11 Şubat 2006

"Uzaylı" İsimli Misafire Cevaptır

Ateist Foruma yazmış olduğunuz yazı sizi daha iyi anlamam konusunda bana yardımcı oldu.

Zaman zaman böylesi yazıları ben de kaleme almaktayım, sizi vicdanen anlamam pek zor olmadı.

Her ne kadar İlahi inanca sahip bir ailenin evladı olsam da, zaman içersinde Teist düşünceye muhalefet eder bir hale geldim.

Amma ve lakin, ben başka bir boyuta ulaştım yürüdüğüm bu yolda.

Sayın Uzaylı,

Olmayan bir Tanrı ile konuşmayı bir kenara bırakın, evet bizler salt enerjiden ibaretiz, bunu ben de kabul ediyorum.

Yukarda sağda solda bir Tanrı varlık yoktur!

Allah bir şekle şemale sahip değildir.

Böyle hurafeleri, insanların akıl düzeyleri ve anlayış yapıları bu hale getirdi.

Son zamanlarda batı kaynaklı bilim adamlarınca ortaya atılan Akıllı Tasarım (Intelligent Design) Teorisi de ulaştığım düşünceyi desteklemektedir. Siz bir tesadüf ile vorolduğunuzu düşünebilecek kadar çocuk değilsiniz veya eli kalem tutmamış bir cahil!

O İlahın işi gücü yok da, öyle bizim peşimizde yapmadığımız ibadetlerin hesabını mı tutmaktadır; işte Ahmet bugün camiye geldi afferin ona, Mehmet gene bugün yalan söyledi o görür gününü mü demektedir?!

Yıkın bu tabuları efendim, böyle bir İlah anlayışına ben de karşıyım, ama ben Tesadüf aldanmacasına da karşırım!

Böyle bir İlah anlayışı, insanların Kur'an-ı Kerim'i işlerine gelecek şekilde anlamış oldukları nedeniyle ortaya çıkmıştır.

Anlayacağınız, hala Kur'an-ı Kerim'in rehber alınması taraftarıyım.

Allah denilen şey kainatın kendisidir, "Enel Hakk" diyen Hallâc-ı Mansûr işin özüne ulaşmıştır kanımca.

Ben Allah'ım kardeşim; sen Allah'sın, bizler Allah'ız; hepimiz aynı kaynaktan hayat bulduk, birbirimize karşı duyduğumuz sevgi alaka da bundan dolayıdır zaten.

Biz, karşımızdaki insanı üzecek bir davranışta bulunuyorken; özde kendi varlık ve bütünlüğümüze zarar vermekteyiz.

Sen ya da ben isyan diyaloglarımızı muhatap aldığımız bir Put ile yapıyoruz; o put da esasen zihnimizde uydurduğumuz bir nevi Totemdir!

Sonuç olarak Allah yoktur diyoruz.

Elbette yok öyle bişey; yarattığı kullarına zulüm eden bir Tanrı ilah değil; yaptıklarımızın sonucunu fiziğin Etki -Tepki prensibine göre göreceğimiz bir sistem düzen vardır...

Saygılarımla,
Kâzım Mızrak


.:.: İlgili Linkler :.:.


http://www.ateizm.org/
http://ahmedhulusi.org/
http://ahmedbaki.com/
http://mustafaakyol.org/

1 Yorum:

Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Bu posta,

http://mizrak.web.tr/2006/01/
acayip-uzayllar.html


adresinde yapılan tartışmaların bir devamıdır.

Lütfen bilginize!

11 Şubat 2006 21:35  

Yorum Gönder