30 Mart 2006

Yaşaması Âlime, Susması Ârife, Konuşması Câhile Kârdır...

9 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

....biz cahîlin önde gideni olduğumuz üzere çok konuşuruz, hiç kimse kusura bakmasın efendim; bakanlar da benimle muhatap olmasın...

30 Mart 2006 22:00  
Anonymous Adsız dedi ki...

yorumunuzu da okuduktan sonra düzetme yapmak isteyecğim bu satırları nasıl değerlendireceksiniz bilmiyorum ama yine de doğrusunu öğrenmek hakkımız olsa gerek;

alîm mi âlim mi?
arîf mi ârif mi?
cahîl mi câhil mi?

31 Mart 2006 18:14  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Muhterem Kardeşim,

Yanlışımıza dikkat çekmiş olduğun için teşekkür ederim; bana da bir gariplik var gibi geliyordu ya, pek dikkat etmemişiz neyin ne olduğuna :-/

Değiştirelim yanlış yazılanları, sağolunuz...

31 Mart 2006 23:55  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Anonymous

Düzeltmeyi yaptık efendim, bir de siz kontrol ediniz...

Hörmetler.

31 Mart 2006 23:59  
Anonymous Adsız dedi ki...

teşekkürler..

2 Nisan 2006 10:45  
Blogger cenkunal dedi ki...

İyi olmuş.Böyle tashihçilerin olması da güzel.
:-)
Gerçi Kazım kardeş çok müdakkiktir ama.

2 Nisan 2006 15:39  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

İyi olmuş.Böyle tashihçilerin olması da güzel.
:-)
Gerçi Kazım kardeş çok müdakkiktir ama.


@ Cenk Ünal

...abi "müdakkiktir" kelimesinin anlamını bulamadım sözlükte, biz de öğrenelim bilelim?!

3 Nisan 2006 23:26  
Blogger cenkunal dedi ki...

Müdakkik aslen arapça kökenli.Tedkik etmek de aynı kökenden geliyor;yani araştırmak,incelemek,etüd etmek gibi.
Müdakkik:İnceleyen,ince eleyip sık dokuyan gibi.
Arapça bilgim pek yok ama tahminimi doğrulatmak için bilenlere de sordum ve araştırdım.
Kolay gelsin.

4 Nisan 2006 00:56  
Anonymous Adsız dedi ki...

Alim Tefsir,Hadis,Ve Fıkıh İlimlerini Bilene Denir(Kaynak; Reddul Evham 5 Rahle Yayınları,Minhac;Muğnil Muhtac)

23 Aralık 2007 17:48  

Yorum Gönder