25 Şubat 2006

Aşk Konusunda Çala Kalem Düşüncelerim.

Aşk'a inanmam. Aşk olmadığı için de, olmayan şey ne zevk verebilir ne de acı. Peki ne mi vardır, ben ona saplantı diyorum!

Saplantı, bir kimsenin olmayan bir varlığı varmışcasına hissetmesi veya o varlığa inanmasıdır. Varlık dediğimiz öğe, herhangi bir duygunun insanın organik yapısındaki tesirleri olabilir.

Söz gelimi seven insan sevdiğini görmesiyle beraber kanındaki adrenalin yoğunluğu artış gösterir. Bu değişim kişide heyecan ve haz duygularını uyandırır.

Adrenalinin etkisi ile aşk denilen hissiyat böyle oluşur; adrenalin salgılanmasını tetikleyen unsur da kişinin sevdiği kişi ile karşılaşacağı konusunda bilicine veri göndermesidir.

Bilinç içinde bulunduğu durumu tetkik etmeye başlar, olumsuz şartları karşısında kanın kimyasını insanda tedirginlik hissine yol açabilecek şekilde düzenler. Mesela yaşanan ilişki bitme tehlikesi ile karşı karşıyadır, birey böyle bir durumda depresifleşir.

Başa dönecek olursak: Birey aşık olduğunu düşünmediği bir kişi karşısında gayet rahattır, aksi halde (yani aşık olduğu düşüncesini bilincine yüklüyorsa) bilincine yüklediği yönlendirmeler ile gerçekte olmayan bir duygu hissiyatını kendisine yaşatır.

İnsanların aşık olmasına karşı değilim, evet herkes olmayan bir duyguyu yaşayıp yaşamama konusunda bir seçim yapma özgürlüğüne sahiğtir.

Hangi erkeğin cebinde para varsa, hangi kızın eli yüzü düzgünse millet gider ona aşık olur. Ya diyorum bir de kele köre aşık olun da şu aşkın kudsi bir muhabbet olduğunu biz de idrak edelim.

9 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Kâzım Bey,

Sadece son paragraf bile herşeyi özetliyor şu aşk konusunda.:)

Eyvallah, elinize sağlık..

25 Şubat 2006 15:53  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Elhamdülillah Dost, Hoşgelmişsin.

Muhterem dostum, bu aşk illetini ben de yaşadım vakti zamanında. Bugün böyle konuştuğumuz bizim taştan bir yüreğe sahip olduğumuzu düşündürmesin kimseye.

Gençliğimiz aşk aldatmacasında heba oluyor, kimisi sevdiği kız ile beraber olamadığı için rezil rüsva ediyor kendisini; heba oluyor o gencecik kalpler, oysa hepsi zihinsel bir kandırmaca.

Bakınız, din evlenip bir aile kurmaya teşvik ediyor insanları ama sevginin dozunu kaçırmayın da diyor. Evet beğenme ve hoşlanma olacaktır, lakin bu beğenme ve hoşlanmanın da bir ölçüsü vardır.

Henüz bu duygunun sarsıntılarını yaşayan kardeşlerim, bu yazıyı idrak edeceklerini pek sanmıyorum; zira bizler de o zamanlar söz dinlemez burnumuzun dikine giderdik.

Sonunda hüsrana uğrayan biz olduk, uzun yılların ardından ancak kendimize gelebildik.

Sözde aşk yaşanan ilişkiyi de zedeliyor ve çekilmez bir hale getiriyor, açıkcası bu saatten sonra aşkı yaşama gafletinde bulunmak istemiyorum.

Sevgi fikirlerin ve yaşama anlayışlarının ortak olduğu noktalarda buluşması ile meydana gelir, saygı ile beslenir...

İnşallah hepimize de böyle bir ilişki ve evlilik nasip olur...

Saygı ve selamlarımla,
Kâzım Mızrak

25 Şubat 2006 16:30  
Blogger ladybird dedi ki...

Evlenmeden once sevmiyeceksin, evlendigin kisiyi seveceksin..
Ask = kalbe zarardir !

25 Şubat 2006 19:17  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Elhamdülillah...

28 Şubat 2006 02:18  
Blogger ladybird dedi ki...

"/* bu isaret ne anlama geliyor ?
cahilligimi bagislayin kazim bey..

28 Şubat 2006 03:10  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"/* bu isaret ne anlama geliyor ?

@ Lady Bird

- Seni anlamadım Kardeşim, nerden buldun ki o işaretleri?

Sevgiyle...

28 Şubat 2006 11:53  
Blogger ladybird dedi ki...

Opera'da o isaretler cikiyor yazilarinin altinda..Su an explorer'den denedim cikmadi..

28 Şubat 2006 14:16  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Ladybird

Operada çıkan işaretlerin ne sebeple oluştuğunu anlayamadım, içerik görüntüleyiciler (Browser; IE, FireFox, Opera...) farklı farklı yorumluyorlar web sayfalarını.

Benim kullandığım yüz ifadelerinden birisinin yanlış yorumlanmış hali de olabilir görünen.

:-/ Duyarsız, Umarsız, Soğuk Kanlı
:) Neşeli, Saf, Masum, Tebessümkar
:o) Çocuksu, Sevgi Dolu, Afacan
;) Şımarık, Çocuksu, Güler Yüzlü
:( Canı Sıkkın, Yalnızlığı İstiyor
:-) Kendinden Emin, Neşeli, Sakin

28 Şubat 2006 23:47  
Blogger ladybird dedi ki...

;) Şımarık, Çocuksu, Güler Yüzlü

Ben bu kategoriye giriyorum sanirim ;-)

1 Mart 2006 03:09  

Yorum Gönder