29 Mart 2006

Çözümü Bekleyen Bir Problem...

Bir bilgisayar siparişi verdim, internet üzerinden satış yapan bir firmaya :-/

Bilgisayar sorunsuz olarak adrese teslim ediliyor, herşey yolunda gibi...

Bilgisayara sistem yükleniyor, sürücüler tanıtılıyor... O da nesi, RAM 512 gösteriyor!

1024 olması gereken RAM, 512 gösteriyor; firmanın müşteri temsilcisi aranıyor; arızalı olabileceği düşünülerek kasanın geri gönderilmesine karar veriliyor.

O da nesi, kasanın arka kısmındaki garanti bandrolu bir maket bıçağı ile kenarından kesilmiş :-/

İşte mükemmel üçlü, hırsız kim? Satıcı firma mı, Kargo mu yoksa ben miyim?

Bir dördüncü ihtimal işini iyi yapmayan kötü bir işçi veya işcisini kontrol etmekten aciz kötü bir firma...

Hulasa ile bugün gelen yeni kasayı gerisin geriye göndermek zorunda kaldım, tabiri caizse hevesim kusrağımda kaldı :-(

4 Yorum:

Blogger cenkunal dedi ki...

Türkiye'de olağan işlerden değil mi bunlar?
Olmaması gereken işler tabii sonuçta.

30 Mart 2006 00:22  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

....abi bilgisayarı aldığım firmanın satış temsilcisi, kargo firmasından konu hakkında tutanak yazmalarını istedi.

İşi gücü bıraktık kargoya koştuk kapanmadan.

Oradaki vatandaş koliyi kırılmadan, parçalanmadan sağlam bir şekilde teslim ettik diye rapor tutarım ama biz koliyi taşımayı tahahüt etmişiz RAM den bize ne diyor; açıp kasayı parça sayacak mıyız diyor; madem öyle kargonun parça parça belgelendirilmesi gerekirdi, taşınması için bize sadece bir tek koli verilmiş diyor :-/

Hakısız mı? Değil!

Adam RAM in olduğunu ispatlayan bir belge ile kasayı teslim alsa; ve RAM kaybolsa suçlu sizsiniz kardeşim dersiniz...

***

RAM in çalışmayıp arızalı olmasına dua eder oldum, yeter ki kasanın garanti badrolü yırtık olmasaydı!

Güzel güzel geri gönderecektim İstanbula; RAM çalışmıyor görünüyor ve üstüne üstlük bandrol yırtık, bu da bizim talihimiz işte.

***

Bu konu üzerinde birilerini suçlayarak günahını almak istemiyorum.

Lakin hadi kargo firması masum diyelim, satıcı firma da masum; peki bu yanlışın bedelini müşteri olarak biz mi ödeyeceğiz ya hu demeye de hakkımız olsun biraz :-/

İçsel Kavgam,
Kâzım Mızrak



.:.: Dip Not :.:.

Hörmetler Cenk Abi.

30 Mart 2006 00:49  
Blogger cenkunal dedi ki...

Hakkını arayacaksın kardeş.
Tüketici komisyonları olması gerek,belirli meblağlara kadar.Oralara başvursan sonuç alırsın.
Avukata soralım istersen bu konuyu.

30 Mart 2006 00:51  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Cenk Abi,

Bulunuğum çevrelerde hep sivri dilimle mimlenmiş bir kimseyimdir; hem kendi hakkımı ve hem de tüm insanlığın hakkını hukukunu düşünerek hamlemi yapar kendimi rezil etmek pahasına oyunumu oynarım (usta bir satranç sporcusu gibi, kazanmak için önce nasıl kaybedileceğini öğrenmeli insan; üstada sordum öyle dedi).

Bu mevzu hakkında bir kaç gün beklemeyi düşünüyorum, satıcı firmadan bir yanıt bekliyorum şuan :-/

Ben kasayı göndermeyi de düşünmüyordum, giden bir RAM olsun altı üstü 70 YTL civarı bir meblaası var, ama işin aslı astarı anlaşılsın diye arzu ettim; mesele firmanın ise kendi içlerinde problemin kaynağını bulsunlar ve bir daha böyle lüzumsuzluk yaşanmasın; tabi büyük umutlar ile aldığım bilgisayarımın diğer RAM ine de kavuşursam ben de mutlu olurum...

Mevzu bahis firmaların isimlerine burada yer vermeyi düşünmüyordum, ama bu sayfanın linkini satıcı firmaya göndermeye karar verdim.

Bu bakımdan firmaların adının bulunmadığı bir linki göndermem tehdit anlamı taşıyabilir diye düşünerek; önce sorumlu firmaların adını buraya yazıp, sonra linki göndermeyi uygun buldum.

Bu sayede olumsuz reklam yapma tehdidi ortadan kalkmış olacaktır.

Diğer yönden, belki isimlerinin zikredilmiş olması sebebiyle biz bu olaydan sorumlu değiliz şeklinde bir savunma metni gönderirler buraya, biz de ilan ederiz.

Aksi halde, bizim rızamız olmazsa sizi deşifre ederiz mealinde şirkince bir mana ile tehdit edildiklerini düşünebilirler.

Bilgisayarı aldığım satıcı firma:

************,
www.******.com.tr

Bilgisayarı taşıyan kargo:

************,
www.******.com


##################################

Bu yorumum sayfadaki orjinal gonderi tarihi 3/30/2006 01:26:00 AM şeklindedir. Şu saat itibarıyla içerikte var olan firma isimleri gölgelenmiştir.. bunda gaye firmaların iyi yönleri olmasına binaen, kötü yanları ile anılmalarının önüne geçebilmektir. Ne de olsa, bilgisayar firmasından kaynaklı olduğu saptanan mevzu bahis problem; hemen hemen bir hafta içinde çözüme kavuşturulmuştur. Hiç kimsenin, bir hata ile yargılanmasını istemeyiz. Bunda geç kalmış olduğumuzu düşünmekle beraber.. şuan ki kanaatimiz bu yöndedir.

##################################

11 Temmuz 2007 02:32  

Yorum Gönder