19 Eylül 2006

Değerli Olunma Hâli

İki türlü değer vardır.

Bir, sana verilen değer;
iki, layık olduğun değer.

Birincisi bol keseden dağıtılır,
herkes sana layık olmadığın
veya hak etmediğin şekilde
bir değer verir.

Bu durum geçicidir, eğer verilen
değeri karşılayabiliyorsan sorun
yoktur.

Peki, ya karşılayamıyorsan?!

İşte orada problemin
adı olmaya başlarsın..

İkinci durum, aklı selim
kimseler içindir. O kimseler
kaç kuruş ettiklerini bilirler.

Ve konuşmamaları gereken
yerde sükut ederler..

Kâzım Mızrak

5 Yorum:

Blogger İbn-i Sina dedi ki...

selamün aleyküm Kazım bey,
postanızla ilgisi yok, ama KPSS sınavınız nasıl geçti?

19 Eylül 2006 13:16  
Anonymous Adsız dedi ki...

ne güzel söylemişsiniz.. herşeyden öte insanın kendi kıymetini bilmesi şart, tabi belirli çerçeveler içinde.. abartmadan..

19 Eylül 2006 16:09  
Anonymous Adsız dedi ki...

SA.

değer ve kiymet, varlıkların ve olayların mahrum ve madum olduklarında ortaya çıkar.. ya da haram edildiklerinde veya zeval ve firak uğradıklarında kadir ve kıymeti anlaşılır.. yoksun kaldığımız nesnelerin ya da ayrı kaldığımız kimselerin DEĞERİNİ biliriz..

19 Eylül 2006 20:26  
Blogger cenkunal dedi ki...

Değer,var olmanın "miktarı"na göre şekillenir.Varlık bilincindeki insan ise kendisine değer atfedilmesini istemez.İşte esas değer de budur.
(Felsefi bir yaklaşım sergilemek istedim ama tam yapamadım galiba?)

20 Eylül 2006 19:10  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Hoşgeldin Cenk abi, merhaba.


.:.: Bilginize :.:.

(Yorumlara bilerek cevap yazmıyorum, bu yazmayacak olduğumun anlamına gelmesin ama.

Zihnen buralarda değilim; okula, hayata, sokaktaki yaşama motive olmuş durumdayım bir şekilde.

Yazması kaçınılmaz olduğunda soluğu bloğumda alıyorum...

3. sınıf 1. dönem için kayıt yapıldı, dersler başladı, kpss telaşı bitti ve sonuç bekleniyor..

KPSS sınavını bir orta öğretim mezunu olarak aldım. Sınav sonrası (ertesi günü) soruları incelediğime göre Matematik ve Türkçeden 64.5 net, Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık Bilgisinden 57.5 net bırakmışım.

Bu değerler bir şey ifade etmiyor, önemli olan resmi rakamlar ve yüzdelik dilim tabiki de.

Eğer herkes 120 net dolayında ise benim için vasat bir sonuç olur yaptığım netler. Bu arada toplam soru sayısının 75+75 olduğunu zaten biliyorsunuzdur, önceki yıllar 60+60 şeklinde geliyordu soru sayısı.

Hepinize de Karabükten sevgi ile selam gönderiyorum İbn-i Sina, Un4, Cenk abi ve anonim yorum bırakan kardeşime.

Ve aleyküm selam...)

20 Eylül 2006 19:54  

Yorum Gönder