çünkü biz bir mahluk olarak onu algılayamayız.. Ancak bir Allah olmalıyız ki, sonzuluk ne demektir algılayabilelim..

Bu da mümkün olamaz.. Allah bir tekdir. Doğmamıştır, doğurmamıştır...

Kur'an-ı Kerim bize bu kadarından haber veriyor.. ve İkrâ diyor, yaşamı hayatı! geceyi gündüzü...

İbret alın diyor. Hiç tesadüf ile mümkü mü bütün bu güzellikler diye suâl ediyor... bizi düşünmeye araştırmaya sevkediyor.

Gerisini elde edebilmemiz, tekamülümüzle alacağımız yola bağlı..

Yâni sizin de dikkat buyurduğunuz gibi kalbimizle sevgimizle çıkacağımız seyru sülûk'a bağlı.. İmam-ı Rabbani bu meseleye ışık tutuyor Mektubat'ında.. Ama yeni başlayanlar için anlaşılmazı güç bir derinliği var bu kitabın.

Üç kelebek varmış, lambaya doğru uçmuş birisi.. Sıcak demiş, geri dönmüş. İkincisi biraz yaklaşmış, çok sıcak demiş, kaçmış. Üçüncüsü, lambaya en çok yaklaşanmış. Ölmüş. Onu anlamak mümkün olamamış..

İşte bu hesap, üstadları anlayamamak, onları karalamayı gerektirmez.. Aman dikkat. Bize hitab eden bir kaynak mutlaka vardır, bulunur...

Yeni başlayanlara Said Nursi'nin Risale-i Nûr Külliyatını tavsiye ederim.. Lemalar, Sözler, Mektubat harikadırlar.. Tefekküre, sorgulamaya, düşünmeye salar okuyucusunu.

Mektubat'ın 4. mektubun, 4. suâline verilen cevap bir okunsa; hakkıyla anlaşılabilse keşke..

Rabbim, size bize hepimize de bu şuuru kazanmayı ve yaşamayı nasip eylesin inşâ Allah.

Sevgiyle, huzurla, neşeyle, mutlulukla kalınız..

Âmin,

K. Mızrak

15 Ocak 2007 18:18  
Anonymous Adsız dedi ki...

-sultansah-

bu işin pratiği bellidir. kamil bir mürşid elinde terbiye görürsün.
hak kendisini ne kadar tanıtması gerekiyosa tanıtır. bunun haricindekiler ber heva akıl kendisinin bile müdriki değil iken. cümle varlığı kudret elinde bulunduran yaratanı anlaması imkansızdır.
kalbin bilişi de sınırsızdır. seyrü suluk biter. ama seyr-i illallah bitmez üstadım.

12 Mart 2010 09:41  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"bu işin pratiği bellidir. kamil bir mürşid elinde terbiye görürsün."

@ Adsız

Değerli görüşlerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

"kalbin bilişi de sınırsızdır. seyrü suluk biter. ama seyr-i illallah bitmez üstadım."

Anlamlı bir ifade, kalbe hitâb ediyor.

İnşâ Allah, amenna.

12 Mart 2010 10:34  

Yorum Gönder