17 Şubat 2006

Dağdan İnen Ayılar, Medeniyet Dersi Veriyor.

Dolmuşta cam kenarında oturan 30 - 35 yaşlarına bir kadın; saçları açık ve boyalı, yüzünün boyadan görünmediği gibi!

Hemen yanında gariban bir anadolu kadını, pek şişman değil, zayıf da sayılmaz hani, türbanlı ve üzerine pardesü almış; 40 - 45 yaşlarında, konuşması tam olarak anlaşılır değil.

Koltuğun kenarına oturan kadın düşmeme gayretleri içerisinde; diğeri de duran dolmuştan inmek için debeleniyor.

Kenarda oturan kadın hemen kalkamıyor; diğeri bağırıp çağırıyor kenara çekilmesi için; sıkıştırma diye söyleniyor; oturduğu yerden kalkarken omuz vurarak kenara itiyor kadını.

Zayıf olan kendisini savunmak için konuşuyor, bir bakıma dolmuştakilerden yardım istiyor, takıldım kalkamıyorum diyor.

Şişman olan neredeyse elini kaldırdı vurdu vuracak, kaba kuvvet ile karşısındakini susturacağını sanıyor; ben de kamyon gibiyim demek yerine, beni kızdırma bak inmem otururum yanına diyor.

Neyse olay büyümüyor, polise iş çıkmıyor, arka koltukta oturduğum yerden kalkmama gerek kalmıyor, şöförün de ricasıyla şişman olan kadın dolmuştan iniyor.

Tabi bu arada haksızlığa uğramış ve mağdur olmuş edasıyla medeniyet öğren biraz sözünü söylemeyi ihmal etmiyor...

0 Yorum:

Yorum Gönder