21 Nisan 2006

Târikat Kelamının Anlamına Binaen...

Bloğumda bir postada işlenen Nakşibendî Târikatı konusu benim nazarımda biraz gölgede kalmış gibi görünmekte. Bu konuyu yetersiz bilgimden dolayı özel bir posta hazırlayarak işleyemedimse de, bir ölçüde malumat verdiğimi kaynak gösterdiğimi düşünüyorum.

Aşağıdaki kelimelerin anlamlarının, düşünülmesinde fayda görüyorum. Târikat anlayışına olumsuz bakanlar var, konuyu iyi tahlil etmelerini temenni ediyorum.

Bu iş, ilahi aşkın erbabınca öğretilmesine denilir, bir nevi okuldur Târikat yolu; heveslisine hitab eder, zaruri bir ihtiyaç değil keyfidir!

Gönül hangi yoldan Allah'a erişeceğine kendisi karar versin, hiç kimseyi zorlamayalım; şu yol doğrudur da bu yol yanlıştır demeyelim.

Târikat nedir, ne değildir iyi anlamalıdır ki doğruyu yanlış olmakla suçlamayalım; araştırmak isteyenler konu hakkında ehil kişilere sual edebilirler.

Yanlış kaynaklardan yanlış bilgiler edinmeyelim; öyle ki bu yol meraklısına zor gelir de, taklidi inancından da olur...


Târik: Terk eden bırakan.
Târik-i Dünyâ: Dünyanın fâni yönünü terk edip Allah yolunda olan.
Târikat : Tasavvuf yolu.
Nakş-bendî: Zikri kalben yapan, hak tarikata mensup olan.

1 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

yinede güzel bir tanımlamaydı

teşekkürler..
bazı kişilere tasavvuf yolu her ne kadar kolay gibi gelsede.
bu devirde bir çok kişiye de, bu yolun devamını getirmek, hiç te kolay bir şey değilmiş. bunu anladım...

Rab'bim bu lezetli nimetin lezetini daima alanlardan eylesin.
Allah (CC)rahmeti ve mübareklerin himmetiyle, yolun sonundaki o muhteşem bildikleri vuslata erdirsin inş..
esin

11 Temmuz 2007 12:44  

Yorum Gönder