7 Mayıs 2009

Nasıl Sever

Bir anne nasıl bakar yavrusuna. Henüz doğmuştur ya o bebek. Küçücük, savunmasız. Gözleri yumuk, elleri yumuk. Sesi çıkmaz bağırsan, ağlar da ağlar. Ben ne yaptım sana der. Şuncacık canım var, ne ettim sana da beni böyle üzersin der. Anne yüreği, ölümüne sarılır o saf masum yavruya. Nasıl sever, nasıl sever. Zayıftır çünkü, merhamet eder. Merhamet. Anne güçlüdür ya. Zayıf olan yavruya, sunar şefkatini. Kol kanat gerer ona.

Allah'ım. Sen nasıl seversin bizi değil mi. Döksek de, kırsak da. Saçsak da nimetini. Bizi affetmez misin. Azametinden ne eksilir Allah'ım. Büyüklüğünden ne eksililir. Biz ki, savunmasız, bir bebek gibiyiz yanında. Bir anne bile yavrusuna kıyamaz. Senin merhametine karşın, bir mahlukun merhametinin adı bile okunmaz. Sen bizi nasıl seversin Allah'ım. Hepsi ve her şey senden, biliyorum Allah'ım. Seni üzdüysem, seni incittiysem özür dilerim. Beni affet. Sen de affetmezsen, kime gidelim Allah'ım.

2 Yorum:

Anonymous Esmalâle dedi ki...

..Bir kadın şöyle dedi Efendiler Efendisine (sav):
– Allah'ın kullarına merhameti bir ananın yavrusuna olan merhametinden daha çok değil mi?

Efendimiz (sav):
– Hiç şüphen olmasın öyledir, buyurunca kadın:
– Öyle ise bir ana yavrusunu ateşe atmaz, diye sızlandı..

~ Elhamdulillah!

8 Mayıs 2009 23:52  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Bu hikayeyi daha önce duymuştum EsmaLâle. Tekrar dinlemesi yerinde ve iyi oldu, sağol.

Ben de aynen bu duygular ile yazmıştım :)

Kudret bizde olsaydı, her istediğimizi yapardık. Hiç kimseyi incitmez, kırmazdık.

Çünkü her istediğimize sahip olurduk zaten. Maddi ve manevi çıkar kavgaları yüzünden bütün savaşlar ?

Keşke böyle olmasa..

İnsanlar birbirini anlamıyor, anlamak istemiyor, ya da anlamak istedikleri gibi anlıyor. Sonuçta hepsi aynı kapıya çıkıyor, kavgaya.

Üzüntü veriyor bunlar bana. Sıradışı kimliğim yüzünden hayatta çok yıprandım.

Maalesef :)

Yine de..

Elhamdülillah diyorum, sabırla.

Şükrediyorum,

Bizim küçük hesaplarımız var, O'nun da büyük bir planı :)

Mevlâ görelim neyler, neylerse güzel eyler diyenlerden olabilmek duâsıyla.

...

26 Mayıs 2009 20:13  

Yorum Gönder