24 Ekim 2009

Balık Burcu

Balık burcu neredeyse hakaret derecesine varan suçlamalara muhatap olur hayatı boyunca. Ve yazık ki, bu suçlamaları hep içine atar bir balık. Karşı taâruza geçmek yerine, sessizce olup bitenleri izlemek daha anlamlı görünür çünkü.

Çünkü savunulacak bir yanlış yapmıyordur balık, masumdur. Masumluğun nesi savunulabilir!

Balığın sesi çıkmaz, o duruşuyla anlatır herşeyi. Mutlu ve neşeli olunca, yerinde duramaz. Daldan dala uçan bir kuş gibi, o da suyun içinde bir o yana bir bu yana koşturur.

Üzgün bir balık hareket etmez neredeyse. Bakışları donuklaşır, hiç kimselere görünmek istemez, ve tabii hiç kimseyi de görmek istemez.

Balığın saldırmaya da gücü yoktur, o saldırmak yerine kaçınmayı tercih eder hep. Uçurum kenarına kadar kaçınır. Neredeyse oradan bile atacaktır aşağıya kendisini.

Onun kararları hep doğrudur. Kaybettiği kararlarında bile bir doğruluk vardır, ne var ki günümüz insanına doğru ve dürüst olunarak kazanılmayacağı öğretilmiştir. Balığın kararları bu yüzden kimilerine göre yanlıştır.

Balık, alık değildir. Bakışları çözümleyebilecek bir kabiliyete sahiptir. Anladığı çirkin düşünceleri de asla yüze vurmaz, zamana bırakır. Son saniyeye kadar, her şeyin değişebileceğine inanır. Bu sebeple hakkında kötülük düşünen birisi ile bile bir sevgi bağı kurabilir balık.

Balığı duygusal olmakla, ve sair yetersizlikler ile suçlayan yargılayan insanların alayı; balığın erdemleri ile yarışabilecek çapta bile değildirler. Anlamadıkları için de sadece yakıştırırlar.

Balığın mutsuzluğu kendinden değil, çevresindendir.

O, suyun bereketini bulamadığı çöllerde yaşama direncini yitirir. Güneşi göremediği karanlıklarda, neşesini kaybeder. Güvenin hüküm sürmediği ellerde boynunu büker. Adaletin yoksun olduğu akıllara isyân eder. Merhametin uğramadığı bakışlara göz yaşı döker bir balık.

Balık ile muhatap olan diğer burçlar onun kadar fedâkâr, vefalı, şefkatli, dürüst, sevgi düşkünü olabilselerdi; emînim o da, bugün daha mutlu ve başarılı olurdu.

Her şeye rağmen, balık pes etmek nedir bilmez.

Mükemmelliğe ulaşması için, önündeki engelleri bir rehber olarak görmesi gerektiğini bilir o.

Kâzım Mızrak

6 Yorum:

Blogger Pabuc dedi ki...

zordur balıkla dost arkadaş olabilmek..bilirim...
İnsan onu kıracam diye o kadar çok dikkat ederki bu sefer de kendi gibi olamaz malesef...Balık hiç bişeyden memnun olduğunu tam olarak belli etmez her zaman daha iyisinde kalır aklı çünkü , bu da karşı taraf için zor bi durumdur memnun edemiyeceğini bilmek elini kolunu bağlar çünkü insanın...Balıkların bence kendi dünyaları va r ve doğrularından başka doğruları da kabul etmeme inatları var:) umarım yazdıklarıma kızmazsınız..ben balıklarla dostluğun güzel ama çok çok zor olduğunu düşünüyorum...sizinle dost olacak insnalarda mangalı bilmem ama şömine gibi yürek olması gerektiğini düşünüyorum...hem samimi olacan hemde bu balığı kırmayacaz .çokkkk zor ne diyeyim :) sağlıcakla kalın...

27 Ekim 2009 12:21  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"sizinle dost olacak insnalarda mangalı bilmem ama şömine gibi yürek olması gerektiğini düşünüyorum..."

@

Düşüncelerinize saygı duyuyoruz efendim :)

Balığı bir öcü gibi gösterdiğiniz için de, hiç ama hiç kızmadık inanın (:

Ne demişler, balıktır ne yapsa yeridir..

Kıskananlar çatlasın :)

Sağlıcakla,

27 Ekim 2009 13:52  
Blogger Pabuc dedi ki...

estgfrlh...benim nacizane fikrim bu ..yok biri çıkar hyr balıklar böyle değildir asla alıngan asla fazla kırılgan değildir der ben de saygıyla kabul erderim:)))Belki de ben fazla kabayım da balıklar karşımda çabuk kırılıyo bilemem:)) Saygılaarrrr...

27 Ekim 2009 13:58  
Anonymous gullnare dedi ki...

balık burcu mu dediniz:))artık ustalaştım onunla anlaşmak konusunda:)
nişanlım balık burcu!ben ise akrep!beni bu denli iyi anlayıp içten destek olabilecek bir burç daha olamaz herhalde.evet zaman zaman bende acaba kırılır mı diye düşünüp dikkat ediyorum ama henüz aşırı duygusallığına,kırılganlığına rastlamadım:)1 yıl oldu;)sanırım benimkisi iradesini güçlendirmiş bir balık:)bünyesi gibiii :)
ben balığımdan çok memnunum başarabilirseniz dostluk için balık burcunu ilk olarak tercih edin:)aaa ama devenin_bale_pabucuna katılıyorum kendi doğrularından vazgeçmeme inatları var hemde fazlasıyle:((
neyseki onun karşısındaki istediğini alan akrep;)

27 Ekim 2009 19:42  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Güllnare

Çok sevindim Güllnare, Rabbim çıktığınız yolun sonunu getirsin, neşenizi mutluluğunuzu daim eylesin inşâ Allah.

Balık, Akrep, ya da Yay burcu. Burçlara bakıp bir kimseyi yargılamak tabii ki yanlış olur. Biz hep iyi yanlarını görelim insanın. Burçlar ise, muhabbet konusu olmaktan öteye geçmesin.

Duygusal, kırılgan balıklar olduğu gibi.. duyu yoksunu, kırıcı balıklar da olabilir hayatta.

Mesele kişinin yaşarken nelerle karşılaştığıdır, ne zaman doğduğu değil derim. Okyanus balığı ile, dere balığı bir olabilir mi.

Ziyaretinize de pek sevindik, hoş geldiniz sefâ getirdiniz.

29 Ekim 2009 14:54  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ D.B.P.

Sayfaya kattığınız güzellikler için teşekkür ederiz efendim.

Selâm, ve duâ ile..

29 Ekim 2009 15:16  

Yorum Gönder