26 Temmuz 2006

İnsanın Kendisini Nane Maydonoz Gibi Hissetmesi.

"..ama ben inanıyorum herşeyin uzun ya da kısa vadede bir karşılığıda var.."

@ Hale

Eğer bir yanlışım varsa, bedelini ödemek isterim; yanıma kâr kalmamalı.

Birisinin bana yanlışı varsa, ve o kimse bu yanlışın farkındaysa ben teskin olur susarım.

Aksi halde, bana yanlış yaptığını düşündüğüm kimsenin yanlış yaptığını anlaması için elimden geleni yaparım.

(Ama bu demek değildir ki, işin içine çirkeflik de girer; her müdahale meşru ve insancıl olmalı.)

Çünkü, o kimse yanlış yapan olmasın isterim; bana yaptığı yanlış mesele değil; mesele o kimsenin hatasını anlaması.

***

Nefs muhasebemi yaptığımda, yaşam sahnesinde kendimi çoğunlukla başrol oyuncu gibi gördüğümü farkettim.

Aldığım tepkileri, şaşkınlıkları, eleştirileri düşündüm.

Nihayetinde kendimi nane maydanoz gibi hissetmeye başladım; bırak herkes kendi bildiği yolda ilerlesin diyorum şimdi, ben mi kurtaracağım dünyayı.

İnsanların vurdum duymaz ve bananeci olmalarını yadsıyamayacak kadar yaşadığıma inanıyorum.

http://mizrak.web.tr/2006/07/her-insan-kendisi-iin-yaamal.html

0 Yorum:

Yorum Gönder