25 Ağustos 2011

Kalbine Yaklaş

- Bir şey söyle.!
- Ne gibi bir şey.?

- Milyonlarca insanın yaptığı gibi, havadan sudan şeyler yâni.
- Hani susmak erdemdi.?

- Yok, sen susmuyorsun, kontak kapatıyorsun.
- Ne güzel işte, motor su kaynatmasın.!

- Niye bu suşuş peki.?
- Asıl soru nasıl olmalıydı, nasıl.?! Nasıl sustum ben.! İnsan kalbine ne kadar yaklaşırsa, o kadar susuyor işte, çünkü onun dili sözle değildir, bakışladır. Sen hiç konuşan bir kelebek gördün mü, o konuşmaz, çünkü ne yapacağını bilir. Susmak, biraz da bilmektir.

- Tabi, sen her şeyi çok bilirsin zaten.!!
- Evet, bilmediğimi biliyorum. Bilmek, bilmediğini öğrenmesidir insanın. Ben bilmiyordum Allah'ım, sen bilirsin gibi meselâ.

- Sonra.?
- Sonra, daha çok susarsın, madde âleminden mânâ âlemini seyre başlarsın. Belki bir gün öyle susarsın ki, o sessizlikte sebeplerin arkasında olanı görürsün, fesubhanallah dersin o zaman. Fesubhanallah.! Yokluğunu anlarsın, hiçliğini.

- İnşâ Allah.!
- Her arayan bulamaz sevgili dost, ama unutma, bulanlar arayanlardır.

- Peki, söylermisin, kalbime nasıl yaklaşabilirim.?
- Kalbin mutluluğu neşeyi ellerde arayacak, sana diyecek ki, şunu istiyorum, bunu istiyorum. Sen onu incitmeden utandırmadan "Eleysallâhu bi kâfin abdehu.?" diye soracaksın. "Allah kuluna kafi değil mi.!" Bu sefer o sana, kimsem yok diyecek yalnız kaldım, sen de ona "İnnallâhe meanâ.!" diyeceksin. "Allah bizimledir.!" O susmayacak, seninle konuşmayı sürdürecek, diyecek ki derdim çoktur, bittim tükendim. Sen de ona "Fe inne meâl usri yusra.!" diyeceksin. "Her zorlukla beraber bir kolaylık vardır." O bir boşluğa düşüp kim olduğunu öğrenmek isteyecek, nereden geldim nereye giderim.? Tebeessümle "İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi raciûn.!" diyeceksin. "Allah'dan geldik ve O'na döneceğiz." O söylendikçe, ona vereceğin hep bir cevabın olacak. Gün geçtikçe o sana, sen ona yaklaşacaksın. O seni anlayacak, sen onu anlayacaksın. Ama önce birbirinizi duymanız için, biraz sessizlik.! Kalbini dinle, onu duy ve ona konuş.

- Hı hı, onu duymaya başladım galiba, bak ne diyor, bana senin çok geveze birisi olduğunu söylüyor.
- Tamam tamam, sustum.. bir, iki, üç, tıp.!

4 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

"sustum" bu eklentiye yapılacak binlerce yorum var iken ve yüzbinlerce gözyaşı var iken şu kısa yorumla avundum ve iki damla göz yaşıyla. daha fazlasına layık göremedim kendimi çünkü..! :(

26 Ağustos 2011 10:45  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Adsız

Belki siz bizden daha lâyıksınızdır, bizimkisi sahilde kuma yazı yazmak gibi. Ağlamak dediniz de, herkese nasip olmaz inanın, gözyaşlarınızı kimseler görmesin, bilmesin, Allahu Teâla'nın ikramıdır onlar. İki sevgili arasında kalması daha makbul olandır.

27 Ağustos 2011 05:54  
Anonymous esmaLâle dedi ki...

:)

27 Ağustos 2011 07:46  
Blogger Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ esmâLâle

Ehlen ve sehlen merhaba sevgili dost.

27 Ağustos 2011 08:09  

Yorum Gönder